Citat:
Kan till viss del hålla med dig! Men trodde som sagt jag va i blockets egna chattjänst då hemsidan jag kom till va väldigt välgjord och hade https:// i domänfältet, så trodde de va grönt. Absolut fel av mig!
Hade hört otroligt gott om blockets egna tjänst! För då vart pengarna låst hos blocket tills mottagaren tagit emot varan och godkänt.
Nu skiter jag som sagt i pengarna! men läst om människor som blir blåst på mycket större summor! Hur går dom till väga. En 5000kr dyr läxa har jag råd att ta! Men hade de vart en 2-300 000kr? Hur gör man då? finns det något självklart skyddsnät?
Hade hört otroligt gott om blockets egna tjänst! För då vart pengarna låst hos blocket tills mottagaren tagit emot varan och godkänt.
Nu skiter jag som sagt i pengarna! men läst om människor som blir blåst på mycket större summor! Hur går dom till väga. En 5000kr dyr läxa har jag råd att ta! Men hade de vart en 2-300 000kr? Hur gör man då? finns det något självklart skyddsnät?
Det ligger ju en hel del klockor ute för några hundratusen till en halv mille ibland, på blocket. Alltså vem fan handlar klocka så på blocket. Asken och hela skiten kan ju vara rent av piratkopierat. Rent av riktigt bra kopior. Man måste ju ta den till en auktoriserad dealer för att validera serienummer och liknande. Men visst det finns ju seriösa också. Men vafan, gör man ett köp för några hundra tusen vill man väl åka och titta på grejerna iaf, gällande klocka exempelvis så kan man ju kosta på sig en resa till Schweiz eller nått för verkligen veta att man får äkta vara.
Betalar man bara rakt av för något som kostar ett par hundra tusen så har man antagligen för mycket pengar eller sitter kvar i någon naivitet av något slag, ja vet inte.