Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-09, 21:11
  #121
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Jag kan bara hålla med. Montelius har suttit fisförnäm och "högkulturell" på sin ärvda lilla skitteater på Södermalm och gapat där och i TV om hur viktiga barn är i hennes värld och SD:s ondska och allt möjligt. Och så är hon och hennes man i själva verket barnplågare. Det är nog ofta så att de som skränar högst gör det för att dölja sina egna skelett i garderoben. Kapten Klänning-syndromet.

Brukade lyssna på hennes podd förut, men såg nu att den gick i graven i november förra året. Nu förstår jag varför.

Podden hade iofs sina poänger, t.ex. slakten av Åsa Linderborgs bok (en bok som för övrigt förtjänade att slaktas, den är pinsam och självupptagen från sida 1 och till det bittra slutet).

Men för det mesta gick denna Expressen-podden ut på personangrepp, vilket man tröttnade på + att det var ett satans smaskande in i mikrofonerna.

Montelius är förmodligen och förhoppningsvis körd i kulturkretsar. Blir nog svårt att snaska statliga kulturbidrag med en dubbel barnmisshandelsdom i bagaget.

Hennes teater ligger inte i närheten av Södermalm. Vet inte var du fick det ifrån.
Citera
2023-04-09, 21:26
  #122
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Hennes teater ligger inte i närheten av Södermalm. Vet inte var du fick det ifrån.

Jag trodde helt enkelt att Brunnsgatan låg på Södermalm. Då gör den väl inte det.

Skit samma, står fast vid det övriga jag skrev. En bortskämd PK-"kultur"kvinna som plågar barn tillsammans med sin man - örk.
Citera
2023-04-09, 21:29
  #123
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Jag trodde helt enkelt att Brunnsgatan låg på Södermalm. Då gör den väl inte det.

Skit samma, står fast vid det övriga jag skrev. En bortskämd PK-"kultur"kvinna som plågar barn tillsammans med sin man - örk.

Inte så många teatrar på Söder. Den ligger på Norrmalm. Bortsett från det håller jag med om Montelius, eller det var du som höll med mig. Fast det slappa skället på Söder håller inte.
Citera
2023-04-09, 23:15
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grindif
Så många frågor. Hur kan en åtalad man få arbeta med människor? Vem är hans arbetsgivare? Vet hans arbetsgivare vad han pysslar med på


Han verkar jobba på St:Görans sjukhus, osäker vilken avdelning. Känner igen både byggnaden och kläderna. Helt sjukt hur han kan få jobba kvar!!

Hans arbetsgivare borde få reda på vad han pysslar med. Vem vet vad han gör bakom låsta dörrar i en sjukhussal. Kan man slå sin egen dotter har man väl sprängt alla gränser som finns?
Citera
2023-04-11, 15:09
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldvast
Hans arbetsgivare borde få reda på vad han pysslar med. Vem vet vad han gör bakom låsta dörrar i en sjukhussal. Kan man slå sin egen dotter har man väl sprängt alla gränser som finns?



Jag håller med. Det verkar jätte konstigt att dom inte skulle veta om något!? Antingen vet dom inget eller så låter dom honom jobba kvar. Det verkar vara väldigt svårt att ge folk sparken inom vården… har sett flera personer som gjort uppenbart olämpliga saker men ändå får jobba kvar. Har även sett hur dom får vissa att sluta frivilligt för att sedan få jobb på annat sjukhus/ vårdinrättningar… det är sjukt.
Citera
2023-04-12, 11:19
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doodley
När kommer domen etc då?
Dom meddelas på fredag, 14 april.
Citera
2023-04-12, 21:42
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grindif
Jag håller med. Det verkar jätte konstigt att dom inte skulle veta om något!? Antingen vet dom inget eller så låter dom honom jobba kvar. Det verkar vara väldigt svårt att ge folk sparken inom vården… har sett flera personer som gjort uppenbart olämpliga saker men ändå får jobba kvar. Har även sett hur dom får vissa att sluta frivilligt för att sedan få jobb på annat sjukhus/ vårdinrättningar… det är sjukt.

Hans arbetsgivare kanske väntar till att se om han blir dömd då. Personalbrist osv att till och med de minst lämpade får arbeta.
Citera
2023-04-13, 09:34
  #128
Medlem
Ja, man får hoppas att folk inte får sparken pga en anklagelse. Men efter en fällande dom så bör det väl ske något.
Citera
2023-04-13, 13:11
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spherical
Ja, man får hoppas att folk inte får sparken pga en anklagelse. Men efter en fällande dom så bör det väl ske något.

Är det Martina Montelius make ni menar? Han är 68 år. (Googlade). Arbetar han fortfarande?
Han är visst dramatiker annars.
Citera
2023-04-13, 14:44
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuken10
Fast det var ju sitt egna hus han ville elda upp. Är det verkligen mordbrand han blev dömd för?

Det räknas som mordbrand oavsett vems hus det än är och ingen människa behöver heller ha varit i huset för att det ska handla om en eventuell mordbrand.
Citera
2023-04-13, 14:47
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldvast
Hans arbetsgivare kanske väntar till att se om han blir dömd då. Personalbrist osv att till och med de minst lämpade får arbeta.

Såna där saker kan ju räkna som personalärende och det är ju ingenting man ska babbla om offentligt. Han är förhoppningsvis inte arbetande nu och efter dom så är det definitivt slut med det. Ja, jag tror att han är och hon kommer att dömmas.

Barnen får förhoppningsvis bo någon annanstans.

Och så hoppas jag att Martina Montelius slutar prata om att Dumpen måste tänka på de stackars barnvåldtäktsmännen och ha dem i fokus i sitt arbete. Och att hon aldrig någonsin mer pratar om barn rättigheter eller något alls. Var tyst bara MM!
Citera
2023-04-13, 15:04
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldvast
På tal om twitter kan man läsa hennes mans senaste tweet:
När man just återhämtat sig efter att en patient har smittat en med Calici och så måste vi rundodla en annan patient. Men det var blankt - puh. Annars hade jag fan tagit fram snaran.

Så många frågor. Hur kan en åtalad man få arbeta med människor? Vem är hans arbetsgivare? Vet hans arbetsgivare vad han pysslar med på fritiden?

Hans twitter är privat (nu).

Han beskriver sig där som ”Undersköterska, översättare, förälder, relationsagnostiker, fotoentusiast och en del annat.”

Men han är 68 år, så troligen är han väl inte uska längre?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback