Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-20, 23:22
  #301
Medlem
Seriöst, om de vill lägga ner partiet är det väl enklare att göra det direkt än att ta omvägen med Demirok. Har de totalt tappat verklighetsförankringen?
Citera
2023-01-21, 11:33
  #302
Medlem
Personer i muslimska trosfund skall inte få delta i Svenska regeringen .
Eller statliga och kommunala myndigheter.
Citera
2023-01-21, 11:40
  #303
Medlem
Neroxxs avatar
Om jag förstod det hela rätt så är han född i Sverige men att varje individ som har två föräldrar som är turkiska får automatiskt turkist pass. Tyckte även höra (vet ej om det stämmer) att det inte är direkt enkelt att bara säga ifrån sig sitt medborgarskap i Turkiet.
Citera
2023-01-21, 11:48
  #304
Medlem
bulletproofsouls avatar
Den här liraren bytte tydligen ut "Gud" till "Allah" på gamla svenska psalmtexter och publicerade det på sociala medier där han också påstod sig vara "islamist". Den här individen bir bara alltmer olämplig och osmaklig med tiden. Vilken fattigdom att som parti inte kunna skrapa fram någon mer lämplig kandidat. Snacka om självdestruktivitet.
Citera
2023-01-21, 11:50
  #305
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
Seriöst, om de vill lägga ner partiet är det väl enklare att göra det direkt än att ta omvägen med Demirok. Har de totalt tappat verklighetsförankringen?

Faktiskt man kan undra. Det är väl bara att lägga ner skiten direkt utan att gå en smärtsam omväg genom den här misshandels islamisten
Citera
2023-01-22, 07:59
  #306
Medlem
DeValeras avatar
Demirok hävdar att han har börjat processen att säga upp sitt turkiska medborgarskap. Enligt Ledarsidorna är det en process som tar mellan 5-10 år och beslutas av den turkiska regeringen.

Frågan är hur den turkiska regeringen kommer att handha denna ansöka. Jag kan tänka mig tre scenarier.

1. Turkiet betraktar Demirok som en svikare/förrädare och hans ansökan kommer att ta längre tid.

2. Det blir som ett vanligt ärende och kommer ta mellan 5-10 år.

3. Den turkiska regimen ser fördelen med att ha en landsman som är högt uppsatt i den svenska politiken och kanske blir minister efter nästa val. Dessutom en person som är nära släktning till en höjdare inom Erdoğans parti AKP. Processen kommer att påskyndas.

Vad tror ni?

För socialdemokraterna kan inte valet att sätta Demirok som huvudkandidat kännas bra. Dels att han pga oerfarenhet gör ett dåligt val för C som påverkar S möjlighet att bilda en regering, dels att det kan bli svårt ur säkerhetssynpunkt att ha en person som har släkt som har nära anknytning till Erdoğan.
Citera
2023-01-22, 08:30
  #307
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Demirok hävdar att han har börjat processen att säga upp sitt turkiska medborgarskap. Enligt Ledarsidorna är det en process som tar mellan 5-10 år och beslutas av den turkiska regeringen.

Frågan är hur den turkiska regeringen kommer att handha denna ansöka. Jag kan tänka mig tre scenarier.

1. Turkiet betraktar Demirok som en svikare/förrädare och hans ansökan kommer att ta längre tid.

2. Det blir som ett vanligt ärende och kommer ta mellan 5-10 år.

3. Den turkiska regimen ser fördelen med att ha en landsman som är högt uppsatt i den svenska politiken och kanske blir minister efter nästa val. Dessutom en person som är nära släktning till en höjdare inom Erdoğans parti AKP. Processen kommer att påskyndas.

Vad tror ni?

För socialdemokraterna kan inte valet att sätta Demirok som huvudkandidat kännas bra. Dels att han pga oerfarenhet gör ett dåligt val för C som påverkar S möjlighet att bilda en regering, dels att det kan bli svårt ur säkerhetssynpunkt att ha en person som har släkt som har nära anknytning till Erdoğan.

Oavsett så påverkar det inte hans lojaliteter till Turkiet, det finns en anledning till att han begär detta först nu. Han är och förblir en våldsturk.
Citera
2023-01-22, 08:37
  #308
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
Seriöst, om de vill lägga ner partiet är det väl enklare att göra det direkt än att ta omvägen med Demirok. Har de totalt tappat verklighetsförankringen?
Jag tycker att centerpedofilerna redan gör allt för att man ska avsky centerpartiet. Våldsturken kommer bli spiken i kistan för centern.
Citera
2023-01-22, 09:13
  #309
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
En turkisk medborgare, muhammedan, bevisligen mycket lättkränkt och med närmast obefintlig impulskontroll, snar att ta till grova våldsmedel och dömd två gånger för grova våldsbrott.
Är detta en lämplig kandidat som ledare för ett svenskt riksdagsparti? Svar: Nej!!!!

EDIT: Senaste nytt är att han står i begrepp att avsäga sig sitt Turkiska medborgarskap. Detta förändrar
dock inte synen på hans personliga egenskaper.
Han är vad han är, ytterligare lögner ändrar inte på något, oavsett vilket medborgarskap han väljer har han ej i norden att göra, dumpa dessa jävla muselmaner i nordsjön, eller elda upp dem sista April...
Citera
2023-01-22, 09:34
  #310
Medlem
needAlifes avatar
C är ett stort skämt. Det rikaste partiet och med en stolt historia säljer totalt ut sig. Är så trist att se.
Citera
2023-01-22, 10:05
  #311
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Den här liraren bytte tydligen ut "Gud" till "Allah" på gamla svenska psalmtexter och publicerade det på sociala medier där han också påstod sig vara "islamist". Den här individen bir bara alltmer olämplig och osmaklig med tiden. Vilken fattigdom att som parti inte kunna skrapa fram någon mer lämplig kandidat. Snacka om självdestruktivitet.

Du hänger inte med!
Centerpartiets våta dröm är att helt förstöra det som finns kvar av det gamla Sverige.
Valet av Demirok är planerat sedan länge.
Citera
2023-01-22, 10:35
  #312
Medlem
Sent omsider förstår jag att MD faktiskt har en svensk-svensk mamma och även om han är en islamistiskt färgad person med ett våldsamt förflutet så är han därmed att betrakta som ett "inrikesproblem".
Att ha rötter i Sverige = svensk-svensk (i mina ögon).
Men visst, han får gärna flytta till Turkiet och bli "heltidsturk" så att säga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback