2023-01-17, 14:33
Medlem
Ett litet paket som har måtten 19 x 11 x 6cm och väger under 500g, går det bra att bara sätta på motsvarande porto (120kr) och lämna av på ombud? Förvirringen uppstår väl för att i ens egen sinne är brev just brev aka kuvert men det tillåtna dimensioner är längd + bredd + höjd = man 90cm.

Att det inte är spårbart etc är jag medveten om undrar bara om det fungerar som jag tror och det är rätt tillvägagångsätt att lämna in hos ombudet.

Tack på förhand.
Citera
2023-01-17, 15:04
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpside
Ett litet paket som har måtten 19 x 11 x 6cm och väger under 500g, går det bra att bara sätta på motsvarande porto (120kr) och lämna av på ombud? Förvirringen uppstår väl för att i ens egen sinne är brev just brev aka kuvert men det tillåtna dimensioner är längd + bredd + höjd = man 90cm.

Att det inte är spårbart etc är jag medveten om undrar bara om det fungerar som jag tror och det är rätt tillvägagångsätt att lämna in hos ombudet.

Tack på förhand.

Det borde funka men som sagt, det blir inte spårbart.
Vill du skicka billigt så kolla med shiplink, krävs att du gör ett konto men brukar vara bra pris och man får paketet upphämtat hemma hos dig så du slipper gå ut i ruskvädret.
Citera
2023-01-17, 20:07
Medlem
Ja, det går absolut att skicka som brev. Brev behöver inte vara helt platta kuvert. Du kan lägga det i en brevlåda också, behöver inte vara ett ombud. Enligt Postnord ska du ha en "Prioritaire" etikett vid utrikes brev också men det kan jag inte tänka mig är ett hårt krav. Det tar nog bara eventuellt lite längre tid utan.
Senast redigerad av GrayPagan 2023-01-17 kl. 20:14.
Citera
2023-01-17, 21:33
Medlem
Det går inte in i lådan vilket får aphjärnan att tänka att då är det nog inte ett brev men det är väl antagligen mest att om de ska dimensionera inkastet för alla möjliga storlekar så skulle det bli en konstig brevlåda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in