• 1
  • 2
2023-01-16, 22:42
Medlem
Eftersom jag inte har en aning om bollen är rund eller inte , så frågar jag er som anser sig kunna nånting om hur man tippar rätt .

Om ni skulle få detta system att tippa efter hur ofta skulle ni ha rätt och hur många gånger skulle ni ha ett fel och hur många gånger skulle det gå helt åt helvete ?

Förutsättningar 5 valfria matcher på kupongen .

Välj ut en U-rad på dessa matcher .

Välj en säker match .

välj 4 halvgarderingar .

Om U-raden är rätt så slutar det med rätt .

Om U-raden slutar med 2 rätt på utgångsraden på halvgarderingarna samt rätt på den säkra matchen så slutar det med rätt , så länge halvgarderingarna går in .

Detta system kostar 7 kr .

Nu är min fråga , skulle en duktig tippare få in detta system i närheten av 50% ?

Min tanke är att lägga på en 10-rättsgaranti när systemet går in för 7X27 kr =189 kr . 30 % av fallen vid 1 fel borde jag kunna lösa det med bättre garantisystem än det matematiska .

SJÄLV skulle jag gå bet 3 av 4 gånger på att sätta en valfri vinnare . Men ni som kan tippa berätta gärna om ni skulle komma i närheten av 50 %.
Citera
2023-01-16, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UHJ
Eftersom jag inte har en aning om bollen är rund eller inte , så frågar jag er som anser sig kunna nånting om hur man tippar rätt .

Om ni skulle få detta system att tippa efter hur ofta skulle ni ha rätt och hur många gånger skulle ni ha ett fel och hur många gånger skulle det gå helt åt helvete ?

Välj en säker match .

välj 4 halvgarderingar .

Om U-raden slutar med 2 rätt på utgångsraden på halvgarderingarna samt rätt på den säkra matchen så slutar det med rätt , så länge halvgarderingarna går in .

Nu är min fråga , skulle en duktig tippare få in detta system i närheten av 50% ?

Min tanke är att lägga på en 10-rättsgaranti när systemet går in för 7X27 kr =189 kr . 30 % av fallen vid 1 fel borde jag kunna lösa det med bättre garantisystem än det matematiska .

SJÄLV skulle jag gå bet 3 av 4 gånger på att sätta en valfri vinnare . Men ni som kan tippa berätta gärna om ni skulle komma i närheten av 50 %.

Alldeles för mycket matematik och komplikation för min del, jag spelar aldrig reducerade system och har fått 13 rätt 6 gånger,

Vinster från 2600kr-150.000kr.

12 rätt flera gånger än jag kan räkna.

Gäller ju bara att vara lite påläst och ha lite känsla, reklamen dom kör på tv stämmer rätt bra in "den som vet mest, vinner mest"
Citera
2023-01-17, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Alldeles för mycket matematik och komplikation för min del, jag spelar aldrig reducerade system och har fått 13 rätt 6 gånger,

Gäller ju bara att vara lite påläst och ha lite känsla, reklamen dom kör på tv stämmer rätt bra in "den som vet mest, vinner mest"

jo det var ju svar från en som sån dig jag ville ha svar från .

Om vi skippar mina förutsättningar . Och kör 1 säker och 3 halvgarderingar , det är 8 rader . Hur ofta sätter du den på valfria matcher ? . Är det mer eller mindre än 50 % ?
Citera
2023-01-17, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet

Med tanke på att dina 13rätt aldrig gett över 150k säger rätt mycket om hur du fördelar dina spikar /halvor, spikar majoriteten av alla högstreckade .
Citera
2023-01-17, 15:16
Medlem
Citat:

Välj en säker match .

välj 4 halvgarderingar .

Här får du ett gratis tips som 90% inte använder eller kör.

Spika alltid det högst streckade laget i match 1 då den brukar börja 18:30 mot alla andra på stryktipskupongen som börjar 16:00 , sitter du med 13 inför den matchen kan du hedga ut en fin vinst.
Citera
2023-01-17, 15:18
Medlem
Citat:

Om vi skippar mina förutsättningar . Och kör 1 säker och 3 halvgarderingar , det är 8 rader . Hur ofta sätter du den på valfria matcher ? . Är det mer eller mindre än 50 % ?

Mer än 50% om du är duktig/påläst om man får välja helt fritt av alla 13 matcherna.
Citera
2023-01-17, 15:21
Medlem
Problemet är inte att kunna sätta 1 spik och 3 halvor, du har fortfarande 9 andra matcher som lär gå din väg. Det finns 1 594 323 möjliga rader där endast 1 ger 13 rätt, varje krona du spelar för är 1 rad, så ju mindre du spelar för desto sämre sannolikhet.
Citera
2023-01-17, 23:09
Medlem
Citat:

Om frågan är huruvida ofta jag sätter 1 spik och 3 halv på 4 matcher så är det bra mycket mer än 50%, runt 80-90% skulle jag gissa, det är dock stor skillnad på 4 matcher och 13 matcher så det är irrelevant i ursprungsfrågan.
Citera
2023-01-17, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Med tanke på att dina 13rätt aldrig gett över 150k säger rätt mycket om hur du fördelar dina spikar /halvor, spikar majoriteten av alla högstreckade .

Absolut inte, jag går relativt ofta för skräll, 9/10 av gånger så kör jag motsatt håll på den högst streckade, även om det så är 2-3%, det är dom som är kupong rensare, jag har några 7 rätt på V75 också så jag klagar inte, inte direkt supervanligt att få över 150k om du inte kör stora andelsspel, mina system ligger mellan 192kr-576kr och med dom förutsättningarna tyckert jag att jag går rätt okej.

Jag går överhuvudtaget inte på någon matematik, jag går enbart på känsla och info på matcher jag sett innan, brukar ha 3-4 skärmar igång i stort sett dygnet runt så jag ser det mesta och man får feeling på vilka som är heta.
Citera
2023-01-18, 09:45
Medlem
Citat:
Problemet är inte att kunna sätta 1 spik och 3 halvor, du har fortfarande 9 andra matcher som lär gå din väg. Det finns 1 594 323 möjliga rader där endast 1 ger 13 rätt, varje krona du spelar för är 1 rad, så ju mindre du spelar för desto sämre sannolikhet.
Jo att spela på en säker i sista matchen höjer ju chansen att få några timmars extra spänning .

Nu drömmer jag ju inte om 13 rätt utan mer att få 10 rätt varje vecka .

Om man kör ett U-4-0-9 och ett U 4-0-3 så får man 10-rättsgarantin för 27 kr . Problemet är ju dom andra 5 matcherna . Men kan man hålla dom under 10 rader och dom går in i minst 50% av fallen så borde man ha råd att lämna in det .
Citera
2023-01-18, 10:30
Medlem
Citat:
Jo att spela på en säker i sista matchen höjer ju chansen att få några timmars extra spänning .

Nu drömmer jag ju inte om 13 rätt utan mer att få 10 rätt varje vecka .

Om man kör ett U-4-0-9 och ett U 4-0-3 så får man 10-rättsgarantin för 27 kr . Problemet är ju dom andra 5 matcherna . Men kan man hålla dom under 10 rader och dom går in i minst 50% av fallen så borde man ha råd att lämna in det .

Att sitta och tro du kommer snitta 10rätt med 27kr system är lika troligt som invandringen har varit gynnsam för Sverige dom senaste 10 åren.
Citera
2023-01-18, 17:21
Medlem
Citat:
Att sitta och tro du kommer snitta 10rätt med 27kr system är lika troligt som invandringen har varit gynnsam för Sverige dom senaste 10 åren.
Nä så lätt trodde jag inte det var . 27 kr är för att garantera 5 rätt på 8 matcher . Så att man får 10 rätt om övriga 5 matcher sitter .

Det var därför jag undrade om man tar rygg på nån spelexpert och väljer ut dennes 5 säkraste matcher hur ofta man får in dom fem matcherna . Och i trådstarten tog jag ett exempel på 7 rader på 5 matcher . Det blir 27X7=189 kr . Det känns som en lagom summa att förlora om man får in 10 rätt varannan vecka .

Den stora frågan är ju bara vem därute man ska ta rygg på . Det finns ju massor av spelexperter på nätet .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in