• 1
  • 2
2023-01-16, 18:26
Medlem
Jag har varje dag i mitt liv ätit skräpmat och sötsaker. De senaste månaderna har jag däremot valt att fasta 24 timmar varje dag och helt sluta med skräpmat och sötsaker. Jag har alltså inte ätit sådant på 2-3 månader.

Jag har inte märkt av någon effekt i kroppen. Sockersuget är i princip helt borta, men ibland känns det som att jag bara vill käka mig full av skräp. Har annars märkt av att jag inte får blodsockerdippar, that's it.

Är det överskattat att sluta med skräp och sötsaker? Jag har inte pallat träna en enda gång jag sedan började fasta. Pallade faktiskt mer då jag åt dåligt.
Senast redigerad av Martian-Sand 2023-01-16 kl. 18:29.
Citera
2023-01-16, 18:29
Medlem
TarmeBaisses avatar
Varierad kost är bäst. Vad menar du med skräpmat? En hamburgare med sallad är inte så farligt om man motionerar.
Citera
2023-01-16, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarmeBaisse
Varierad kost är bäst. Vad menar du med skräpmat? En hamburgare med sallad är inte så farligt om man motionerar.

Nja, mestadels chips, choklad och annat sött. Kanske inte så mycket skräpmat, kanske bara snabbmat som nudlar, korv och liknande. Rätt ofta.
Citera
2023-01-16, 18:33
Medlem
Kajahs avatar
Vad tror du själv? Alltså på riktigt?
Citera
2023-01-16, 18:33
Medlem
qvarne2s avatar
Vad är skräpmat. Jag käkar fryspizza (dyr) och korv med bröd flera gånger i veckan. Är det skräpmat ?
Citera
2023-01-16, 18:34
Medlem
Skulle säga att dieten är viktigare än allt annat. Sömn, träning etc av allt så är dieten viktigast. Menar inte extrema fall av sömnlöshet eller inte röra på sig alls men alltså för en vanlig gensomsnittlig person generellt så är nog den bästa livsändringen dom kan göra att ändra sin kost.

Det är dieten som orsakar mycket av alla våra plågor. Hjärt och kärlsjukdomar, depression, cancer, lågt testosteron, etc

Ät som du är gjord för att äta. Som vikingarna åt. Kött, fisk, frukt, bär , etc Då kan du dessutom äta nästan hur mycket du vill. Det är svårt att äta sig tjock på kött och fisk... Men dom som lyckas får ändå en mycket bättre fysik och hälsa än folk som äter sig tjock på sötsaker.

Sugen på något sött? Ät frukt, bär, honung. Men jag blir aldrig sugen på sötsaker längre, det ända jag är sugen på numera är kött!
Citera
2023-01-16, 18:36
Medlem
Emellies avatar
Vad äter du istället?
Citera
2023-01-16, 18:37
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martian-Sand
De senaste månaderna har jag däremot valt att fasta 24 timmar varje dag
Du måste bestå av mycket späck och skräp för att fortfarande vara vid liv, i så fall.
Citera
2023-01-16, 18:44
Medlem
vadsadusadus avatar
Alla saker känns inte i kroppen. Typ kolestrol och blodfetter osv behöver inte märkas att det förändras eller förbättras. Så att du äter hälsosammare (vad man nu lägger i det) är inte säkert du känner av även om det är bra för dig.
Citera
2023-01-16, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martian-Sand
Jag har varje dag i mitt liv ätit skräpmat och sötsaker. De senaste månaderna har jag däremot valt att fasta 24 timmar varje dag och helt sluta med skräpmat och sötsaker. Jag har alltså inte ätit sådant på 2-3 månader.

Jag har inte märkt av någon effekt i kroppen. Sockersuget är i princip helt borta, men ibland känns det som att jag bara vill käka mig full av skräp. Har annars märkt av att jag inte får blodsockerdippar, that's it.

Är det överskattat att sluta med skräp och sötsaker? Jag har inte pallat träna en enda gång jag sedan började fasta. Pallade faktiskt mer då jag åt dåligt.

Det fetade. Där kan du har orsaken till att du inte pallar med att träna.

Edit: fastar du 24 timmar om dygnet är det konstigt att du ens lever, let alone inte orkar träna.
Senast redigerad av Malvaktsfantomen 2023-01-16 kl. 18:50.
Citera
2023-01-16, 18:53
Medlem
tellmeyoursecretss avatar
Du måste ha skrivit fel med 24 timmars fasta varje dag.
Citera
2023-01-16, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
Vad är skräpmat. Jag käkar fryspizza (dyr) och korv med bröd flera gånger i veckan. Är det skräpmat ?
Ja det är skräpmat. Tomma kalorier och dåligt näringsvärde.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in