Citat:
Ursprungligen postat av
BananShan
Så det något slags "spel för galleriet"? Du kan väl söka jobb utan vara inskriven på den pajasmyndigheten? Varför finns egentligen arbetsförmedlingen, vad är arbetsförmedlingens syfte i samhället ? Namnbytet borde väl vara på sin plats då namnet antyder att de förmedlar arbeten?
Svar ja. AF förmedlar inga jobb utan allt är ett spel för galleriet. Syftet är att skapa låtsasjobb åt useless eaters (dvs arbetsförmedlare) som gör statens dirty work, dvs kontrollera de inskrivna (även om de är rätt usla på detta då personalomsättningen på handläggare är hög). Jag blev själv "hotad" av en handläggare på en jobbcoachfirma jag blev tvungen att gå till (dessa privata firmor skall tydligen vara AFs ersättare, men de är lika usla som AF), dock hände aldrig något (vilket tyder på att det antingen var ett tomt hot eller så sket AF i det).
En handläggare på AF började vrida och vända på saker jag sade, men jag lyckades ljuga mig ur situationen. Att förmedla jobb gör dem inte. Jag fick gå på ett jobb via AF och jag var på den arbetsplatsen i en dag, det var en oseriös och farlig arbetsplats så jag drog mig ur. Alla jobb jag haft har jag fått antingen via kontakter eller via erfarenhet, AF har inte gjort ett skit.
Men för att inte gå allt för off-topic, så minns jag att jag också stod som utskriven på AFs hemsida när jag skulle rapportera på natten. Kolla igen TS under dagtid istället.