• 1
  • 2
2023-01-16, 09:21
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananShan
Så det något slags "spel för galleriet"? Du kan väl söka jobb utan vara inskriven på den pajasmyndigheten? Varför finns egentligen arbetsförmedlingen, vad är arbetsförmedlingens syfte i samhället ? Namnbytet borde väl vara på sin plats då namnet antyder att de förmedlar arbeten?
Svar ja. AF förmedlar inga jobb utan allt är ett spel för galleriet. Syftet är att skapa låtsasjobb åt useless eaters (dvs arbetsförmedlare) som gör statens dirty work, dvs kontrollera de inskrivna (även om de är rätt usla på detta då personalomsättningen på handläggare är hög). Jag blev själv "hotad" av en handläggare på en jobbcoachfirma jag blev tvungen att gå till (dessa privata firmor skall tydligen vara AFs ersättare, men de är lika usla som AF), dock hände aldrig något (vilket tyder på att det antingen var ett tomt hot eller så sket AF i det).

En handläggare på AF började vrida och vända på saker jag sade, men jag lyckades ljuga mig ur situationen. Att förmedla jobb gör dem inte. Jag fick gå på ett jobb via AF och jag var på den arbetsplatsen i en dag, det var en oseriös och farlig arbetsplats så jag drog mig ur. Alla jobb jag haft har jag fått antingen via kontakter eller via erfarenhet, AF har inte gjort ett skit.

Men för att inte gå allt för off-topic, så minns jag att jag också stod som utskriven på AFs hemsida när jag skulle rapportera på natten. Kolla igen TS under dagtid istället.
Citera
2023-01-16, 09:32
Just nu

Aktuella tekniska problem Arbetsförmedlingen:
https://arbetsformedlingen.se/om-web...kniska-problem
Just nu:
* Problem att aktivitetsrapportera
* Problem kan uppstå när du ska sjukanmäla dig
* Tekniska problem som kan påverka möjligheten att skriva in dig som arbetssökande
När man ringde för ungefär 1 timme sedan var beskedet att det var svårt att nå dem även via telefon.

Senaste tekniska problemen var den 2 januari i år.
Citera
2023-01-16, 09:32
Medlem
BananShans avatar
Det står nu på sidan att det knasar och de försöker hitta en lösning så TS kan vara lugn.
Citera
2023-01-16, 13:06
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaccoonWithBroom
Tjena!

Skulle logga som vanligt på arbetsförmedlingen för att aktivitetsrapportera i fredags och till min förvånad var jag tydligen utskriven (Varit inskriven hos dom sen augusti ish) Fick fram att dom hade tekniska problem nu under morgonen så tänker att det kanske ligger något i att det visade annat i fredags. Har detta hänt någon annan innan/under helgen? Ska osså tilläggas att jag har fått noll kommunikation från dom angående utskrivningen, noll mail, noll telefonsamtal, noll anteckningar på min profil. Heller ingen aning när dom skrev ut mig, men jag verkar fortfarande få akassa vilket jag tycker är mysko. Ska givetvis ringa snarast, men tänkte jag kollar om någon annan upplevt liknande.
Det får du på ”gamla” aktivitetsrapporter. A-kassan betalas ut i efterskott, pengarna du får ut en månad är för månaden innan.

De kan inte stänga av dig utan att ge dig varningar, och innan du får en varning hotas du med varning och får då bemöta det/förklara dig.

Det verkar dock vara nåt fel med hemsidan.

AF har blivit rena lekstugan sen Alliansen eller dess (tidigare) partier kladdat till det. Byråkratiskt och ingen vet vad den andre gör. Spel för galleriet. Man sjösätter projekt (t ex lotsarna för några år sen) som kapsejsar, och som (eget) ”svar” på det inför man ännu striktare regler …
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2023-01-16 kl. 13:08.
Citera
2023-01-17, 15:28
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaccoonWithBroom
Tjena!

Skulle logga som vanligt på arbetsförmedlingen för att aktivitetsrapportera i fredags och till min förvånad var jag tydligen utskriven (Varit inskriven hos dom sen augusti ish) Fick fram att dom hade tekniska problem nu under morgonen så tänker att det kanske ligger något i att det visade annat i fredags. Har detta hänt någon annan innan/under helgen? Ska osså tilläggas att jag har fått noll kommunikation från dom angående utskrivningen, noll mail, noll telefonsamtal, noll anteckningar på min profil. Heller ingen aning när dom skrev ut mig, men jag verkar fortfarande få akassa vilket jag tycker är mysko. Ska givetvis ringa snarast, men tänkte jag kollar om någon annan upplevt liknande.

"Som vanligt"??! Klipp dig och skaffa dig ett jobb!
Citera
2023-01-20, 07:37
Medlem
RaccoonWithBrooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
"Som vanligt"??! Klipp dig och skaffa dig ett jobb!

Ska klippa dig suuii
Citera
2023-01-23, 12:17
Ca. 2 veckor senare:

Citat:
Ursprungligen postat av JQP
Jag testade att logga in där nu och sidan har problem.
Det går inte att se profil och massa annat, men jag ser iaf mitt namn.
Men du har alltså ingen inloggning kvar? Eller står det uttryckligen att du är utskriven?

Har inte loggat in där igen förrän nyss och det är fortfarande problem!
Eller om det är problem igen.
Dessutom står det när man väl lyckats logga in att det i dag är svårt att nå Arbetsförmedlingen via telefon.
Och när jag väl kunde logga i dag in så var det samma sak som förra gången, att det inte gick att navigera och se något på sidan.
Då är alltså folk beroende av Arbetsförmedlingen för att alls få en inkomst och då går de inte alltid att nå:-/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in