• 1
  • 2
2023-01-16, 06:33
Medlem
RaccoonWithBrooms avatar
Tjena!

Skulle logga som vanligt på arbetsförmedlingen för att aktivitetsrapportera i fredags och till min förvånad var jag tydligen utskriven (Varit inskriven hos dom sen augusti ish) Fick fram att dom hade tekniska problem nu under morgonen så tänker att det kanske ligger något i att det visade annat i fredags. Har detta hänt någon annan innan/under helgen? Ska osså tilläggas att jag har fått noll kommunikation från dom angående utskrivningen, noll mail, noll telefonsamtal, noll anteckningar på min profil. Heller ingen aning när dom skrev ut mig, men jag verkar fortfarande få akassa vilket jag tycker är mysko. Ska givetvis ringa snarast, men tänkte jag kollar om någon annan upplevt liknande.
Senast redigerad av RaccoonWithBroom 2023-01-16 kl. 06:52.
Citera
2023-01-16, 06:40
Jag testade att logga in där nu och sidan har problem.
Det går inte att se profil och massa annat, men jag ser iaf mitt namn.
Men du har alltså ingen inloggning kvar? Eller står det uttryckligen att du är utskriven?
Citera
2023-01-16, 06:46
Medlem
RaccoonWithBrooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JQP
Jag testade att logga in där nu och sidan har problem.
Det går inte att se profil och massa annat, men jag ser iaf mitt namn.
Men du har alltså ingen inloggning kvar? Eller står det uttryckligen att du är utskriven?

Det stod i fredags att jag vart utskriven/skriv in dig något av dom två iallafall. Jag kommer in på min profil gör jag, men det står ingenting sen när jag klickar på "Aktivitetsrapportera" får jag fram att jag inte har någon skyldighet att rapportera vilket enligt mig säger att jag inte är inskriven. Sen när jag kollar runt, jag ser nada dokument/anteckningar om utskrivning men diverse dokument/anteckningar från när jag skrev in mig osv.
Citera
2023-01-16, 07:02
Så får jag också när jag t. ex ska kolla min inskrivning, att jag inte kan skriva in mig just nu.
Då ser vi ut att ha fått samma resultat på sidan när vi klickar oss runt där och jag utgår från att vi båda fortfarande är inskrivna:-)
Citera
2023-01-16, 07:13
Medlem
RaccoonWithBrooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JQP
Så får jag också när jag t. ex ska kolla min inskrivning, att jag inte kan skriva in mig just nu.
Då ser vi ut att ha fått samma resultat på sidan när vi klickar oss runt där och jag utgår från att vi båda fortfarande är inskrivna:-)

Haha okej men bara att hoppas att dom har strul då! Antar att du tidsrapporterade innan slutdatumet vilket är 14e?
Citera
2023-01-16, 07:33
Medlem
om den 14:e är på helgen har man t o m måndagen att rapportera
Citera
2023-01-16, 07:35
Medlem
BananShans avatar
Varför är folk inskrivna där? Har någon någonsin fått arbete den vägen?
Citera
2023-01-16, 07:58
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaccoonWithBroom
Ska givetvis ringa snarast, men tänkte jag kollar om någon annan upplevt liknande.
Testat olika webbläsare? Edge brukar fungera bäst hos myndigheter.
Har för mig att man kan gå till arbetsförmedlingen och aktivitetsrapportera med en blankett och id-handling också.
Citera
2023-01-16, 08:07
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananShan

Du måste vara inskriven om du ska kunna plocka ut A-kassa. Du måste lämna in rapporter osv för att visa att du aktivt söker jobb.
Citera
2023-01-16, 08:18
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Du måste vara inskriven om du ska kunna plocka ut A-kassa. Du måste lämna in rapporter osv för att visa att du aktivt söker jobb.

Krav som borgarna, Alliansen, införde för runt 15 år sedan då Arbetsförmedlingens roll blev att vara ett kontrollorgan.
Och står man utanför Arbetsförmedlingen så står man automatiskt väldigt utanför samhället i stort.
Så det är bara att hoppas att detta strulet just nu inte innebär det värsta för inskrivna.

edit:
Ett tips här på vägen är att fota av allt man gjort som inloggad.
Senast redigerad av JQP 2023-01-16 kl. 08:21.
Citera
2023-01-16, 08:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RaccoonWithBroom
Det stod i fredags att jag vart utskriven/skriv in dig något av dom två iallafall. Jag kommer in på min profil gör jag, men det står ingenting sen när jag klickar på "Aktivitetsrapportera" får jag fram att jag inte har någon skyldighet att rapportera vilket enligt mig säger att jag inte är inskriven. Sen när jag kollar runt, jag ser nada dokument/anteckningar om utskrivning men diverse dokument/anteckningar från när jag skrev in mig osv.

Du kan vara helt lugn, hände mig med för rätt längesedan. Det är bara sidan som "buggar ur" och har sig på vissa tider på dygnet.

Om du var inloggad sent på kvällen, eller på natten blir det så.

Du behöver inte vara orolig, du har inte blivit utskriven.
Citera
2023-01-16, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananShan

För att få A-kassa?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in