2006-07-19, 14:53
Medlem
När jag startar min dator vägrar vissa ikoner att dyka upp vänster om klockan i verktygsfältet. (Kör Win XPsp2). ICQ, Dameon, Suitcase, FileZilla Server med flera program finns inte med där...de körs i bakgrunden men de dyker längre inte upp...lite jobbigt när jag vill få upp min kontaktlista till exempel...om jag avslutar och startar om Explorer.exe så kommer de fram.

Någon som vet vad detta kan bero på? Detta dilemmat har bara börjat nyligen - jag har bockat av alla misstänksamma och onödiga program vid autostart i msconfig, men detta hjälpte inte. Någon som hafr liknande problem?
Citera
2006-07-19, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo
När jag startar min dator vägrar vissa ikoner att dyka upp vänster om klockan i verktygsfältet. (Kör Win XPsp2). ICQ, Dameon, Suitcase, FileZilla Server med flera program finns inte med där...de körs i bakgrunden men de dyker längre inte upp...lite jobbigt när jag vill få upp min kontaktlista till exempel...om jag avslutar och startar om Explorer.exe så kommer de fram.

Någon som vet vad detta kan bero på? Detta dilemmat har bara börjat nyligen - jag har bockat av alla misstänksamma och onödiga program vid autostart i msconfig, men detta hjälpte inte. Någon som hafr liknande problem?

Min första tanke är:
Högerklicka på taskbaren -> properties -> klicka ur "Hide inactive icons".

Men det har du säkerligen redan testat.
Citera
2006-07-19, 15:13
Medlem
Precis, det är inte det som är problemet...hatar den funktionen så jag inaktiverar den så fort jag installerar windows...
Citera
2006-07-19, 15:26
Medlem
Har du skinnat windows? StyleXP/WindowBlinds etc?
Citera
2006-07-19, 15:33
Medlem
Svar ja...StyleXP....är det det som spökar?
Citera
2006-07-19, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo
Svar ja...StyleXP....är det det som spökar?

Well.. Troligtvis. Testa en omgång utan, så vet vi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in