Citat:
Ursprungligen postat av Negus
Om jag förstått juryns utlåtanden rätt gäller i nuläget följande:
* Var och en får fria händer att sätta ihop sitt recept, vilket innebär:
* Det finns ingen fastställd gräns för hur mycket varje rätt får kosta, men priset för ingredienserna bör hållas på en rimlig nivå: juryn kommer med största sannolikhet inte att laga vare sig kobebiff eller stalinkrabba. Däremot kan man nog få steka på lite marulk eller slänga i lite saffran i såsen eller vad man nu vill göra.
* Inga ingredienser är obligatoriska.
* När man knåpat ihop sin rätt pm:ar man recept, samt eventuell motivation, till någon av jurymedlemmarna. Har för mig att det är mysonoxen, lady tiera och skint [?], vilka på (ej ännu) angivet datum publicerar hela klabbet i en öppen omröstningstråd.
* Omröstningen pågår en månad varefter de recept vilka fått flest röster tillagas av samtliga jurymedlemmar, därefter koras vinnaren.
* Vinnaren får, utöver äran, ingenting - eller?
Var det rätt? Jag har säkert missat en del, och kanske missuppfattat något också. Rätta mig i så fall.
En sista fråga: skall det bara vara huvudrätt, eller skall man göra för och efterrätt också?
Så är det förutom att jag tycker recepten ska läggas ut i det offentliga här istället för PM eftersom vi redan fått in recept till tävlingen känns det oschysst mot de som skickat dem att inte kunna lägga ut allt direkt.
Rätten får vara antingen eller av de alternativ som ges tycker jag, så kan vi få en vinnare per kategori