Man stänger in katten i en stor burk med två hål och låter två personer, en med härligt fräscha sommarfisar och en med riktiga fulingar, fisa av sig. Om katten dras mot hålet där de fräscha fisarna kommer in så vet vi att den bryr sig.
De känner av den men gillar den inte. De föredrar lukten av fötter, strumpor och skor. Använda kläder i allmänhet är mysiga med. I alla fall om man frågar mina katter.
Hahah helt jävla underbar tråd!
Jag hade en schäfer en gång och en dag var jag rejält dålig i kistan, jag fjärtade i köket och hunden spydde i vardagsrummet.. Så visst känner djur våra lukter alltid.
Det måste ha varit en särdeles dåligt lukt på din fjärt, hundar brukar väl gå och nosa på bajs som ligger ute på marken?
Citron (förmodligen oljorna som kommer ut när man böjer en skalbit) är något många katter verkligen hatar. Dem kan till och med hulka sig som om de är på väg att spy om dem får en bra sniff på citronskal.
Citron (förmodligen oljorna som kommer ut när man böjer en skalbit) är något många katter verkligen hatar. Dem kan till och med hulka sig som om de är på väg att spy om dem får en bra sniff på citronskal.
jaha men säg det tidigare... finns citron i mat affärer alla?
Skillnaden på hund och katt är att en hund skäms när det har fiset medan en katt spelar totalt oskyldig. Den går högst iväg om den själv inte står ut med lukten.
Ja en katt känner lukten men upplever lukter på ett annat sätt än vi.
Väldigt få djur gillar pruttar eftersom det innehåller svavelväte.
Svavelväte är jävligt giftigt och orsakar hjärnskador, det är därför vi inte tycker att det luktar gott.
DEt är också ganska dödligt i koncentrerad form
De djur som gillat doften har dött på vägen kan man säga. Vi andra som tycker att det luktar skit är jävligt känsliga mot stanken av prutt/Svavelväte
Hahah helt jävla underbar tråd!
Jag hade en schäfer en gång och en dag var jag rejält dålig i kistan, jag fjärtade i köket och hunden spydde i vardagsrummet.. Så visst känner djur våra lukter alltid.