2023-01-14, 23:01
Medlem
Dofternas avatar
Man stänger in katten i en stor burk med två hål och låter två personer, en med härligt fräscha sommarfisar och en med riktiga fulingar, fisa av sig. Om katten dras mot hålet där de fräscha fisarna kommer in så vet vi att den bryr sig.
Citera
2023-01-14, 23:04
Medlem
liten.igelkotts avatar
De känner av den men gillar den inte. De föredrar lukten av fötter, strumpor och skor. Använda kläder i allmänhet är mysiga med. I alla fall om man frågar mina katter.
Citera
2023-01-14, 23:32
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Eller också lämnar den när den satt sin egen lukt där.

Så kan det faktiskt vara. När det är nytvättat så luktar det inte katt längre och då måste hon fixa det.

Bra tanke👍
Citera
2023-01-15, 00:33
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Hahah helt jävla underbar tråd!
Jag hade en schäfer en gång och en dag var jag rejält dålig i kistan, jag fjärtade i köket och hunden spydde i vardagsrummet.. Så visst känner djur våra lukter alltid.

Det måste ha varit en särdeles dåligt lukt på din fjärt, hundar brukar väl gå och nosa på bajs som ligger ute på marken?
Citera
2023-01-15, 00:49
Medlem
2023-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det måste ha varit en särdeles dåligt lukt på din fjärt, hundar brukar väl gå och nosa på bajs som ligger ute på marken?
om jag bajsar på golvet på nått sätt, aldrig gjort, men funkar det isåfall?
Citera
2023-01-15, 01:11
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-01-01
om jag bajsar på golvet på nått sätt, aldrig gjort, men funkar det isåfall?

Du får helt enkelt testa dig fram.
Citera
2023-01-15, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Katter är extremt renliga djur och älskar nytvättat.
Ja, katter gräver i sand, pissar och skiter där småbarn leker. Slickar sina egna anus gör dom också, riktigt fräscha djur.
Citera
2023-01-15, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-01-01
jag ska prova ättika då, lär åka o handla det

Citron (förmodligen oljorna som kommer ut när man böjer en skalbit) är något många katter verkligen hatar. Dem kan till och med hulka sig som om de är på väg att spy om dem får en bra sniff på citronskal.
Citera
2023-01-15, 01:39
Medlem
2023-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogosity
Citron (förmodligen oljorna som kommer ut när man böjer en skalbit) är något många katter verkligen hatar. Dem kan till och med hulka sig som om de är på väg att spy om dem får en bra sniff på citronskal.
jaha men säg det tidigare... finns citron i mat affärer alla?
Citera
2023-01-15, 01:49
Medlem
Skillnaden på hund och katt är att en hund skäms när det har fiset medan en katt spelar totalt oskyldig. Den går högst iväg om den själv inte står ut med lukten.

Ja en katt känner lukten men upplever lukter på ett annat sätt än vi.
Citera
2023-01-15, 01:54
Medlem
Hamleyss avatar
Väldigt få djur gillar pruttar eftersom det innehåller svavelväte.
Svavelväte är jävligt giftigt och orsakar hjärnskador, det är därför vi inte tycker att det luktar gott.
DEt är också ganska dödligt i koncentrerad form

De djur som gillat doften har dött på vägen kan man säga. Vi andra som tycker att det luktar skit är jävligt känsliga mot stanken av prutt/Svavelväte
Citera
2023-01-15, 03:02
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Hahah helt jävla underbar tråd!
Jag hade en schäfer en gång och en dag var jag rejält dålig i kistan, jag fjärtade i köket och hunden spydde i vardagsrummet.. Så visst känner djur våra lukter alltid.

Haha, nu väckte jag sambon. 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in