2023-01-14, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Nej, vad är det med ordet kulturmarxism som är så svårt att förstå?
Hela syftet är att ta ifrån dig din kultur och byta ut den mot den marxistiska????

Jag pratade från deras perspektiv, och även om det är deras agenda så är det aldrig populärt alltså kontraproduktivt för de själva. Antingen tar de äldre populära serier och förändrar dem, eller så skapar de nya serier som ersätter de gamla. Det sistnämnda är smartare för de slipper göra gamla fans irriterade/förbannade.
Senast redigerad av Patch1 2023-01-14 kl. 17:30.
Citera
2023-01-14, 18:02
Medlem
6stringlevins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Jag pratade från deras perspektiv, och även om det är deras agenda så är det aldrig populärt alltså kontraproduktivt för de själva. Antingen tar de äldre populära serier och förändrar dem, eller så skapar de nya serier som ersätter de gamla. Det sistnämnda är smartare för de slipper göra gamla fans irriterade/förbannade.
Ja, de är kontraproduktivt för dem själva. Men de bryr sig inte. Det som driver dom är bara att ifrån oss vår kultur. De drivs inte av att skapa något alternativ.
Citera
2023-01-14, 18:45
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Hur tondöv får man bli? Vill de göra en PK-satsning med massa feminism och mångkultur så är mycket smartare att starta upp helt nytt med en ny karaktär och inte provocera genom att ta en redan existerande och välkänd karaktär och ändra dennes etnicitet/utseende och personlighet. Personlighet skulle man möjligen kunna komma undan med antar jag då även människor kan förändras, men det makes no sense att ändra en karaktärs biologi haha.
Stör mig lika mycket på personlighetsförändringen hon verkar ha genomgått. Det har väl aldrig varit ämnet eller meningen med Scooby Doo med feminism, misogyny. Inte heller meningen med Velma. Dom hade kunnat göra någon intressant origin story om hur hon blev mysteriegängets hjärna som löser mysterier. Ven riktar man in sig på liksom. Dom flesta som skulle vara intresserade av en serie med en av Scooby Doos side kicks i huvudrollen är ju dom som faktiskt gillar originalserien. Då får man ialllafall någorlunda hålla sig till originalets tema.

Svårt och se speciellt många som inte är familjära med Scooby Doo se detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Avalionn
Om folk blir så upprörda över att den påhittad karaktär byter hudfärg fatta vad skulle hända om världen fick veta att JESUS var svart. Vita människor skulle hoppa ut genom fönsterna.
Jesus är också påhittad. Köper ditt argument om du kan visa på att Jesus var avbildad som svart först. Då har vi samma situation som Velma. Brukar kallas whitewashing. Som jag förövrigt finner vara legitim kritik. Men självklart måste detta gälla åt båda håll då.

Upprörd och upprörd. Ser inget fel i diskussionen och ifrågasättandet av det hela. Fullt naturligt att fans av ett originellt verk man växt upp med och älskar reagerar när man använder det för för något annat än vad det var meningen med från början.
Citera
2023-01-15, 23:20
Medlem
Bonnatorps avatar
Utan att ha läst ett enda av inläggen här på Flashback så vill jag skriva vad jag tycker.

Velma är en genialisk serie, och så mycket bättre än vanliga Scooby Doo.

Jag har bara sett en massa inlägg på Reddit där folk spyr galla över att "buhu, vad har de gjort med Shaggy, och var är Scooby?".
Men jag tycker bara Norville är en asbra karaktär. Han är väldigt sympatisk, en uppenbar satirbomb, och helt enkelt rättskaffens på ett trevligt sätt.
Daphne börjar som den stereotypa uppfattningen jag alltid haft av henne, en bimbo. Andra avsnittet ordnar upp det på ett sätt en vanlig mansgris som jag roas av.
Fred, en mansbimbo. Har aldrig gillat han vad jag kan minnas ändå, så där gjorde de också rätt.
Och Velma själv, hon är så sassy, men lite lagom töntig. Har inte hon alltid varit älskvärd ändå? Sedan känner jag igen mig i de psykotiska episoderna, så det är ju lite kul.

Det är utan tvekan den bästa reboot på en serie jag kan minnas att jag någonsin har sett.
Legenden om Korra räknas inte då det var en uppföljare, och den är förstås klart bättre.

Men Velma är 5/5 från mig, precis min typ av spydiga internethumor samtidigt som seriens självinsikt är väldigt hög.
Och att hon är mörkhyad är helt okej. Hela serien formligen dryper av satir som nästan är i nivå med south park, så jag tycker inte alls det är något försök till wokewashing.
Senast redigerad av Bonnatorp 2023-01-15 kl. 23:23.
Citera
2023-01-16, 15:49
Bannlyst
Vuxna män som sitter upprörda över en kvinnlig bikaraktärs spinoff-serie 20 år senare. Ska man skratta eller gråta.

Trailern verkar vara skit, precis som filmen i övrigt.
Citera
2023-01-16, 15:58
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Vuxna män som sitter upprörda över en kvinnlig bikaraktärs spinoff-serie 20 år senare. Ska man skratta eller gråta.

Trailern verkar vara skit, precis som filmen i övrigt.

Man kan nästan tro att dessa ''vuxna män'' sett i fram i mot att se denna serie i flera år men nu grinar när en TECKNAD figur ändrar hudfärg.
Citera
2023-01-16, 16:48
Medlem
SomaliSwimmers avatar
1.5 på IMDB. Starkt
Citera
2023-01-16, 18:30
Avslutad
De måste ha jävligt mycket pengar för att inte bry sig om förlusterna. Allt woke förlorar ju pengar. Normala människor vill inte se skiten. Men de gör det väl för andra anledningar än pengar.
Citera
2023-01-16, 18:48
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalionn
Om folk blir så upprörda över att den påhittad karaktär byter hudfärg fatta vad skulle hända om världen fick veta att JESUS var svart. Vita människor skulle hoppa ut genom fönsterna.
Det finns passager i Bibeln som beskriver hur Jesus ser ut, och de är samstämmiga i att han såg ut som folk gjorde mest. Kolla på någon typ av medelsnubbe från Libanon, Jordan och Syrien och du kommer förmodligen ganska nära hans utseende. Dvs lite mörkare men långt ifrån svart hy, svart eller mörkbrunt hår, bruna ögon och kroknäsa.
Citera
2023-01-19, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
1.5 på IMDB. Starkt
1,3 nu.
Citera
2023-01-19, 11:04
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
1,3 nu.

Vackert
Citera
2023-01-19, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Vackert
Tycker nog att det är överbetyg, 0,3 vore mer rättvisande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in