2023-01-13, 22:29
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Velma Dinkley klassisk karaktär från allas vår älskade Scooby Doo går solo och får en egen serie med huvudroll. Velma blir ännu en i raden klassiska karaktärer som faller offer för woke kulturen där man helt ändrar om både hennes personlighet och hudfärg. Glöm den gamla Velma. Nu är hon svart. Glöm också den smarta tjejen som löser fall för mysteriegänget. Nu handlar allt om att Velma är en bitter kärring som tycker allt är misogyny. Exempel från IGNs recension under spoiler.

"

Serien får som väntat värdelösa recensioner. Ja dels från folk som är trötta på woken men även kritikerna som borde älska sånt har svårt att uppskatta skiten.

https://www.metacritic.com/tv/velma

https://www.rottentomatoes.com/tv/velma/s01

https://m.youtube.com/watch?v=GSm_Y3yS7bA

Trailern ovanför. Gillar ni velmas nya look. Låter hennes mer moderna feministiska karaktär intressant. Lockar detta er att se Velma på HBO?
Citera
2023-01-13, 22:34
Medlem
Hur tondöv får man bli? Vill de göra en PK-satsning med massa feminism och mångkultur så är mycket smartare att starta upp helt nytt med en ny karaktär och inte provocera genom att ta en redan existerande och välkänd karaktär och ändra dennes etnicitet/utseende och personlighet. Personlighet skulle man möjligen kunna komma undan med antar jag då även människor kan förändras, men det makes no sense att ändra en karaktärs biologi haha.
Citera
2023-01-13, 22:38
Medlem
GormDenGamles avatar
Tänkte också på detta när jag såg det på HBO för två dagar sedan. Bisarrt!
Citera
2023-01-13, 22:42
Avstängd
sommarlovs avatar
Vad var felet med de gamla karaktärerna?
En var knarkare, en var lesbisk, en var sportfåne, och en var tönt, någonting sånt tror jag!

Ska man göra om en sådan till svart, så kan de inte längre vara knarkare eller lesbisk, karaktären kan bara vara SVART!

Rätt rasistiskt mot svarta egentligen, varför inte göra en ny serie, lätt baserad på ett gäng som vill lösa mystiska brott?
Citera
2023-01-13, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Velma Dinkley klassisk karaktär från allas vår älskade Scooby Doo går solo och får en egen serie med huvudroll. Velma blir ännu en i raden klassiska karaktärer som faller offer för woke kulturen där man helt ändrar om både hennes personlighet och hudfärg. Glöm den gamla Velma. Nu är hon svart. Glöm också den smarta tjejen som löser fall för mysteriegänget. Nu handlar allt om att Velma är en bitter kärring som tycker allt är misogyny. Exempel från IGNs recension under spoiler.

"

Serien får som väntat värdelösa recensioner. Ja dels från folk som är trötta på woken men även kritikerna som borde älska sånt har svårt att uppskatta skiten.

https://www.metacritic.com/tv/velma

https://www.rottentomatoes.com/tv/velma/s01

https://m.youtube.com/watch?v=GSm_Y3yS7bA

Trailern ovanför. Gillar ni velmas nya look. Låter hennes mer moderna feministiska karaktär intressant. Lockar detta er att se Velma på HBO?

Om folk blir så upprörda över att den påhittad karaktär byter hudfärg fatta vad skulle hända om världen fick veta att JESUS var svart. Vita människor skulle hoppa ut genom fönsterna.
Citera
2023-01-13, 23:36
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Alla karaktärer ser förjävliga ut i trailern. Har inte brytt mig om scooby doo på 25 + år men tydligen ännu en titel som blivit slaktad av regnbågs-korståget. Vem betalar fortfarande ens för HBO, Netflix och liknande?
Citera
2023-01-13, 23:40
Medlem
liten.igelkotts avatar
Varför ser alla tecknade personer så konstiga ut nu för tiden? Det såg på något vis mera normala ut på 90-talet.
Citera
2023-01-14, 09:31
Medlem
6stringlevins avatar
Lol, även shaggy har blivit neger.

Velma har alltid sett ut som en autistisk flata. Det var bara en tidsfråga innan hon skulle komma ut ur garderoben.
Citera
2023-01-14, 09:43
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalionn
Om folk blir så upprörda över att den påhittad karaktär byter hudfärg fatta vad skulle hända om världen fick veta att JESUS var svart. Vita människor skulle hoppa ut genom fönsterna.

Nu var Jesus inte svart precis som Kleopatra inte var svart. Jesus är från mellanöstern. Jag antar att han har sett ut som en man från dåtidens Mellanöstern. Om han nu existerat.

Jag vet inte vem Velma riktar sig till. Det är märkligt att blackface är ok när Hollywood gör det. Det blir som Ghostbusters 2016.
Citera
2023-01-14, 09:50
Medlem
Jag ska självklart kolla. Tror den kommer vara jättebra. Tack för tipset!
Citera
2023-01-14, 11:29
Medlem
6stringlevins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Hur tondöv får man bli? Vill de göra en PK-satsning med massa feminism och mångkultur så är mycket smartare att starta upp helt nytt med en ny karaktär och inte provocera genom att ta en redan existerande och välkänd karaktär och ändra dennes etnicitet/utseende och personlighet. Personlighet skulle man möjligen kunna komma undan med antar jag då även människor kan förändras, men det makes no sense att ändra en karaktärs biologi haha.
Nej, vad är det med ordet kulturmarxism som är så svårt att förstå?
Hela syftet är att ta ifrån dig din kultur och byta ut den mot den marxistiska????
Citera
2023-01-14, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Nej, vad är det med ordet kulturmarxism som är så svårt att förstå?
Hela syftet är att ta ifrån dig din kultur och byta ut den mot den marxistiska????

Vad är det exakt de tar ifrån någon här? Kultur säger du, visst jag fattar. Men de gamla versionerna finns ju kvar. De försvinner inte. Så hur är det mer kulturmarxism att woke-justera en karaktär än att introducera en ny?

Om den här konspirationen var på riktigt skulle vi inte se justeringar i vår kultur utan att den gamla versionen på något sätt undertrycktes.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in