Citat:
Ursprungligen postat av
Patch1
Hur tondöv får man bli? Vill de göra en PK-satsning med massa feminism och mångkultur så är mycket smartare att starta upp helt nytt med en ny karaktär och inte provocera genom att ta en redan existerande och välkänd karaktär och ändra dennes etnicitet/utseende och personlighet. Personlighet skulle man möjligen kunna komma undan med antar jag då även människor kan förändras, men det makes no sense att ändra en karaktärs biologi haha.
Stör mig lika mycket på personlighetsförändringen hon verkar ha genomgått. Det har väl aldrig varit ämnet eller meningen med Scooby Doo med feminism, misogyny. Inte heller meningen med Velma. Dom hade kunnat göra någon intressant origin story om hur hon blev mysteriegängets hjärna som löser mysterier. Ven riktar man in sig på liksom. Dom flesta som skulle vara intresserade av en serie med en av Scooby Doos side kicks i huvudrollen är ju dom som faktiskt gillar originalserien. Då får man ialllafall någorlunda hålla sig till originalets tema.
Svårt och se speciellt många som inte är familjära med Scooby Doo se detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Avalionn
Om folk blir så upprörda över att den påhittad karaktär byter hudfärg fatta vad skulle hända om världen fick veta att JESUS var svart. Vita människor skulle hoppa ut genom fönsterna.
Jesus är också påhittad. Köper ditt argument om du kan visa på att Jesus var avbildad som svart först. Då har vi samma situation som Velma. Brukar kallas whitewashing. Som jag förövrigt finner vara legitim kritik. Men självklart måste detta gälla åt båda håll då.
Upprörd och upprörd. Ser inget fel i diskussionen och ifrågasättandet av det hela. Fullt naturligt att fans av ett originellt verk man växt upp med och älskar reagerar när man använder det för för något annat än vad det var meningen med från början.