2006-07-19, 13:05
Medlem
Alpunks avatar
Har fått låna hem brorsans chippade X-box, skulle tro att det är c:a 2 år gammalt. Hursomhelst hade jag redan Fable original så jag tänkte lira det. Det gick bra till en början, spelet flöt på osv... men så helt plötsligt börjar det hacka utav bara fan, laddningstiderna blir längre och man hör hur CD-läsaren måste anstränga sig för att kunna läsa någon information. Den varvar upp, varvar ner, varvar upp osv och allt i takt till hackandet i spelet.

Har testat med linsrengörare, ni vet en sån där cd-skiva med små borstar på, och det blev i varje fall inte bättre än innan.
Finns det något annat jag kan göra? Kan tillägga att CD-läsaren knappt är använd någonting förräns nu.
Citera
2006-07-19, 14:39
Medlem
DVD läsare.

Om du haft garanti kvar så kunde du ha lämnat in den. Enda du kan göra nu är att försöka montera in en ny läsare.
Citera
2006-07-19, 15:45
Medlem
Alpunks avatar
Ach so... vad kan det kosta att montera in en sådan?
Citera
2006-07-19, 15:50
Medlem
om den är chippad så ska du kunna lägga spelet på hårddisken..
Citera
2006-07-20, 10:09
Medlem
chrillenilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpunk
Ach so... vad kan det kosta att montera in en sådan?

en ny läsare kostar runt 300-400... men som sagt, e den chippad så lägg in de på HD, så funkar det smärtfritt
Citera
2006-07-20, 10:40
Medlem
Westridges avatar
dvd läsaren i xboxen har man bytt några ggr. Det gjordes några tidiga boxar med undermåliga läsare. ett enkelt ingrepp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in