2005-07-10, 21:33
Medlem
Dennos avatar
Inte bara där!
Vi var uppe i stugan i dalsland nu i helgen och blev totalt sönderbitna av dessa små äckliga bitande kryp!

Jag har under mina 31 år aldrig varit med om något liknande!

Är det bara här i mellansverige som bromsarna har invaderat och exploderat i antal?

Gissar att det inte är mycket att göra åt det än att vänta ut dom.
Citera
2005-07-10, 21:37
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Inte bara där!
Vi var uppe i stugan i dalsland nu i helgen och blev totalt sönderbitna av dessa små äckliga bitande kryp!

Jag har under mina 31 år aldrig varit med om något liknande!

Är det bara här i mellansverige som bromsarna har invaderat och exploderat i antal?

Gissar att det inte är mycket att göra åt det än att vänta ut dom.
Typiskt inlandsproblem. Vi som bor vid kusten slipper sån skit. Inklusive mygg och getingar.
Citera
2005-07-10, 21:46
Medlem
Dennos avatar
Möjligt. Men jag har aldrig varit med om en sådanhär invasion!

Visst att det kan vara några här och där. Men när man blir jagad av 10 stycken direkt när man kliver ur bilen?!
Citera
2005-07-10, 21:56
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Möjligt. Men jag har aldrig varit med om en sådanhär invasion!

Visst att det kan vara några här och där. Men när man blir jagad av 10 stycken direkt när man kliver ur bilen?!
Råkat ut för liknande, men uppe i Norrland och i norska fjällvärlden. När man skall fiska i tjärnar och vattendrag däroppe får man tamejfan vara iklädd månlandardräkt för att gå säker. Men lite klumpigt att hantera spö och lina i sådan mundering...
Citera
2005-07-10, 22:00
Medlem
Perriss avatar
Jodå, nog tusan är det invasion där hemma på landet. Förbannat mycket broms i år, man kan knappt gå ut. Vet inte hur många stick jag fått redan iår.

Svetten lackar på ryggen, droppar i pannan, bulten måste gå upp, bromsarna surrar runt skallen, det svider till i ryggslutet. The story of summer -05.

Är det månne någon som vet något bra sätt att skrämma bort dom på, eller ännu hellre, förinta de jävla parasiterna från jordens bleka yta?

/perris
Citera
2005-07-10, 22:10
Medlem
Wittgensteins avatar
Bromsar är fan störda i huvudet. De flyger omkring och mobbas i fem minuter, sedan biter de loss en bit kött och drar.
Citera
2005-07-10, 22:11
Medlem
Hitills har det blivit fem bett men det positiva är att svullnaderna har gått ner efter en till två dagar. De är ju jävligt retfulla eftersom man alltid märker av dem när de redan har stuckit, de är suveräna på att smyga sig på en.
Citera
2005-07-10, 23:38
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Typiskt inlandsproblem. Vi som bor vid kusten slipper sån skit. Inklusive mygg och getingar.

Va? Jag bor vid kusten och jag upplever att det kryllar av bromsar och mygg och getingar. Jag bor i norra upplandskusten.
Citera
2005-07-10, 23:40
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Va? Jag bor vid kusten och jag upplever att det kryllar av bromsar och mygg och getingar. Jag bor i norra upplandskusten.
Jag menade kusten på framsidan. Ursäkta otydligheten.
Citera
2005-07-11, 07:15
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Bromsar är fan störda i huvudet. De flyger omkring och mobbas i fem minuter, sedan biter de loss en bit kött och drar.

Precis! Det är ju det som stör så in i sjutton!
Hade dom satt sig så man kunde slå dom sönder och samman vore ju allt frid och fröjd. Men nej då! Dom flyger runt runt runt för att sedan när man gett upp slita åt sig allt det goda!

Vore kul att höra från någon som har kunskap om dessa små djur varför dom är så många i år.
Citera
2005-07-11, 09:24
Medlem
sås på slipsens avatar
Skaffa en batteridriven racket från t.ex. Teknikmagasinet.
Den rockar!

Man behöver bara en snudd för att insekten ska gå i däck. Råkar den fastna på gallret slår det tillfredsställande gnistor och börjar ryka. Heeelt underbart.
Citera
2005-07-11, 09:42
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sås på slipsen
Skaffa en batteridriven racket från t.ex. Teknikmagasinet.
Den rockar!

Man behöver bara en snudd för att insekten ska gå i däck. Råkar den fastna på gallret slår det tillfredsställande gnistor och börjar ryka. Heeelt underbart.

Haha ser ju nice ut. Har iofs funderat på en sådandär "blå" lampa med ström runt. Men känns som den kommer dra till sig kryp från hela området
Någon som har en sådan och vet om den gör någon nytta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in