• 1
  • 2
2023-01-13, 10:23
Medlem
darkSkyes avatar
Efter det våldsamma upploppet i Örebro delade Hani Bilal Madi, 20, ut blommor till utsatta polismän.

Han utsågs så sent som i november till ”Årets unga förebild” – och har tidigare fått en halv miljon kronor av Wallenbergsstiftelsen ”för att undersöka hur man kan förebygga kriminalitet”.

Nu sitter den kommunanställde Vivallaprofilen häktad misstänkt för att själv ha deltagit i upploppen och kastat sten mot polisen.

Delade ut blommor till poliser
Två dagar efter det våldsamma upploppet samlades ungdomar från den lokala ungdomsföreningen ”For The People” i parken för att städa upp. En av dem var ordföranden och Vivallaprofilen Hani Bilal Madi, som också överlämnade blommor till poliser som utsatts.

– Vi ville sprida kärlek och ge tillbaka till de boende i området, sa han efteråt till Expressen.

Jaha, nu sitter idioten själv häktad för blåljus sabotage, för att ha kastat sten under kravallerna i Örebro
Vilka jävla människor vi har bland oss! 500 tusen till den här jävla idioten!
Senast redigerad av darkSkye 2023-01-13 kl. 10:26.
Citera
2023-01-13, 10:30
Medlem
knullklassons avatar
En länk vore kanske önskvärt:
https://www.expressen.se/nyheter/hak...miljon-i-pris/
Citera
2023-01-13, 11:07
Medlem
snooper123s avatar
Herregud vad snällt av honom att ge blommor till polserna
Citera
2023-01-13, 11:33
Medlem
0ld0xs avatar
Kastade sten mot polisen, fick en halv miljon för gott föredöme

Efter det våldsamma upploppet i Örebro delade Hani Bilal Madi, 20, ut blommor till utsatta polismän.

Han utsågs så sent som i november till ”Årets unga förebild” – och har tidigare fått en halv miljon kronor av Wallenbergsstiftelsen ”för att undersöka hur man kan förebygga kriminalitet”.

Nu sitter den kommunanställde Vivallaprofilen häktad misstänkt för att själv ha deltagit i upploppen och kastat sten mot polisen.

Jag tycker detta är jätteroligt, självklart inte att polisen får stenar mot sig, men hur Sverige gång på gång lyckas med dessa totala hjärnsläpp

Varför är det så enkelt att lura svensk kulturelit?
Kommer han bli återbetalningsskyldig?

Citera
2023-01-13, 11:41
Medlem
Hamsterbolls avatar
Jag blir mest nyfiken på hur han kunde kamma hem så mycket på stipendium. Skrev han verkligen ansökningarna själv? Det är så höga belopp också! Skattefritt dessutom. Jag har sökt många stipendium och har ett gediget cv, utmärkt språk och enligt mig väldigt bra projektansökningar. Har så svårt att tro att han också haft det.

Vore kul att få se hans stipendieansökningar så man lär sig något.
Citera
2023-01-13, 11:48
Medlem
Det är humor på högsta nivå
Citera
2023-01-13, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ld0x

Jag tycker detta är jätteroligt, självklart inte att polisen får stenar mot sig, men hur Sverige gång på gång lyckas med dessa totala hjärnsläpp

Som jag minns det, så var det inte polismän som fick blommor, utan boende i grannskapet.
Citera
2023-01-13, 11:58
Medlem
citymormors avatar
Återkommande problem, i en stad nära mig en gång i tiden så var den lokala babben kändis, hyllades av politiker och media. Arbetade med ungdomar och hade någon idrottsförening.
Visade sig att han använde ungdomarna till att sälja knark och åkte dit för mord.

Hur dom än letar positiva exempel så biter det etablissemanget i röven.
Citera
2023-01-13, 11:59
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjodnlenubgu
Som jag minns det, så var det inte polismän som fick blommor, utan boende i grannskapet.

Ja, för att dom varit tvungna att stå ut med att Paludan kom dit med sin fruktade yttrandefrihet.
Citera
2023-01-13, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ld0x

Citat:
Ursprungligen postat av rjodnlenubgu
Enligt NA, så verkar det vara grannar.

https://www.na.se/2023-01-04/prisad-...or-paskupplopp
Citera
2023-01-13, 12:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det finns ett otal exempel på blattekriminella med födgeni. Som parallellt med brottskarriären startar div. "mångkulturella" föreningar & liknande typ "Sluta mobba"-föreningar. I Helsingborg fick dom bidrag till café-verksamhet för att "hindra unga att hamna snett". Ett Café som givetvis användes som bas inom grov brottslighet.

Det gäller bara att formulera en ansökan med så mycket "The Current Thing" som möjligt. Så kommer batikhäxorna på kommunen att ösa bidrag över dom. Det är lite samma kompetens som krävs för att bedriva skolteater. Att hela tiden anpassa sig till det som är mest PK för stunden, så trillar stålarna in.
Citera
2023-01-13, 12:09
Medlem
Snoppdoggydogs avatar
Gång på gång försöker man lyfta upp invandrare som föredömen men det faller platt nästan varje gång.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in