• 3
  • 4
2023-01-15, 06:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Religioner är trams. Om jag har fel då kan jag inte acceptera att leva under ett religiöst förtryck. Då tar jag hellre livet av mig.

43. SURAT AL-ZUKHRUF

74 Indeed the guilty
will remain [forever] in the punishment of Hell.

75 It will not be lightened for them
and they will be despondent in it.

76 We did not wrong them,
but they themselves were wrongdoers.

77 They will call out,‘ O Mālik!
Let your Lord finish us off!’
He will say, ‘Indeed you will stay on.’

78 ‘We certainly brought you the truth,
but most of you were averse to the truth.’

Ängeln Mālik (Guds frid och välsignelse vare över honom) är helvetets förvaltare.

Må Gud vägleda dig en vacker dag.
Citera
2023-01-15, 11:41
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Religioner är trams. Om jag har fel då kan jag inte acceptera att leva under ett religiöst förtryck. Då tar jag hellre livet av mig.
Hur kan du leva med att elden kan bränna dig om du går däri?
Hur kan du leva med att det finns hälsovådliga saker man kan göra?

Vilket hemskt förtryck. Denna frihet att kunna ta hand om sin kropp och själ. och att kunna hjälpa sin medmänniska. Avskyvärt.

Ja då får du slå ditt huvud i betongväggen som jag gjorde. Det borde vara svårare att göra fel. Det har blivit så sjukt att vi hellre väljer det onda.

Förstå att vi behöver hjälp. Hjälpen kommer från Jesus Gud. Det är du. Men vi har blivit förgiftade av satan.

Vi behöver inte det jävla svinet. Vi kan leva utan den fete ormen.

Det finns hjälp. Det är inte svårt att ta hjälp och börja om.

Bestäm dig bara
Citera
2023-01-15, 11:52
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuLuLuAh
43. SURAT AL-ZUKHRUF

74 Indeed the guilty
will remain [forever] in the punishment of Hell.

75 It will not be lightened for them
and they will be despondent in it.

76 We did not wrong them,
but they themselves were wrongdoers.

77 They will call out,‘ O Mālik!
Let your Lord finish us off!’
He will say, ‘Indeed you will stay on.’

78 ‘We certainly brought you the truth,
but most of you were averse to the truth.’

Ängeln Mālik (Guds frid och välsignelse vare över honom) är helvetets förvaltare.

Må Gud vägleda dig en vacker dag.
Jag har också bett om att få bli helt avslutad och förintad. Så hemsk man kunde bli. Kan bli.
Hellre död än det jag upplevde då kände jag.

Men här är jag idag och är glad. Lite klokare. Tacksam.
Gud vare lov och pris.
Citera
2023-01-15, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Jag har också bett om att få bli helt avslutad och förintad. Så hemsk man kunde bli. Kan bli.
Hellre död än det jag upplevde då kände jag.

Men här är jag idag och är glad. Lite klokare. Tacksam.
Gud vare lov och pris.

Min uppfattning om jag inte har fel är att en konvertit får börja med tomma blad med Guds generositet.

Dock inte helt säker i detalj vad gäller ”gamla” illdåd man har orsakat andra människor som stöld, förtryck och orättfärdiga mord och dylikt.

Den ”högst” lärda som jag och mina vänner på RafidaOrg följer och betalar ”skatt” till är:

http://www.english.shirazi.ir/

Det finns få av honom runt om i världen som är legitima.

i Irak finns följande som ”påven” träffade i hans enkla hem inte för länge sedan.
https://www.sistani.org/english/

Sen finns det illegitima ”lärda” som är lika falska som påven om inte värre.

Idioterna khomeini och khamenei är ett mycket sorgligt exempel för oss trogna som förstör vår religions rykte, ormar klädda i religiös klädsel.

Må Gud vägleda dig.
Lär dig mer och rädda dig själv min vän.
Citera
2023-01-15, 17:15
Medlem
Kristendomen överlappar väl en del med Islam. De tror ju. t ex inte på att Jesus är Guds son, men tror att han har funnits och att han var en viktig profet.
Citera
2023-01-15, 19:48
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Min uppfattning om jag inte har fel är att en konvertit får börja med tomma blad med Guds generositet.

Dock inte helt säker i detalj vad gäller ”gamla” illdåd man har orsakat andra människor som stöld, förtryck och orättfärdiga mord och dylikt.

Den ”högst” lärda som jag och mina vänner på RafidaOrg följer och betalar ”skatt” till är:

http://www.english.shirazi.ir/

Det finns få av honom runt om i världen som är legitima.

i Irak finns följande som ”påven” träffade i hans enkla hem inte för länge sedan.
https://www.sistani.org/english/

Sen finns det illegitima ”lärda” som är lika falska som påven om inte värre.

Idioterna khomeini och khamenei är ett mycket sorgligt exempel för oss trogna som förstör vår religions rykte, ormar klädda i religiös klädsel.

Må Gud vägleda dig.
Lär dig mer och rädda dig själv min vän.
Ja. Tack tack.
Jag håller på. Vet tillräckligt för nu. Kan vila lite i den tron.
Det är en pågående process. Frälsningen, och helgelsen därmed..

Jag har varit "kristen" blev döpt som liten och blev konfirmerad senare. Lärde mig egentligen ingenting och tron var väldigt liten. Typ obefintlig.

Blev senare vuxendöpt då jag bad om hjälp. Jag har fått en hel del hjälp.
Är nykter idag och trivs bra med det.
Citera
2023-01-15, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Ja. Tack tack.
Jag håller på. Vet tillräckligt för nu. Kan vila lite i den tron.
Det är en pågående process. Frälsningen, och helgelsen därmed..

Jag har varit "kristen" blev döpt som liten och blev konfirmerad senare. Lärde mig egentligen ingenting och tron var väldigt liten. Typ obefintlig.

Blev senare vuxendöpt då jag bad om hjälp. Jag har fått en hel del hjälp.
Är nykter idag och trivs bra med det.

Jag önskar dig väl på samma sätt jag önskar det för mig själv.

Oavsett din hudfärg, nationalitet eller vem du än är.

21. SURAT AL-ANBIYa’

107 We did not send you but as a mercy to all the nations.
Citera
2023-01-15, 23:25
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Jag önskar dig väl på samma sätt jag önskar det för mig själv.

Oavsett din hudfärg, nationalitet eller vem du än är.

21. SURAT AL-ANBIYa’

107 We did not send you but as a mercy to all the nations.
Ske Guds vilja med dig. Inte min.
I Jesu namn. Allt gott.
Citera
2023-01-16, 09:56
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Så är det säkert för somliga tyvärr. Det roliga är att några minuter efter det att du skrev vad du skrev (och då hade jag inte läst ditt inlägg än alltså) råkade jag hamna i en diskussion om just det du beskriver. Nämligen det här med muslimernas, såväl vanligt folk som vetare och andra ledare, retorik och hur den kan uppfattas av dels andra muslimer men framförallt icke-muslimer.

Är man 20 år och börjat förstå att livet kan vara jobbigt ibland och hör lite entusiastiskt prat från någon Sheikh om hur islam är räddningen osv (och det är den ju så missförstå mig inte) så kan det visst gå illa. Men å andra sidan har vi den andra typen som kämpat för sin cause hela livet utan att varken hatat livet eller försökt skada andra levande varelser. I tråden tillhör jag en av dem och väntar fortfarande på ditt svar så varsågod och svara: om det visar sig på riktigt att helvete och himmel finns, har t.ex saker som klimataktivism eller Kinas ekonomi någon betydelse i jämförelse eller nej? Om ja, hur då?
Om det visar sig på riktigt att helvete och himmel finns? Det är ju otroligt osannolikt men vi kör på det. Då menar du såklart också att just Islams himmel och helvete finns, och med medföljande gud och bok?
Nej, då har ingenting i världen någon betydelse. Gud fixar allt och ingen behöver någonsin mer tänka eller göra något.
Därför anser jag Islam vara förkastligt och avskyvärt.
Citera
2023-01-16, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Om det visar sig på riktigt att helvete och himmel finns? Det är ju otroligt osannolikt men vi kör på det. Då menar du såklart också att just Islams himmel och helvete finns, och med medföljande gud och bok?
Nej, då har ingenting i världen någon betydelse. Gud fixar allt och ingen behöver någonsin mer tänka eller göra något.
Därför anser jag Islam vara förkastligt och avskyvärt.

Förglöm inte de 70 oskulderna man får när man kommer till himlen som muslim.
Citera
2023-01-24, 03:50
Medlem
Henhows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Jag diskuterade detta med en bekant en gång och han menade då att man helst ska skilja mellan saker i huvudet men jag höll inte med.

Jag tycker att det alla gör är ju att få andra att se världen från sitt perspektiv. Klimataktivisterna ser t.ex det stora hotet som kommer från förändringarna och vill få andra att förstå det. Forskare i olika områden försöker hitta något som förändrar vår syn på världen, universum, oss själva eller vad som helst. Om det för det egna egot eller för mänskligheten spelar inte så stor roll.

I allt detta undrar jag om något annat kan spelar roll om det visar sig att islam (eller nån annan religion men det är en annan diskussion) är på riktigt. Alltså att det handlar om evigt liv i paradiset eller i helvetet. Kan något annat var viktigt då? Hur i så fall?

Konceptet med islam är att förbereda sig inför livet efter döden. Att du kommer få stå inför svars för sina handlingar på domedagen vilket resulterar vart du kommer hamna, inom islam finns olika nivåer i både himlen och helvetet. Om jag förstod din fråga rätt så är mitt svar att det vi gör i detta liv spelar rollen i vårat nästa liv. Gud är rättvis och kommer ge alla sina rättigheter i efter livet!
Citera
2023-01-24, 18:06
Medlem
proconsuls avatar
Om islam vore på riktigt skulle jag genast spränga mig i luften bland ett par otrogna.

"Abu Sai'd berättar att Allahs budbärare sa: 'Den person som kommer att vara i den lägsta graden i Paradiset kommer att få 80.000 tjänare och 72 fruar. Ett palats gjord av pärlor, smaragder och rubiner kommer att byggas för honom [vars längd och bredd ] kommer att vara liksom avståndet mellan Al-Jabiyah (en stad i Syrien) och Sana' (en stad i Jemen)."

Nu vet jag inte hur långt det avståndet är, men avståndet mellan två städer i olika länder är rätt så långt, oavsett. Och detta gäller alltså den lägsta graden av belöning. Undrar hur stort hus man kan få om man är riktigt duktig. Ännu större antagligen, och fler tjänare. Med 80.000 kommer man ju inte så långt.
Problemet här, som jag ser det, är om man skulle vilja hälsa på grannen tre hus bort. Det kan ju ta dagar att komma dit.

För de som varit mer hängivna allah i jordelivet:

"Abdur Rahman bin Sabit sa: 'En person i Paradiset kommer definitivt att gifta sig med 500 hurs, 4000 jungfrur och 8000 tidigare gifta kvinnor, Han kommer att ha samlag med var och en så länge som han har bott i den här världen.'"

En duktig muslimsk man i himlen kommer alltså definitivt att ha 12 500 olika kvinnliga sexobjekt.
Och han kan ligga med vart och ett lika länge som han levat, säg 75 år. Det ger en total tid på över 900.000 år. Tänk att knulla i nästan en miljon år. Klart som fan att män blir muslimer.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in