2006-07-19, 12:32
Medlem
Under min tidiga uppväxt fick jag sällan dricka läsk eller äta godis, men när tillfälle bjöds letade jag gärna upp apelsindrycken Loranga. Därför har jag väldigt många positiva minnen knutna till det varumärket. Inte så konstigt egentligen, nästan alla har väl något liknande. Klassisk betingning.

Nu har jag inte sett de välbekanta flaskorna på några år, så jag trodde att drycken försvunnit helt - men efter en snabb sökning idag hittade jag detta:

http://www.kroenleins.se/products/pr...sp?id=51&mid=4

Jag skulle därför gärna vilja veta om det går att få tag på drycken någonstans i Stockholmsområdet, samt - om så inte är fallet - var man isåfall kan hitta den!
Citera
2006-07-19, 12:38
Bannlyst
Loranga tillverkas utav Vasa Bryggeri i Sundsvall och ingenting annat, de tillverkar aven klassiska drycker sasom Portello och Trocadero...
Citera
2006-07-19, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Loranga tillverkas utav Vasa Bryggeri i Sundsvall och ingenting annat, de tillverkar aven klassiska drycker sasom Portello och Trocadero...

Väl så, men var hittar jag denna gudadryck?
Citera
2006-07-19, 12:43
Medlem
exerds avatar
Fanns det inte Lorangaglass också?
Citera
2006-07-19, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troop
Väl så, men var hittar jag denna gudadryck?

Kliv in pa deras hemsida (www.vasabryggeri.nu) och dra ivag ett e-mail till dem...
Citera
2006-07-19, 12:55
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg

Har faktiskt sett Loranga från båda tillverkarna. vet inte vem som har rättigheten till varumärket.

Angående Vasa Bryggeri hittar man dem lite här och var i Sthlm, bl.a. på Tempobutikerna. Avnjöt för ett par dar sen deras RIO-blodapelsin, mycket god
Citera
2006-07-19, 13:03
Medlem
Crilles avatar
För några månader sen hade vi Loranga på jobbet, jag vet att vi beställer läsk och sånt ifrån Ica i valsta centrum här i Märsta.
Om du har tur så kanske dom fortfarande säljer där.

Mvh
Crille
Citera
2006-07-19, 13:57
Medlem
kultingens avatar
Bryggeriet gör även portello, även den en gudadryck. Såg den på flaska och i burk på livsen som finns i mittuppgången vid hötorget (stockholm), om någon är sugen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in