Citat:
Ursprungligen postat av
Godnattrunkaren
Blir det inte lätt opersonligt om man bara köper dom här designklassikerna som alla andra uppåtsträvare ska ha? Jag tittade på dom där Svenssons i Lammhult och Länna Möbler och Norrgavel och det är så mycket jag vill ha men hur gör man en avvägning för man vill inte ha för mycket möbler och inredningsdetaljer utan allt ska väl vara noga avvägt mellan form, funktion och att låta hemmets ytor också tala för sig själv. Alltså att man har få men välgjorda möbler som knyter samman rummen.
Opersonligt blir det snarare när man köper ett helt hem från typ Mio. Ser det gång på gång, par som köpt sitt första hus och åker till Mio för att köpa varenda liten grej till hela huset. Och på väggarna har de exakt samma affischer som alla deras vänner. I klädkammaren eller sovrummet har kvinnan satt upp en PRADA Marfa-poster. Hon är ett stort fan av Prada och har faktiskt en nyckelring därifrån. I barnkammaren har de satt upp den där bilden på ett skissat nyfött barn som ligger i fosterställning. Vardagsrummet har ett urval av:
Kate Moss (tror jag det är) med mustasch på fingret
Andy Warhol-citat om att everything is beautiful eller liknande
Liten flicka i klänning som blåser tuggummibubbla
Abstrakta Matisse-skisser eller Hilma af Klint
Är personerna från en småstad så har de också den obligatoriska stiliserade kartan över hemstaden (Älska Hässleholm/Östersund/Mora☺️☺️☺️☺️☺️!!!)
Nyckeln till att få ett hemtrevligt och ombonat boende är ärvda saker. Konst och prydnadssaker som du själv vuxit upp med och som funnits i släkten. Går du ut och köper hela hemmet på en helg så kommer det att synas. Men om du blandar nyköpt med ärvt och adderar saker bit för bit så blir det personligt.