2023-01-14, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Vilket skit.
Inavlade byfånar med manus och skådespeleri på Åsa-Nisse nivå!
Kan bara hålla med.Skådespelarna framsäger sina repliker i stil med "nu säääger jaag min replik".
Ljudet är uselt som om den verkligen var från 70-talet. Lååååångsam handling.

Nä fy fan
Citera
2023-01-14, 16:55
Medlem
Ichwills avatar
Den var en riktig besvikelse, orkade bara kolla i ca 40 minuter innan jag stängde av.
Citera
2023-01-14, 19:40
Medlem
Ballooonies avatar
Ganska sevärt. Fint att komma ut i vildmarken.

De har fångat sjuttiotalet superbra! Mycket detaljerat. Härlig feeling. Både otäckt roligt och.. konstigt.. Allt kan hända.
Citera
2023-01-14, 20:57
Medlem
Pojkekorvs avatar
Tog en titt.

Den är ju ganska snygg, med rekvisitan och Chang Frick som fet polis från Göteborg. Men lite seg. Ser nog något avsnitt till.
Citera
2023-01-14, 21:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Vilket skit.
Inavlade byfånar med manus och skådespeleri på Åsa-Nisse nivå!

Hade du inte hoppat över skolan så hade du vetat vem Kersin Ekman är

Händelser vid vatten utkom första gången 1993 och belönades bl.a. med Augustpriset, Svenska Deckarakademins pris och Nordiska rådets pris.
Citera
2023-01-14, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan

Händelser vid vatten utkom första gången 1993 och belönades bl.a. med Augustpriset, Svenska Deckarakademins pris och Nordiska rådets pris.

Vilket konstigt inlägg.
Jag har väl överhuvudtaget inte nämnt Kerstin Ekman eller hennes bok som säkert är bra.
För övrigt heter hon inte Kersin utan Kerstin.
( Stava lärde jag mig i skolan innan jag hoppade av )
Senast redigerad av leroy43 2023-01-14 kl. 23:43.
Citera
2023-01-14, 23:11
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan

Det är möjligt. En litterär roman och en TV-serie är två olika konstformer eller medier som svåreligen går att jämföra. Subtila saker som känslor, mimik, och kroppsspråk gör sig sämre i bokform, var medans en littärär form kan erbjuda andra saker som bakgrundshistorier, inre monologer och känslor tankar som inte rörlig bild gör sig lika bra.
Citera
2023-01-15, 00:34
Medlem
NorthernCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Ganska sevärt. Fint att komma ut i vildmarken.

De har fångat sjuttiotalet superbra! Mycket detaljerat. Härlig feeling. Både otäckt roligt och.. konstigt.. Allt kan hända.

Ett jävla trampande i skogen och vadande över bäckar med pilgrimsfalkar som skriker i bakgrunden. Jag förstår att det är svårt att få allting autentiskt och tidsenligt men den där jävla fiskelådan från Biltema förstörde allt för mig.
Citera
2023-01-15, 00:40
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernCross
Ett jävla trampande i skogen och vadande över bäckar med pilgrimsfalkar som skriker i bakgrunden. Jag förstår att det är svårt att få allting autentiskt och tidsenligt men den där jävla fiskelådan från Biltema förstörde allt för mig.
Asså den missa jag som tur var
Inte bra med så högupplöst bild.

Plötsligt händer det nåt. Man vet aldrig vad som komma skall haha. En åljävel. En finska som kör en svart gammal merca. Mustigt värre, hehe.

Jag tycker det är bra bild på serien. Verkar autentiskt.
Hur många delar är det?
Citera
2023-01-15, 03:06
Bra dom två första avsnitten på SVT-play. Hoppas man får svar på mordgåtan annars är det att lura tittarna. Bra skådespelarinsatser. Något långsam men det kan vara bra som omväxling mot all action. Man är skeptisk när filmer och serier hyllas men det har här börjat bra
Citera
2023-01-15, 03:10
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Så skönt att få se något som inte innebär komprimerad smörja.

Om man bara landar lite så kan man försöka se utifrån. Inte en såpa med snabba repliker. Bara en åskådning… man kan tillåtas fundera.

Bästa jag sett på länge!
Citera
2023-01-15, 03:16
Medlem
jimmychrists avatar
Jag förstår inte varför svt envisas med att släppa avsnitt pö om pö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem