2023-01-13, 01:51
Medlem
Skyliner.s avatar
Mitt tips är att gör ett steg i taget. Ta inte allt på en gång. Då finns det risk att det blir för mycket på en gång och allt går åt helvete.
Har inte en aning om hur ditt liv ser ut men förslag på ”ett steg i taget” kan vara flytta till ny lägenhet. Eller från lägenhet till hus, från stan till landet, eller tvärtom. Byt jobb. Eller arbetssysslor. Börja ta fett långa promenader med musik i öronen. Träffa någon du inte träffat på länge. Sälj o rensa bort massa skit du ändå inte behöver. Eller köp något/gör något du alltid velat göra.
Såg att du tagit kontakt med psykiatrin och det låter som en bra idé. Min terapeut tipsade mig om att ta ett steg i taget nämligen, för jag är en 0 or 100 person, allt eller inget, sova/deppa eller städarensadansaspringaweho48timmar i sträck.
Du kanske behöver byta/sluta med medicin tillexempel. Och sånt kan ju psykiatrin 👍
Citera
2023-01-13, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Flytta.

Bor du i södra Sverige, flytta till norr, bor du i en storstad, flytta till landsbygden.. och vice versa.
Du behöver inte lämna landet för att prova på något helt annorlunda.

Ja jag vill verkligen flytta. Bara så svårt med lägenheter plus man måste få jobb där också.
Citera
2023-01-13, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VictorWard69
Vad gillar du mer att göra/brukade gilla. Är du fysiskt aktiv? Några sporter du gillar? Har du någon hobby?

Har aldrig haft några riktiga intressen eller hobbys..
Är inte fysiskt aktiv så, men går 10,000 steg om dagen iaf. Borde börja träna men har verkligen noll motivation. Vill hitta någon träning som är relativt rolig, så jag kommer iväg och faktiskt tränar.
Det enda jag finner intressant är juridik och rättsväsendet, sjukvård, historia och hockey.
Citera
2023-01-13, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissB
Har inte läst hela tråden, men jag har gjort din resa två gånger om.

Första gången lämnade jag allt och flyttade ut på landet för att slippa alla.
Kollade Hemnet, hittade en stor stuga, köpte stugan och flyttade en vecka senare. Sen söker man jobb som en idiot. Inga problem!

Sen drog jag till Spanien på semester, bodde på Airbnb första tiden, bestämde mig bara för att stanna, sålde huset via telefon och stannade. Sökte jobb fick jobb, ordnade bättre lägenhet.

Förstår inte vad som är så svårt. Tänk inte så mycket, bara gör! Allting löser sig alltid, lyssna inte på alla som kommer med problem

Citat:
Ursprungligen postat av MissB
Exakt det här jag menar, gud så tråkigt!! Självklart går det att ändra allt på en vecka eller en månad! Du är en nej-sägare. Allt går om man bara vill 💪🏽

Haha jag är inte så impulsiv av mig, vill ha kontroll över allt och tror allt kommer gå åt helvete.. är feg helt enkelt. Hur ska man våga satsa sådär liksom
Citera
2023-01-13, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Sök dig till Franska Främlingslegionen och få ett nytt liv och identitet.

Haha intressant idé!! Får dock inte vara med i sånt pga min psykiska ohälsa.
Citera
2023-01-13, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Japp. Australien och au pair låter som klippt och slutet för min fördomsfulla bild.ac TS-typen. Lagom mellanmjölkigt wild and crazy.

Eller backpacking i Thailand ala The Beach. Gärna med man bun, hippiesandaler och fjällrävenrygga.

Hahahaha menart..
Citera
2023-01-13, 02:04
Medlem
Elekensas avatar
Har inte läst igenom hela tråden nu...

Men sätt dig ner med ett block och skriv ner vad du vill ha i ditt liv. När du skrivit ner det och har en lista på vad du vill ha och vill med ditt liv. Ta det därifrån och bestäm vart du ska flytta och göra med ditt liv i övrigt.
Citera
2023-01-13, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Nu ska jag ge dig ditt livs bästa tips som till skillnad från andra, som fokuserar på temporära mål, är något du kan använda dig av varenda gång du kör fast i livet. Det ENDA en människa i din sits ska göra är att göra någonting. Spelar ingen roll vad fan det är eller vilken ände du börjar i men GÖR NÅGOT! Ta en annan väg hem från jobbet, börja ät frukost, somna innan midnatt en vecka etc. Det du ska fokusera på är att göra små, små, små saker. Jag kan inte förtydliga nog, GÖR VAD FAN SOM HELST MEN GÖR NÅGOT. I början behöver det inte ens ha något syfte utan det räcker med att det är praktiskt och gripbart och bryter med det du gör nu, dvs sitta och tänka på Bali eller brudar är inte applicerbart. Börja skita i handfatet istället för toan är exempelvis tom bättre att göra för dig än det du gör nu, och det säger jag för att verkligen trycka in poängen i din skalle att DET KAN VARA VAD FAN SOM HELST MEN NÅGOT SKA DU GÖRA. Efter ett tag så kommer din hjärna fungera helt annorlunda och du kan sätta tydliga kortsiktiga mål som du sedan kan GÖRA NÅGOT litet för att uppnå och vips så vet du exakt vilka mål du har och hur du ska ta dig dit. I dagsläget vet du inte ett skit och det är du inte smart nog att tänka dig ur. Det är såhär man bryter tillvaron på riktigt inte sitta uppe hela nätterna och försöka tänka ut det optimala lösningen som kräver att stjärnor och månen står rätt och att gud hör bön.

För det förtydliga, du är inte kapabel att tänka ut en lösning på alla dina problem när allt du gör är ett självupplevt problem, och för det andra så är det livsfarligt att sätta upp kriterier för välmående som bygger på att vissa långtgående mål uppfylls relativt omgående. Vad händer om du misslyckas med att "starta lab i Thailand" tror du? Jo du kommer må ännu sämre, plus att du kommer må skit hela vägen fram till ditt misslyckande. Din hjärna jobbar dessutom mot dig i varje tanke du har, det är därför det är så jävla avgörande ATT DU GÖR NÅGOT! Säga hej till kassörskan eller gå en lite längre väg hem från jobbet är saker som varenda jävel kan göra utan att misslyckas. Du har ingen som helst aning hur dom kommer resonera efter att exempelvis börjat träna 30min om dagen och sover på regelbundna tider, som är fullt normala mål du kanske kommer ha i framtiden när du brutit din negativa loop genom ATT DU GJORT NÅGOT.

Varsågod, om du är förmögen att ta till dig detta så kommer det gå galant för dig.

Tror du på allvar att någon som är fast i utvecklingen och har noll disciplin som TS kommer klara av att "lägga ner knarket"? Du fattar väl att du måste lägga ribban mycket lägre annars kommer han bara misslyckas om och om igen. Inte köpa knark x utan bara y är ett bättre första steg. Den här snubben måste byggas upp från grunden och då är det myrsteg som gäller, disciplin är en färskvara som de flesta måste träna upp. Man kan inte bygga disciplin om hjärnan hela tiden motarbetar vad man borde göra och den kommer inte sluta göra det så länge man gör samma saker.

MYCKET bra skrivet. Ska ta till mig detta och försöka tillämpa det i vardagen. Tex ta ett annat tåg till jobbet och jobba andra tider idag. Vem vet, de kanske är skönare att jobba tidigare?
Menar du typ såna små saker? För är inte kapabel till stora saker just nu som du säger.
Citera
2023-01-13, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godschild
Först och främst är det viktigt att ha Jesus i sitt hjärta. Måttlighet med allt. Yoga, guidad meditation, bra musik på spotify, badhus, joggning, någon sysselsättning några timmar i veckan, inte för mycket socialt men lite. Tänka på andningen och leta svar på de stora frågorna. Det är vad jag gör nu och har förbättrat mitt liv en hel del.

Jag förstår hur du tänker, tack!!
Citera
2023-01-13, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Mitt tips är att gör ett steg i taget. Ta inte allt på en gång. Då finns det risk att det blir för mycket på en gång och allt går åt helvete.
Har inte en aning om hur ditt liv ser ut men förslag på ”ett steg i taget” kan vara flytta till ny lägenhet. Eller från lägenhet till hus, från stan till landet, eller tvärtom. Byt jobb. Eller arbetssysslor. Börja ta fett långa promenader med musik i öronen. Träffa någon du inte träffat på länge. Sälj o rensa bort massa skit du ändå inte behöver. Eller köp något/gör något du alltid velat göra.
Såg att du tagit kontakt med psykiatrin och det låter som en bra idé. Min terapeut tipsade mig om att ta ett steg i taget nämligen, för jag är en 0 or 100 person, allt eller inget, sova/deppa eller städarensadansaspringaweho48timmar i sträck.
Du kanske behöver byta/sluta med medicin tillexempel. Och sånt kan ju psykiatrin 👍

Ja, kommer ej fixa detta om de inte sker i små steg. Irriterande för jag är också en 100% eller 0% person. Måste lära mig att ha tålamod och fatta att de kommer ta tid, och det är okej. Man är inte misslyckad för man tar sin tid och ibland kanske tar ett steg bakåt..
Citera
2023-01-13, 03:24
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogstedt90
Ja, kommer ej fixa detta om de inte sker i små steg. Irriterande för jag är också en 100% eller 0% person. Måste lära mig att ha tålamod och fatta att de kommer ta tid, och det är okej. Man är inte misslyckad för man tar sin tid och ibland kanske tar ett steg bakåt..

Hur gammal är du?

Lumpen? ...
Citera
2023-01-13, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Hur gammal är du?

Lumpen? ...

Hahaha jag vet inte, slängde ur mig löjliga förslag bara…
Född 1990.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in