2023-01-11, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Myclet av min trafik är krypterad. Så du menar FRA skall i realtid sniffa alla data som kommer in och lämna landet? Dessutom skall det lägga datakraft på dekryptera det jag skickar?

Det finns mycket meta info som de kan se.
Citera
2023-01-11, 05:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w

- XKeyscore
- Trafficthief - NSA
- Avancerad HTTP Analysering
- Mobil analysering av XRAY GRPS/GSM nätet
- Inställningar för mail konfiguration av mail avlyssning
- Kommunikations Guide
- Email addresses vs Användaraktivtet
- Bilder från uppladdningar på fria hosts - Server till Klient kommunikation
- Leta och finna Metadata
- Phone Number Extractor
Citera
2023-01-11, 05:54
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Nu menar jag inte riktigt en vanlig svensson som inte begår kriminalitet utan jag menar mer sådana som har ett städat liv, familj, vanligt jobb men som också kanske köper några gram grönt i veckan eller till och med begår grövre brott? Vad är chansen att polisen snappar upp? Jag har alltid tänkt på detta när man ser svenskar som man tror lever normala liv och sedan visar det sig att de gjort en jävla massa skit bakom kulisserna när de blir tagna.

För att börja förstå vilka möjligheter till övervakning som finns att tillgå så rekommenderar jag varmt filmen "Snowden" av Oliver Stone. Betänk att filmen är några år gammal nu och nya metoder troligen kommit fram.

Mvh
Citera
2023-01-11, 06:14
Bannlyst
Citat:
The Intercept reported that NSA and GCHQ hacked into the internal network of Gemalto, the world’s largest provider of cell phone SIM cards, in order to steal millions of encryption keys used to protect the privacy of cell phone communication. XKEYSCORE played a vital role in the spies’ hacking by providing government hackers access to the email accounts of Gemalto employees.

Dom rekryterare hackare hela tiden. Det är ytterst få som sätts i fängelse, sedan hackar dom företag för att få tag på informationen eller så använder dom sig av ransomware för att sedan lägga ifrån sig denna skulden på andra företag. Det är inte en vanlig människa som vill attackera frakt företag i Sverige.

Senaste drabbade företagen i Sverige.

- Furetank, Sweden
- Tarntank, Sweden
- Sirius Shipping, Sweden
- Singapore
- Skoda
- Hotell
- Tarntank Ship Management

https://i.imgur.com/Mqm2bjQ.jpeg

Detta är något annat än en skötsam medborgare som TS. Barnporr lägger dom väl inte ner tid på hur många åker fast för det jämfört med andra brott. Terrorister, hur många har dom tagit som är terrorister? Det är dom inte intresserade av, det som är intressant det är världsekonomin.

Källa: https://twitter.com/AlvieriD/status/1610439716326805505
Citera
2023-01-11, 07:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w

Känns som bagateller jämförelse att politisk kommissarie i den lokala facebook gruppen skall avgöra vad jag skall tycka och tänka. Min granne som är fd medlem i terrorist stämplade VPK / KPLM(r) är en större risk av bli övervakad än FRA.
Citera
2023-01-11, 07:47
Medlem
Protons avatar
IT-säkerhet --> Övervakning och integritet
/Moderator
Citera
2023-01-11, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Känns som bagateller jämförelse att politisk kommissarie i den lokala facebook gruppen skall avgöra vad jag skall tycka och tänka. Min granne som är fd medlem i terrorist stämplade VPK / KPLM(r) är en större risk av bli övervakad än FRA.

Det är väl ingen som diskuterar hur allvarligt det är, bara att alla övervakas. De flesta har heller ingen aning om hur omfattande övervakningen är och kan därför inte bedöma hur allvarligt det är.
Citera
2023-01-11, 08:52
Medlem
USA/UK bevakar väst för dem. Så du är mer sannolikt övervakad av USA än Sverige.
Citera
2023-01-11, 09:08
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
USA/UK bevakar väst för dem. Så du är mer sannolikt övervakad av USA än Sverige.

Dom övervakar terrorister, så är du muslim ligger du illa till. Inte som renodlad Svenne.

Möjligen om du är helt vit och röstar på vänsterpartiet eller är med i AFA. Då dom också är terrorister med kommuniststämpel.
Citera
2023-01-11, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Dom övervakar terrorister, så är du muslim ligger du illa till. Inte som renodlad Svenne.

Möjligen om du är helt vit och röstar på vänsterpartiet eller är med i AFA. Då dom också är terrorister med kommuniststämpel.

Tror du att din IP-trafik är märkt med religös tro?
Citera
2023-01-11, 09:54
Medlem
Draklusts avatar
Mer än vad folk tror iaf.
Citera
2023-01-11, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Nu menar jag inte riktigt en vanlig svensson som inte begår kriminalitet utan jag menar mer sådana som har ett städat liv, familj, vanligt jobb men som också kanske köper några gram grönt i veckan eller till och med begår grövre brott? Vad är chansen att polisen snappar upp? Jag har alltid tänkt på detta när man ser svenskar som man tror lever normala liv och sedan visar det sig att de gjort en jävla massa skit bakom kulisserna när de blir tagna.

Vi här i Sverige övervakas konstant, varenda en av oss, så är det, men vissa sticker ut och övervakas lite extra.
Gestapo grundade den moderna Polisen och även Stasi har vi bytt metoder med.
MK Ultra projektet pågick länge här i Sverige efter det lades ner i USA.
Forskning är vi framåt med här, flera andra typer av "mind control" så nog vet dom vad vi gör.
De som försöker smyga blir anmälda av grannar eller vänner,till och med föräldrar.
Om det sedan händer någonting av all övervakning vette fan, beror på, men de samlas information konstant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in