Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2023-01-16, 17:12
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gamlepojjken
Ingen som har namn på den häktade ?

Citat:
Ursprungligen postat av MsLaw
Någon som orkar begära ut häktningsprotokollet från Solna tingsrätt så vi får namn på den häktade?

Jag har inte häktningsprotokollet, men vet att den häktade är Rawad Raad Khalaf.

Jag har skrivit om honom tidigare när han stod åtalad för försök till mord i samband med det här:
(FB) Misstänkt mordcell stoppad – Stockholms län - 2022-01-14

Han frikändes i tingsrätten för mordförsöket då och dömdes endast till dagsböter för ringa narkotikabrott.
Citera
2023-01-16, 19:27
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Wow, häftigt att du är deltidsmilitär. Då har du mycket kunskap om den världen. Hade jag inte varit helt omogen och störd som 20-åring hade jag gärna själv joinat det militära. Åtminstone nu i efterhand haha.

Men väldigt intressant att det finns order du inte lyder. Trodde det var en helig regel att lyda sina överordnade. Hur ser riktlinjerna för det ut? Eller bedöms det olika från fall till fall av ordervägran och omständigheter runtomkring?

Gamlepojjken (ursäkta om jag stavat ditt nick fel): Det ska vara en Luiz. ytterligare info har inte kommit i tråden iaf.

Edit: Ahh den häktade ja. Råkade skriva namn på brottsoffret.. Vill också veta vem den häktade är, är det en lokalbo eller från annan ort?
Jag har kaptens grad i lokalförsvaret och sysslar mest med krigsspel. och nej det är inte en helig regel att skjuta på obeväpnade som använder sin lagliga rätt
Citera
2023-01-16, 20:23
  #87
Medlem
Tack för namn. Då får vi se hur det går denna gång med detta för honom nya mordförsök. You can run, but you can’t hide RRK… Någon gång kommer rättvisan ikapp en.
Citera
2023-01-20, 20:10
  #88
Medlem
Braxynglets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
'

Ja jag har nog det.. missat en del alltså. Det i den övre länken hade jag inte en aning om. Men då ingen dog så lär det bara ha blivit en liten notis.

Vad jag däremot inte missat är Bro-nätverket och vissa av deras eskapader. Men Bro och Kungsängen ligger ändå 7 km från varandra, vilket är en bit. Har väl länge varit betydligt mer stökigt i Bro än i Kungsängen. Visst händer det väl rätt ofta ändå att folk från Bro även frekventerar Kungsängen.
Något jag heller inte missat är att en del i Bro-nätverket verkar gilla att åka omkring på trimmade mopeder eller crossar (som ser ut som mopeder, jag ser ingen skillnad iaf), precis som vilken fjortis som helst.

Även om de sägs ha stort våldskapital så gör de lite barnsliga saker också som de bara förlorar på själva. Tänker på en händelse för några år sedan när några förmodat yngre grabbar åkte runt på sina moppar, förmodligen helt väcka (annars skulle de väl inte göra något så dåraktigt?) och sprutade skum på förbipasserande med stulna brandsläckare. Vem gör något sådant när man samtidigt håller på med annan kriminalitet och borde ligga lågt och därmed behandla lokalbefolkningen med normal respekt som vanligt folk visar varandra?
Nästan lite gulligt, mer åt pojkstreckshållet, skum är ju att föredra framför kulor alla dagar iaf.
Inte hundra på att det var folk från nätverket, men har för mej att de beskrevs som det i artikeln jag läste.

Minns också att jag läst att Bro-nätverket la en väska med en fejkad bomb utanför kommunhuset i Kungsängen, skulle tydligen vara en "hämnd" för att farbror blå beslagtagit deras kära moppar som tydligen inte var deras eftersom polisen kunde ta dem i beslag.

Bro-aidsen sprider sig tyvärr till Kungsängen. Det är väl synd om dom och de blir placerade i kommunens soc-lägenheter. Dessa finns över hela Kungsängen. HSB-husen i Tibble, Upplands-brohus bostäder som Bergvägen, Norrboda, södra Brunna.
Citera
2023-01-20, 20:11
  #89
Medlem
Braxynglets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se8035
Det var tomt i väntrummet men i den lilla luckan så är de ju anställda av MTR

Personen man ser i filmen sitter i väntrummet. Inte i luckan. Det är 100% inte en anställd.
Min granne är en av (typ) fyra som sitter i den luckan, och jag kan försäkra er om att enda gången hon inte är i luckan är när hon sitter och låtsas jobba någonstans i kulisserna eller när hon är ute och kedjeröker. Jag har aldrig sett någon som sitter i den luckan ta en paus i väntrummet.

Eftersom du verkar gå ut med approachen att du har koll; har du någonsin varit på platsen?
__________________
Senast redigerad av Braxynglet 2023-01-20 kl. 20:17.
Citera
2023-05-17, 19:45
  #90
Medlem
Enligt det senaste avsnittet av P3 Krim är den häktade släppt och inte misstänkt längre. Polisen beslagtog vapnet som användes här efter att ha spanat mot en lägenhet och bytt ut den riktiga mot en replika.

Efter att ha undersökts av NFC visade det sig att vapnet även använts i mordet på Jordbro tågstation och mot en lägenhet i Kallhäll.

Bakgrundsruta från artikeln nedan.

Sökte men hittade ingen tråd om själva vapenbrottet i lägenheten. Åtal väcktes 6 april och domen är i sig intressant då det gick i Högsta domstolens linje efter ett annat uppmärksammat vapenbrottsfall en kort tid tidigare. Hittar för övrigt ingen tråd om det vapenbrottet heller som ska ha skett i en källarförråd i Södertälje.

Citat:
Bakgrund

● Den 16 januari stoppade polisen en bil på Ekerö. I bilen befann sig två kända gängkopplade män. De hade en nyckelbricka som det stod Bredäng på.

● Nyckelbrickan ledde polisen till en lägenhet i Bredäng. Den sattes under spaning efter att man hittat ett vapen gömd under en madrass.

● Tio dagar senare kom 18-åringen och 16-åringen till lägenheten. När polisen grep dem hade de två vapen, dels replikan, dels en Glockpistol som delvis var 3D-printad.

● Domen är en deldom. Utredning pågår fortfarande mot de personer som stoppades i bilen på Ekerö. En av dem är grovt kriminell och har bland annat åtalats i det stora mål som rör skjutningen som var en hämnd för mordet på 12-åriga Adriana.

https://www.dn.se/sverige/polisen-by...ngar-frikanns/
__________________
Senast redigerad av TopDogg08 2023-05-17 kl. 20:02.
Citera
2023-10-21, 11:39
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag har inte häktningsprotokollet, men vet att den häktade är Rawad Raad Khalaf.

Jag har skrivit om honom tidigare när han stod åtalad för försök till mord i samband med det här:
(FB) Misstänkt mordcell stoppad – Stockholms län - 2022-01-14

Han frikändes i tingsrätten för mordförsöket då och dömdes endast till dagsböter för ringa narkotikabrott.

jag behöver prata med dig. det går inte att skicka pm.

kan vi lösa detta?
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback