2023-01-11, 19:17
Medlem
glajarns avatar
Denna jävla invandringen har förstört hela vårt land totalt.
Med tanke på att dom skjuter hej vilt så kommer det bli flera oskyldiga människor som kommer bli dödade.

Det här kommer fortsätta och inte kommer det bli bättre heller. Det kommer eskalerar ännu mer.
Citera
2023-01-11, 19:22
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Numera är det ju så långt gånget så att personerna som håller på med sånt här är födda i Sverige. Blir ju rätt svårt att "skicka hem" dom då om dom "är svenskar". Förstår att du tänker "dom där", men grejen är att merparten som begår såna här handlingar numera är födda här. Blir ju svårt att "skicka hem" då liksom

Sant men då många av dessa barn är minderåriga så bör straffet istället landa på föräldrarna som får en enkelbiljett hem.
Citera
2023-01-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppodumle
https://www.expressen.se/tv/nyheter/...undan-skotten/

Filmen visar här flyr han undan skotten.

Hur kommer det sig att det alltid är potatiskvalitet på filmer i sådana här sammanhang?
Citera
2023-01-11, 19:24
Medlem
fjiskens avatar
Asså jag tror ärligt talat inte han ville döda. För det där läget missar du inte.
Citera
2023-01-11, 19:31
Medlem
Någon polisanställd har filmat skärmen och skickat in videon till Expressen.
Citera
2023-01-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Numera är det ju så långt gånget så att personerna som håller på med sånt här är födda i Sverige. Blir ju rätt svårt att "skicka hem" dom då om dom "är svenskar". Förstår att du tänker "dom där", men grejen är att merparten som begår såna här handlingar numera är födda här. Blir ju svårt att "skicka hem" då liksom

Läsförståelse är inte din starkaste sida va?
Citera
2023-01-11, 20:06
Medlem
Braxynglets avatar
Det läskiga är ju att det faktiskt sitter en person på bänkarna vid fönstret längst upp i bild. Det kan vara svårt att se om man inte varit på platsen. Men det är garanterat en person som sitter där, mer eller mindre i skottlinje.
Citera
2023-01-11, 20:17
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevtsamhalle
Läsförståelse är inte din starkaste sida va?

Jo, det vill jag nog allt påstå
Citera
2023-01-11, 20:19
Medlem
Någon nämde någon Luiz som BO vid skjutningen i Vällingby är det han som är BO igen eller?
Citera
2023-01-11, 20:23
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
hur svårt kan det vara att träffa en som är 1m framför ?

Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Asså jag tror ärligt talat inte han ville döda. För det där läget missar du inte.
Kan vara svårt om man är dålig på att sikta.
Plus att han troligen hade hög puls och adrenalin och då blir det ännu svårare.
Citera
2023-01-11, 20:32
Medlem
se8035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxynglet
Det läskiga är ju att det faktiskt sitter en person på bänkarna vid fönstret längst upp i bild. Det kan vara svårt att se om man inte varit på platsen. Men det är garanterat en person som sitter där, mer eller mindre i skottlinje.
De är anställda
Citera
2023-01-11, 21:02
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Du verkar ha missat en del: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...g-i-kungsangen

Ja, det är gängkriminella. Bro-nätverket är ökända för stort våldskapital: https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...t-barnfamiljen
'

Ja jag har nog det.. missat en del alltså. Det i den övre länken hade jag inte en aning om. Men då ingen dog så lär det bara ha blivit en liten notis.

Vad jag däremot inte missat är Bro-nätverket och vissa av deras eskapader. Men Bro och Kungsängen ligger ändå 7 km från varandra, vilket är en bit. Har väl länge varit betydligt mer stökigt i Bro än i Kungsängen. Visst händer det väl rätt ofta ändå att folk från Bro även frekventerar Kungsängen.
Något jag heller inte missat är att en del i Bro-nätverket verkar gilla att åka omkring på trimmade mopeder eller crossar (som ser ut som mopeder, jag ser ingen skillnad iaf), precis som vilken fjortis som helst.

Även om de sägs ha stort våldskapital så gör de lite barnsliga saker också som de bara förlorar på själva. Tänker på en händelse för några år sedan när några förmodat yngre grabbar åkte runt på sina moppar, förmodligen helt väcka (annars skulle de väl inte göra något så dåraktigt?) och sprutade skum på förbipasserande med stulna brandsläckare. Vem gör något sådant när man samtidigt håller på med annan kriminalitet och borde ligga lågt och därmed behandla lokalbefolkningen med normal respekt som vanligt folk visar varandra?
Nästan lite gulligt, mer åt pojkstreckshållet, skum är ju att föredra framför kulor alla dagar iaf.
Inte hundra på att det var folk från nätverket, men har för mej att de beskrevs som det i artikeln jag läste.

Minns också att jag läst att Bro-nätverket la en väska med en fejkad bomb utanför kommunhuset i Kungsängen, skulle tydligen vara en "hämnd" för att farbror blå beslagtagit deras kära moppar som tydligen inte var deras eftersom polisen kunde ta dem i beslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in