Citat:
Ursprungligen postat av
One2Many
'
Ja jag har nog det.. missat en del alltså. Det i den övre länken hade jag inte en aning om. Men då ingen dog så lär det bara ha blivit en liten notis.
Vad jag däremot inte missat är Bro-nätverket och vissa av deras eskapader. Men Bro och Kungsängen ligger ändå 7 km från varandra, vilket är en bit. Har väl länge varit betydligt mer stökigt i Bro än i Kungsängen. Visst händer det väl rätt ofta ändå att folk från Bro även frekventerar Kungsängen.
Något jag heller inte missat är att en del i Bro-nätverket verkar gilla att åka omkring på trimmade mopeder eller crossar (som ser ut som mopeder, jag ser ingen skillnad iaf), precis som vilken fjortis som helst.
Även om de sägs ha stort våldskapital så gör de lite barnsliga saker också som de bara förlorar på själva. Tänker på en händelse för några år sedan när några förmodat yngre grabbar åkte runt på sina moppar, förmodligen helt väcka (annars skulle de väl inte göra något så dåraktigt?) och sprutade skum på förbipasserande med stulna brandsläckare. Vem gör något sådant när man samtidigt håller på med annan kriminalitet och borde ligga lågt och därmed behandla lokalbefolkningen med normal respekt som vanligt folk visar varandra?
Nästan lite gulligt, mer åt pojkstreckshållet, skum är ju att föredra framför kulor alla dagar iaf.
Inte hundra på att det var folk från nätverket, men har för mej att de beskrevs som det i artikeln jag läste.
Minns också att jag läst att Bro-nätverket la en väska med en fejkad bomb utanför kommunhuset i Kungsängen, skulle tydligen vara en "hämnd" för att farbror blå beslagtagit deras kära moppar som tydligen inte var deras eftersom polisen kunde ta dem i beslag.