Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-11, 08:38
  #13
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananShan
Det är praktiskt omöjligt massutvisa folk som har medborgarskap men man kan ju börja med se till att det inte kommer hit fler.

Det är ju detta som är problemet och här behövs en grundlagsändring. Man gör det i Danmark och Tyskland så varför ska inte sverige kunna göra samma sak?

Ett snabbspår för denna utredning och sen är det bara att börja skicka hem folk som inte kan sköta sig eller inte kommer ut i arbetslivet efter ett visst antal år. Lyckas man inte på 7 år så har man inget här att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Tre gripna nu. Snabbt jobbat av polisen.
Hoppas det är rätt personer

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...deltagsstation

Alltid trevligt men risken är väl att skiten kommer släppas imorgon i brist på bevis eller annat banalt och sen är de ute igen. De kan också bli hemskickade i väntan på fortsatt utredning och hinner då sticka med flyget till annat land och dyker upp igen i Spanien eller liknande.
Förtroendet för svenskt rättssystem är tyvärr inte så högt hos mig.
Citera
2023-01-11, 11:51
  #14
Medlem
MissDecibellas avatar
Det var inte mycket information här?

Ingen som har koll på inblandade ist för att diskutera kriminalpolitiken?
Citera
2023-01-11, 11:57
  #15
Medlem
One2Manys avatar
Poy* Sh*ffie som är i farten igen? 😏

* = a
Citera
2023-01-11, 13:14
  #16
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Tre gripna nu. Snabbt jobbat av polisen.
Hoppas det är rätt personer
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...deltagsstation
Snabbt, effektivt och modigt jobbat, med tanke på att dom var beväpnade och skjutit
Citera
2023-01-11, 13:44
  #17
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
För i år menar du?

Annars är då inte kungsängen någon oskuldsfull plats, var inte många år sen en blev ihjälskjuten mitt i ett bostadsområde där 1000tals bor.

(FB) Mord utomhus i Tibble, Kungsängen kvällen 21/11 -20

2 år sen.

Var det gängkriminella?

Kanske uttryckte mej tokigt, men menar skjutning som begåtts av det klientelet.

Tibble är ju absolut en del av Kungsängen, men inte centrum. Aja, vet inte riktigt hur jag menade men förmodligen har jag fel. Har bott i Kungsängen, men inte så sent som -20. Tyckte det alltid var så lugnt och tryggt där. Man kunde gå ut vilken tid som helst på dygnet och inget hände..

En plats kan ju fortfarande vara väldigt trygg fast att det sker ett mord vartannat, vart tredje år.
Tack för länken iaf, hade totalt missat det mordet som skedde i Tibble: )
__________________
Senast redigerad av namatara 2023-01-11 kl. 13:52.
Citera
2023-01-11, 14:48
  #18
Medlem
Kopplat till skjutningen i Vällingby enligt Brottsplats Sthlm på Instagram.

En av de som sköts i Vällingby ska tydligen vara tilltänkt BO även i det här fallet.
Citera
2023-01-11, 14:52
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Var det gängkriminella?

Kanske uttryckte mej tokigt, men menar skjutning som begåtts av det klientelet.

Tibble är ju absolut en del av Kungsängen, men inte centrum. Aja, vet inte riktigt hur jag menade men förmodligen har jag fel. Har bott i Kungsängen, men inte så sent som -20. Tyckte det alltid var så lugnt och tryggt där. Man kunde gå ut vilken tid som helst på dygnet och inget hände..

En plats kan ju fortfarande vara väldigt trygg fast att det sker ett mord vartannat, vart tredje år.
Tack för länken iaf, hade totalt missat det mordet som skedde i Tibble: )

Ja, har för mig att det var en ren avrättning.

Är väl rätt lugnt där men hänger nog med utvecklingen i förorterna med brott och droger.
Citera
2023-01-11, 15:19
  #20
Medlem
Uppdatering klockan 15:03

Under dagen har åklagare fattat beslut att de tre gripna personerna ska vara anhållna.
Citera
2023-01-11, 15:20
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeljohn123
Rävens territorier.
Vilken räv 🦊 ? Den turkiska som lever utomlands ?
Citera
2023-01-11, 15:23
  #22
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Var det gängkriminella?

Kanske uttryckte mej tokigt, men menar skjutning som begåtts av det klientelet.

Tibble är ju absolut en del av Kungsängen, men inte centrum. Aja, vet inte riktigt hur jag menade men förmodligen har jag fel. Har bott i Kungsängen, men inte så sent som -20. Tyckte det alltid var så lugnt och tryggt där. Man kunde gå ut vilken tid som helst på dygnet och inget hände..

En plats kan ju fortfarande vara väldigt trygg fast att det sker ett mord vartannat, vart tredje år.
Tack för länken iaf, hade totalt missat det mordet som skedde i Tibble: )

Du verkar ha missat en del: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...g-i-kungsangen

Ja, det är gängkriminella. Bro-nätverket är ökända för stort våldskapital: https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...t-barnfamiljen
Citera
2023-01-11, 16:05
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helixultra1
Kopplat till skjutningen i Vällingby enligt Brottsplats Sthlm på Instagram.

En av de som sköts i Vällingby ska tydligen vara tilltänkt BO även i det här fallet.

Någon vill verkligen inte att han ska leva. Vad är denna persons historia?
Citera
2023-01-11, 16:07
  #24
Medlem
tedbundys avatar
Förmodligen Bro-Nätverket. I vällingby hade väl någon koppling till hattarna, Dom ligger väl i krig mot dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback