• 1
  • 2
2023-01-10, 19:53
Medlem
Det är så att att jag blivit erbjuden ett jobb som jag tackat ja till. Men innan avtalet skrivs har jag fått en tid hos Avonova för en hälsoundersökning.

Vad är det de kollar, ni som nyligen varit där? Drogtest sa de, är det urin eller saliv? Åkte nämligen på ett slumptest på jobbet med saliv och klarade det inte pga mina kräkreflexer. Alkohol tar de väl blodprov för? Kollar de mer i blodet? Vad är det mer? Är det längd, vikt, blodtryck osv?

Har sökt men inte funnit aktuella trådar om Avonova.

Bor i Stockholmsregionen
Citera
2023-01-10, 19:56
Medlem
Har varit på av nova när jag sökte jobb på ett stor matvarukedja det var drogtest som kollades jag fick pissa.
Senast redigerad av sockerdricka123 2023-01-10 kl. 20:00.
Citera
2023-01-10, 20:11
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheikarn77
Det är så att att jag blivit erbjuden ett jobb som jag tackat ja till. Men innan avtalet skrivs har jag fått en tid hos Avonova för en hälsoundersökning.

Vad är det de kollar, ni som nyligen varit där? Drogtest sa de, är det urin eller saliv? Åkte nämligen på ett slumptest på jobbet med saliv och klarade det inte pga mina kräkreflexer. Alkohol tar de väl blodprov för? Kollar de mer i blodet? Vad är det mer? Är det längd, vikt, blodtryck osv?

Har sökt men inte funnit aktuella trådar om Avonova.

Bor i Stockholmsregionen

Tunnelbanan, förare. Avonova. 6 år sedan, har för mig att dom tog blod. Tror dom kan se syntetiska droger tjack kanske 72 timmar bak i tiden. Kola (Karolinskas labb), kanske 4-5 dagar bak. Marijuana ca 1 vecka bak i tiden. Är du ren sedan 10 dagar på allt har du inget att vara rädd för tippar jag.
Citera
2023-01-10, 20:35
Medlem
Alltså, jag tar inga olagliga substanser så det är lugnt på den fronten. Är mer intresserad av om det är urin eller saliv för droger då jag inte klarar av en sån där sticka i käften.

Sen undrar jag vad de gör mer än alkohol och drogtester.
Citera
2023-01-15, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerdricka123
Har varit på av nova när jag sökte jobb på ett stor matvarukedja det var drogtest som kollades jag fick pissa.

När va detta? Stod dem och kollade på dig när du pissade?
Citera
2023-01-15, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheikarn77
När va detta? Stod dem och kollade på dig när du pissade?

3 års sen typ nej hon var dock i rummet men dem tar ju temp på kisset med så kanske svårt å fejka.
Citera
2024-03-18, 12:47
Medlem
Jag och min flickvän har varit rena nu 21 dagar från rökandet, men avonova har hört av sig för drogtest för sommar jobb, någon som kanske kan förklara som varit med om dem ? Hur mycket säger dem till arbetsgivarna ? Vi rökt på en del innan, tror vi är körda men försöker trycka ut så mycket THC ur kroppen som möjligt. Kör cardio varje dag och massa citron juice
Citera
2024-04-07, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaninen1213
Jag och min flickvän har varit rena nu 21 dagar från rökandet, men avonova har hört av sig för drogtest för sommar jobb, någon som kanske kan förklara som varit med om dem ? Hur mycket säger dem till arbetsgivarna ? Vi rökt på en del innan, tror vi är körda men försöker trycka ut så mycket THC ur kroppen som möjligt. Kör cardio varje dag och massa citron juice

Citron hjälper inte. När är ditt test? Du bör klara dig så länge du inte rökt varje dag eller liknande innan.
Citera
2024-04-10, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alhamdullilah
Citron hjälper inte. När är ditt test? Du bör klara dig så länge du inte rökt varje dag eller liknande innan.

Lämnade testet den 5 april, hade varit ren då 39 dagar. Fick mejl från min arbetsgivare att jag fick jobbet och kontrakt ska skickas iväg till mig. Så jag antar att jag klarade testet!
Men damen på alvonova sa att det skulle ta minst 1 vecka för resultat.. ?
Citera
2024-04-11, 06:45
Medlem
Citat:
Lämnade testet den 5 april, hade varit ren då 39 dagar. Fick mejl från min arbetsgivare att jag fick jobbet och kontrakt ska skickas iväg till mig. Så jag antar att jag klarade testet!
Men damen på alvonova sa att det skulle ta minst 1 vecka för resultat.. ?

Då klarade du det, grattis!
Citera
2024-04-11, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alhamdullilah
Då klarade du det, grattis!

Jävlar hahahah, dan rökt varje dag snart i 2 års tid.. jag tackar!
Citera
2024-04-11, 17:08
Medlem
Citat:
Jävlar hahahah, dan rökt varje dag snart i 2 års tid.. jag tackar!

Jo jo men 39 dagar, det är lång tid min vän.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in