• 1
  • 2
2023-01-10, 11:09
Medlem
Hej ..skriver detta för att jag såg på min mobil uttag som jag inte kände igen..inga stora men flera...pågått i tre dagar så jag ringde banken nyss...några har fått tag på mina uppgifter å dragit pengar..nu är kortet spärrat å får ett nytt snart..handla mat går ändå genom att aktivera appen i swish...de enda ställen jag handlat på är Hemköp å CirkleK...inget annat.. så håll koll på om det är nått draget på ditt konto i din mobil...summorna var på runt 250kr..rena turen jag såg detta igårkväll..ser ni nått ni inte förstår så ring banken direkt. SÅ KOLLA ERA KONTON NU...satan nu är jag irriterad.
Citera
2023-01-10, 11:10
Medlem
Hackenbush55s avatar
Har aldrig pengar på mitt bankkortskonto utom när jag skall betala något. För över den summa som är aktuell från mitt sparkonto.
Citera
2023-01-10, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Har aldrig pengar på mitt bankkortskonto utom när jag skall betala något. För över den summa som är aktuell från mitt sparkonto.
Hur betalar du i butik eller tankar tex...mitt kort har jag kopplat till ett konto där jag brukar ha ca 4000kr.
Citera
2023-01-10, 11:17
Medlem
Hackenbush55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Hur betalar du i butik eller tankar tex...mitt kort har jag kopplat till ett konto där jag brukar ha ca 4000kr.

För över pengar till mitt bankkonto strax innan jag skall betala och betalar med telefonen.
Citera
2023-01-10, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Man för över när man står i kö o ska betala e du trög eller? Tror du man behöver ringa banken för att föra över pengar eller din ärthjärna
Trög vet jag inte...de flesta har väl en viss summa på kortet...
Citera
2023-01-10, 11:24
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Hej ..skriver detta för att jag såg på min mobil uttag som jag inte kände igen..inga stora men flera...pågått i tre dagar så jag ringde banken nyss...några har fått tag på mina uppgifter å dragit pengar..nu är kortet spärrat å får ett nytt snart..handla mat går ändå genom att aktivera appen i swish...de enda ställen jag handlat på är Hemköp å CirkleK...inget annat.. så håll koll på om det är nått draget på ditt konto i din mobil...summorna var på runt 250kr..rena turen jag såg detta igårkväll..ser ni nått ni inte förstår så ring banken direkt. SÅ KOLLA ERA KONTON NU...satan nu är jag irriterad.
Hur kan dom dragit pengar utan ditt BankID?
Hur funkar det?
Citera
2023-01-10, 11:26
Medlem
Citat:
Trög vet jag inte...de flesta har väl en viss summa på kortet...

Ja verkligen trög!

Du har tex 2-3 konton på din bank. Ett lönekonto, flytta alla pengar till konto2.
Kortet ör kopplar till lönekontot.

Ha max 200kr på lönekontot där kortet är kopplat, ska du köpa nåt dyrare för du över med luren på en sekund.

Fattar du?
Citera
2023-01-10, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hur kan dom dragit pengar utan ditt BankID?
Hur funkar det?
fan vet...enligt banken var detta inget ovanligt.
Citera
2023-01-10, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Ja verkligen trög!

Du har tex 2-3 konton på din bank. Ett lönekonto, flytta alla pengar till konto2.
Kortet ör kopplar till lönekontot.

Ha max 200kr på lönekontot där kortet är kopplat, ska du köpa nåt dyrare för du över med luren på en sekund.

Fattar du?
Jo jag fattar men känner ingen som gör så utan man har några tusen på kontot...
Citera
2023-01-10, 11:29
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
fan vet...enligt banken var detta inget ovanligt.
Inget ovanligt?!
Fan de låter ju inte bra.
Citera
2023-01-10, 11:31
Medlem
Citat:
Jo jag fattar men känner ingen som gör så utan man har några tusen på kontot...

Ja men du har dina tusen på ett separat konto som inte ör kopplat till kortet direkt.

Tror nog majoriteten har så.
Citera
2023-01-10, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Inget ovanligt?!
Fan de låter ju inte bra.
Förstå mig rätt nu....på mitt kort brukar jag ha ca 3000kr...för tankning å mathandling mm...å de enda ställen jag använt kortet på sista tiden är Cirklek ock Hemköp....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in