• 2
  • 3
2023-01-10, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swentr.site
Ska inte bilens 360° kameror övervaka det?

I Volvos app ser bilarna ut stå väldigt slumpmässigt, måste Volvon lämnas på exakt samma plats?

På en liten poolplats med bara en enstaka ruta måste du ju ställa den just där. På en större med kanske 8-10 rutor reserverade för VOD så får du ställa dig på vilken som. Åtminstone fungerade det så med Sunfleet och M. Uppfattade VOD som enbart en namnändring.

Så här kan det se ut:
https://maps.app.goo.gl/G3DkwRopJvjTeHav9
Senast redigerad av Engineer 2023-01-10 kl. 14:58.
Citera
2023-01-10, 16:09
Medlem
Citat:
Ska inte bilens 360° kameror övervaka det?

Hur skulle det gå till? Sedan tror jag det är bara en del av x90-modellerna som har 360 kameror.
Citera
2023-01-10, 16:43
Medlem
swentr.sites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSx
Hur skulle det gå till? Sedan tror jag det är bara en del av x90-modellerna som har 360 kameror.
Volvo on demand bilarna ska vara uppkopplade hela tiden så bilen hade bara kunnat meddela Volvo om sensorerna upptäckt man kört för nära något.
Citera
2023-01-11, 11:35
Medlem
Citat:
Volvo on demand bilarna ska vara uppkopplade hela tiden så bilen hade bara kunnat meddela Volvo om sensorerna upptäckt man kört för nära något.

Vilken jävla administration det skulle bli med det upplägget
Citera
2023-01-11, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OSx
Vilken jävla administration det skulle bli med det upplägget

Håller med. Det blir nog inte så praktiskt och ekonomiskt hållbart i längden. Kanske att några mer enstaka specialfall kan vara nytta av, men troligen för dyrt med den hanteringen för alla dagliga volymärenden.
Citera
2023-01-11, 17:56
Medlem
swentr.sites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Håller med. Det blir nog inte så praktiskt och ekonomiskt hållbart i längden. Kanske att några mer enstaka specialfall kan vara nytta av, men troligen för dyrt med den hanteringen för alla dagliga volymärenden.
Det kan ju automatiseras.
Citera
2024-11-13, 13:34
Medlem
Har aldrig använt tjänsten (har dock skapat konto där). Fick precis mejl om att tjänsten stängs ned 2025-01-13.

Måste gått riktigt dåligt (?).
Citera
2024-11-15, 14:56
Medlem
BallaBellas avatar
Volvo on Demand har varit för dyr.
Tråkigt att det inte fungerar men de har vänt sig till en målgrupp där jag inte passar in.

När jag hyr bil behöver jag inte värsta Volvon utan jag vill bara ta mig från A till B smidigt och komfortabelt.

Använder ofta KINTO Och det är betydligt bättre pris och bilarna är ok. Har aldrig haft några problem och då hyr jag 2-3 gånger per månad.
Betalar typ 120:- för dryga timmen.
Senast redigerad av BallaBella 2024-11-15 kl. 14:59.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in