2023-01-10, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinkelSleep
Ett litet tankeexperiment: Föreställ dig att du inte har pengar. Hur skulle du göra då?

Cykla (om jag har råd med det).
Citera
2023-01-10, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swentr.site
Volvo On Demand ska vara en app för hyra en Volvo man hittar på en karta. Man låser sedan upp bilen med appen och behöver inte besöka ett företag. Någon med erfarenhet som vill ge omdöme? Bra alternativ istället för köpa egen bil?

https://www.volvocars.com/se/on-demand

Nackdelen är att folk behandlar bilarna som skit, gäller att kolla noga efter skador innan man kör iväg.
Citera
2023-01-10, 12:51
Medlem
yz44s avatar
Låter som en variant av biluthyrning, frågan är väl vad det kostar i jämförelse med att hyra bil som vanligt.
Citera
2023-01-10, 13:40
Medlem
Precis som Toyotas Kinto-uthyrning
Citera
2023-01-10, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Frågan är ju vad de kostar

Drygt 200kr för 2h = mycket dyrare än Kinto som jag använt några ggr.
Citera
2023-01-10, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Drygt 200kr för 2h = mycket dyrare än Kinto som jag använt några ggr.

De ba ta mig fan dyrt.

Hur funkar detta? Kan de droppas o hämtas lite var som helst eller är det på specifika platser?
Citera
2023-01-10, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swentr.site
Volvo On Demand ska vara en app för hyra en Volvo man hittar på en karta. Man låser sedan upp bilen med appen och behöver inte besöka ett företag. Någon med erfarenhet som vill ge omdöme? Bra alternativ istället för köpa egen bil?

https://www.volvocars.com/se/on-demand

Det är inget nytt, hette tidigare M och före det Sunfleet Carsharing.
Citera
2023-01-10, 13:50
Medlem
Citat:
De ba ta mig fan dyrt.

Hur funkar detta? Kan de droppas o hämtas lite var som helst eller är det på specifika platser?

Kinto tar 55kr/h

Jag har hämtat/lämna några hundra meter från hemmet, utgår från attde måsta hämtas/lämnas på samma plats.
Citera
2023-01-10, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Kinto tar 55kr/h

Jag har hämtat/lämna några hundra meter från hemmet, utgår från attde måsta hämtas/lämnas på samma plats.

Tack, tyvärr inte nära mig
Citera
2023-01-10, 14:22
Medlem
Citat:
De ba ta mig fan dyrt.

Både Volvo On Demand och Kinto har specifika parkeringsplatser där man hämtar/lämnar..villa du kunna hämta lämna lite var som så finns exempelvis Green Mobility.
Citera
2023-01-10, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Både Volvo On Demand och Kinto har specifika parkeringsplatser där man hämtar/lämnar..villa du kunna hämta lämna lite var som så finns exempelvis Green Mobility.

Tack för tipset, men lite väl dyrt med 6kr i minuten
Citera
2023-01-10, 14:44
Medlem
swentr.sites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSx
Nackdelen är att folk behandlar bilarna som skit, gäller att kolla noga efter skador innan man kör iväg.
Ska inte bilens 360° kameror övervaka det?
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
I Volvos app ser bilarna ut stå väldigt slumpmässigt, måste Volvon lämnas på exakt samma plats?
Senast redigerad av swentr.site 2023-01-10 kl. 14:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in