2023-01-16, 10:25
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Ännu en hotellnatt alltså. Lägg till bensin, restaurangbesök och lite annat.

Tur han fick Ikanolånet på 300 tusen.

Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Det borde ju vara slut snart som han lever. Samtidigt som kossorna inte ens har vatten utan dricker ur stuprännor och fågelbad, det tycker han är gulligt..

10k per vecka kostar säkert hans "livsstil", sen måste han donera till organisationer och personer om nätverket skall gilla honom. Gissar att pengarna är slut i juni, kanske mycket tidigare...
2023-01-16, 10:35
Medlem
Lillamig72s avatar
Är så trött på självgode besserwisser Toms malande röst..
Hoppas för mammans, systerns och familjens skull att boutredningsmannen snart är klar.
Och djuren och gården säljs. Finns ingen annan lösning.
Då kan Tom hålla på att åka land och rike runt och leka rapporterande samhällsreporter.
Ivrigt påhejad av rättshaverister, foliehattgäng samt kriminella inslag.
Utan gård är han ingen bonde…🙄
Förhoppningsvis får han behandling på psyk..
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-16 kl. 10:40.
2023-01-16, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Ok! Men gubben delade visst ut visitkort på Toms möte och sa att de hade både advokater och jurister mm i sitt nätverk. Därför trodde jag det var han..

Detta verkar vara en mer seriös organisation har jag fått mig berättat. Ingen av Tompilompas kompisar är med där för dom väjer ut case som är principiellt intressanta.
2023-01-16, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanInteBlirInte
Nej. Det finns grupperingar som påstår sig besitta expertis (liknande att man fått med sig såna som Gabriel Ekman osv) men inget mer seriöst än så.

Vad jag fått höra så är G@briel portad från den här organisationen
2023-01-16, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
I flödet på Facebook hos föreningen är Gabriel mycket aktiv
2023-01-16, 10:51
Medlem
Citat:
Detta verkar vara en mer seriös organisation har jag fått mig berättat. Ingen av Tompilompas kompisar är med där för dom väjer ut case som är principiellt intressanta.
👍 Det här är mer invecklat än mina teorier😂
2023-01-16, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I flödet på Facebook hos föreningen är Gabriel mycket aktiv

I flödet kanske han får vara med men garanterat inte i deras arbete
2023-01-16, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Familyunited har också sagt att de har jurister och läkare med sig . Malin fick hjälp av jurister som till hennes förvåning ville ha 40 000 kr för hjälpen . Gabriel var också med vid Malins möte och pratade anknytning .

Finns ett antal människor som hjälper personer där jurister/advokater tackar nej eftersom de vet att det i nuläget inte går att få något positivt resultat dessa personer tjänar bra på detta .
Då hade hon ju hjälp😂😂 Men jag hade nog fel om han Roland.. Han är nog mest en dement gubbe som tragglar på som en gammal transistorradio..
2023-01-16, 10:57
Medlem
Citat:

Alla myndighetsbeslut är inte rätt. Vad jag förstått säger dom att det bara är cirka 20% som är felaktiga och några procent av dessa som är riktigt "in i hevete felaktiga" och att det bara är dom som är intressanta. Det rör sig om en hand full ärenden per år bara.

Wt bland G@briel tror ju att alla ärenden är felaktiga. Dessutom arbetar organisationen endast med djurfrågor inom hund och katt va jag förstår.
2023-01-16, 10:58
Medlem
Citat:

Alla myndighetsbeslut är inte rätt. Vad jag förstått säger dom att det bara är cirka 20% som är felaktiga och några procent av dessa som är riktigt "in i hevete felaktiga" och att det bara är dom som är intressanta. Det rör sig om en hand full ärenden per år bara.

Wt folket bland G@briel tror ju att alla ärenden är felaktiga. Dessutom arbetar organisationen endast med djurfrågor inom hund och katt va jag förstår.
2023-01-16, 11:13
Medlem
Citat:
Ja det var bara ett exempel att det är den nivån som expertisen ligger på, menade inte att just G är med i de påstådda gruppen. Hur som haver finns det ingen seriös sådan gruppering utan de som finns liknar det gäng som kretsar kring Tom.
2023-01-16, 11:33
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Är så trött på självgode besserwisser Toms malande röst..
Hoppas för mammans, systerns och familjens skull att boutredningsmannen snart är klar.
Och djuren och gården säljs. Finns ingen annan lösning.
Då kan Tom hålla på att åka land och rike runt och leka rapporterande samhällsreporter.
Ivrigt påhejad av rättshaverister, foliehattgäng samt kriminella inslag.
Utan gård är han ingen bonde…🙄
Förhoppningsvis får han behandling på psyk..

Borde inte systern bara gå till tingsrätten och kräva att få ut sin del av dödsboet?

Så ordnar tingsrätten med en god man för egendomen (eller vad det heter) som säljer dödsboets tillgångar på exekutiv auktion och fördelar pengarna på Tom och hans syster.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in