2023-01-15, 12:57
Medlem
Tom sger att budskap om socialtjnsten och lnsstyrelsen sprider sig som en lpeld.

Mnniskorna han fr kontakt med r vlknda och har varit aktiva p ntet i ratal i grupperingar mot socialtjnsten och mot lnstyrelsen , det r allts inte p ngot stt nya renden
2023-01-15, 13:02
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det r ngot som lades ut nr det var stor belastning inom sjukvrden under frsta tiden med covid .
Stabslge gr sjukhus upp i till och frn vid influensa och vid andra virusutbrott

I de hr kretsarna s passerar och delas massvis med osammanhngande dravel i sociala medier dagarna i nda posta och dela i affekt
2023-01-15, 13:36
Medlem
DolfRacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Det str ju i texten lngst upp att Essi Gerrby postat den frst?! Haha

Det r nog den dr Essi Gerrby, 82 r frn Norsborg, som hller den phittade kvinnan i samtalet anonym. Han har bara kopierat texten frn henne.
2023-01-15, 13:48
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolfRacer
Det r nog den dr Essi Gerrby, 82 r frn Norsborg, som hller den phittade kvinnan i samtalet anonym. Han har bara kopierat texten frn henne.

Editerat:

Hromdagen gav ngon som kallar sig Anna Panna in i hans kommentarer med utlggning om hur mediernas uppgift r att granska makten men ist anvnder makten medierna fr att granska medborgarna. Drfr har vi inte demokrati i Sverige ???

Anvndaren Petter Niklasson (som Tom tror r en slkting eller granne) ber om exempel p hur och nr detta sker, svaret blir vldigt typiskt fr hur mnga av dom resonerar s fort dom stlls mot vggen:

Tyvrr har jag viktigare fr mig n att vcka sovande personer, som inte ser, inte hr och inte frstr... Du fr gra din egen lxa och/eller dina egna misstag, dvs lra p dina egna misstag istllet fr andras, om du vljer den vgen... Kan dock frtydliga att media har skyldighet att ge mjlighet till genmle nr de skriver om enskilda, men gr ofta inte det.... Du kan leta i nyhetsfldet, finns hur mycket som helst...
Senast redigerad av potatislandet 2023-01-15 kl. 13:52.
2023-01-15, 14:50
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Ass detta r ju bara mer
O mer sjukt. Hra det samtalet visar ju bara hur trg han r. r han lite svagbegvad?
Sen en jvla rra L r kr i Tom, Tom r kr i m@lin. L r ju rdd fr han lter det som. Men nr han pratar med M tindrar gonen p han.
Idag r han sjlv d jvlar snder han live. S rdd och va ensam bttre och fly
Senast redigerad av Hasselassefrasse 2023-01-15 kl. 14:52.
2023-01-15, 15:05
Medlem
RFTs avatar
Toms rrelse och andra konspirationsrrelser har en del gemensamt med speciella kristna grupperingar. Frnekande av vetenskap, saklighet och objektivitet. Vi mot dem-uppfattning, misstro mot allt som vrlden utanfr den egna gruppen str fr. Det som saknas hr r en samlande ledare. I gr kvll i Eksj samlades folk med delvis olika agendor, men med det gemensamma, att de alla ser stat och myndigheter som korrupta. Hur farliga blir de hr mnniskorna om de enas under ett och samma paraply? Och om en samlande ledare tar kommandot? n s lnge r de hr mnniskorna ganska f, men de har phejare, det ser vi av inlgg p Facebook. Var kommer ett sdant scenario att sluta?
2023-01-15, 16:02
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Toms rrelse och andra konspirationsrrelser har en del gemensamt med speciella kristna grupperingar. Frnekande av vetenskap, saklighet och objektivitet. Vi mot dem-uppfattning, misstro mot allt som vrlden utanfr den egna gruppen str fr. Det som saknas hr r en samlande ledare. I gr kvll i Eksj samlades folk med delvis olika agendor, men med det gemensamma, att de alla ser stat och myndigheter som korrupta. Hur farliga blir de hr mnniskorna om de enas under ett och samma paraply? Och om en samlande ledare tar kommandot? n s lnge r de hr mnniskorna ganska f, men de har phejare, det ser vi av inlgg p Facebook. Var kommer ett sdant scenario att sluta?
Ja bra frga, det r onekligen intressant att flja allt detta tycker jag.

Hur mnga timmar sover Tom per dag? Hur lnge var han inlagd p psyk? Han verkar ju verkligen manisk r han bipolr mjligtvis, ngon hndelse som triggat psykos som den dr historian med sin far?
Senast redigerad av fittballenigruset 2023-01-15 kl. 16:06.
2023-01-15, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Ass detta r ju bara mer
O mer sjukt. Hra det samtalet visar ju bara hur trg han r. r han lite svagbegvad?
Sen en jvla rra L r kr i Tom, Tom r kr i m@lin. L r ju rdd fr han lter det som. Men nr han pratar med M tindrar gonen p han.
Idag r han sjlv d jvlar snder han live. S rdd och va ensam bttre och fly
L r nog inte rdd fr honom utan det r nog s att hon inte tycker att sktseln av djuren r ok
2023-01-15, 16:24
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
L r nog inte rdd fr honom utan det r nog s att hon inte tycker att sktseln av djuren r ok
Jo men hon ifrgastter lite d blir han aggressiv och hon ndrar sig direkt. Tycker inte han r alls samma mot henne som mot M d tindrar hans gon
2023-01-15, 17:10
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Rttshaverist? Beror ofta p en kris
S vad ligger d bakom detta ibland oproportionerligt stora engagemang i att sl tillbaka mot dem man anser har handlat felaktigt?
Inte sllan r det en pltslig psykisk kris, som skilsmssa. Eller s kan det vara en personlighetsstrning, som kombinationen narcissism och paranoia.
Det narcissistiska r "jag vet bst, jag har rtt" och det paranoida handlar om "ni tnker fra mig bakom ljuset",

knnetecken fr en rttshaverist:spot on
1. Personen ser sig sjlv som ett offer som hamnat i klorna p en maktmissbrukande myndighet.
2. Hen ser inte sin egen del i det som har hnt.
3. Personen vljer att sl tillbaka skriftligen och tar grna hjlp av media fr att f fram sina sikter.
4. Personen skickar inte bara ett, utan ofta flera, mejl eller brev om det som hen r missnjd med.
5. Hen r flitig med att anvnda versaler och fet stil i sina mejl/brev.
6. Personen anvnder ofta juridiska termer tagna ur sitt sammanhang, fr att ge intryck av att ha mer ktt p benen n vad hen har.
7. Hen sker upp personer med liknande erfarenheter, fr att styrka sina bevis och fra deras talan ocks.
Senast redigerad av Hasselassefrasse 2023-01-15 kl. 17:14.
2023-01-15, 17:16
Medlem
Citat:
Lter bra , det kan ju dock vara s att han faktiskt vill ha besk av Tom , men bara av Tom och inte diverse oknda kvinnor som invaderar den personliga sfren

Sjlvklart om han vill att Tom ska beska honom att han ska f det, det r de tokiga krringarna inklusive Linnea som ska utva sjukgymnastip p hponom och greja med katetern som inte hr hemma dr. Vad jag ftt svar pchatten r att ldreboendet kontaktades i dag p frmiddagen och dom ska ndra sina rutiner omedelbart vad gller de inneboendes skerhet.
2023-01-15, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Bra frga. Han filmar varje besk o lgger ut p Facebook.
En tanke jag har r att ven Peter Gerdehag exploaterar Stig-Anders genom sina filmer. Som han promotar hrt..
Hade Gerdehag aldrig spelat in dom s kanske Stig-Anders hade ftt behlla sina hstar.🙄

Det r jag vertygad om att s r fallet.S vitt jag frstod p filmerna var det efter frsta filmen som lnsstyrelsen kom p tal att ta hstarna fr honom. Den dr Gerdehag r vldigt lik Tom, hoppat av sin karrir bara fr att synas och bli kndis till varje pris.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in