Citat:
Ursprungligen postat av
Crowdy
Jag har kompisar i Sverige som mailat mig ett antal ärenden som har md djuromhändertaganden att göra. De flesta är tydliga att ägaren haft för många djur eller gjort som Tompilompa gett faen i att sköta sina djur ordentligt. Sedan finns det en grupp rent kriminella med kamhundar som ingen i princip bryr sig i att göra något åt, och så har vi slutligen en handfull djurägare där myndigheten begått övergrepp på. Det är de som får det värre efter Bomdeupprorets framfart. Myndigheterna lär sig att folk gaddar ihop sig och då agerar myndigheterna hårdare mot enskilda.
Nej. Jag tror inte det. Bondeupproret har Tom nu själv förstört efter vad är det? Ett halvår..
Det blev ett fiasko. Inte en enda bonde har hittills fått hjälp..
Det är bara det snodda namnet som låter bra.. Inte ens det har han kommit på själv..
Däremot är varje fall både med barnen och djuren unika.
Det är den enskilde individens eget ansvar hur hen agerar i nästa steg… Och nästa steg. Och nästa steg.
Beter sig då den enskilde som en idiot. Tex som Lutmark. Ja då svarar dom självklart hårdare tillbaka än mot någon som vill samarbeta för sina djurs bästa..
Men du har rätt i att myndigheter måste agera när det tex sprids fel information. Som tex med socialtjänsten.