2023-01-09, 11:21
Medlem
Hej när jag spelar kingdom come deliverance så tappar min dator efter en stund signalen till mina skärmar! Har 2 st.
Har RTX 3080. I5 10600k.
16gb ram.
Detta började hända helt plötsligt och jag vet inte vad jag ska göra. Har provat ändra drivrutiner fram och tillbaka. Snälla flashback häjlp mig med detta problem.
Citera
2023-01-09, 11:32
Medlem
FcknFaggots avatar
Är det mycket damm i burken?
Citera
2023-01-09, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FcknFaggot
Är det mycket damm i burken?
Nej det är inte mycket damm i burken alls.
Citera
2023-01-09, 11:59
Medlem
B-19s avatar
Kommer signalen till skärmarna tillbaka eller måste du starta om?
Händer det bara när du spelar detta spel?
Händer det när du surfar?
Har du kollat temperaturen på CPU & GPU?
Citera
2023-01-09, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-19
Kommer signalen till skärmarna tillbaka eller måste du starta om?
Händer det bara när du spelar detta spel?
Händer det när du surfar?
Har du kollat temperaturen på CPU & GPU?
Jag måste starta om datorn för att få tillbaka signalen, har provat diverse kombinationer på tangentbordet och att dra ut och stoppa in kontakterna till skärmarna.
Än så länge har det bara hänt när jag har spelat det spelet.
Ja temperaturerna är ingen fara.
Nej det händer inte när jag surfar.

Har verkligen ingen aning om vad det kan vara och jag har inte riktigt koll på hur man felsöker såna här problem, särskilt på linux.
Citera
2023-01-09, 12:58
Medlem
B-19s avatar
Börja med att installera om spelet och grafikdrivrutinen.
Kvarstår problemet installerar du om Windows.
Citera
2023-01-09, 13:37
Medlem
Citat:
Börja med att installera om spelet och grafikdrivrutinen.
Kvarstår problemet installerar du om Windows.
Jag vill inte låta som en besserwisser men jag har inte Windows jag har Linux Mint. Eller menar du att jag ska strunta i linux och köra windows istället? Det vill jag inte
Citera
2023-01-09, 16:37
Medlem
B-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utihagen
Jag vill inte låta som en besserwisser men jag har inte Windows jag har Linux Mint. Eller menar du att jag ska strunta i linux och köra windows istället? Det vill jag inte
Det missade jag, my bad! Har du haft Windows installerat tidigare? Fungerade spelet då i så fall?
Annars kvarstår mina två första tips, ignorera det sista då du inte vill ha Windows.
Citera
2023-01-10, 06:29
Medlem
Citat:
Det missade jag, my bad! Har du haft Windows installerat tidigare? Fungerade spelet då i så fall?
Annars kvarstår mina två första tips, ignorera det sista då du inte vill ha Windows.
Ja jag har haft windows tidigare och då funkade det.
Ingen fara.
Det som gör mig extra förvirrad är att det funkade tidigare! Ska nog prova installera om så småningom måste bara se till så jag inte tappar mina saves

Citat:
Ursprungligen postat av SilverFoox
Linux mint kan vara svårt att installera, men när man väl lyckas så flyter det på, på de flesta datorer =) Ganska enkelt OS.
Jag håller med dig om det, jag är en linux noob jag har tidigare kört det i omgångar men sedan ungefär ett år tillbaka så har jag kört enbart mint och jag tycker att det funkar bra.
Sen kan det ju vara dumt att förvänta sig att alla spel ska funka med bara en knapptryckning men det här spelet är ett av dom första som strular så illa att jag inte kan få det att fungera på ett bra sätt.
Citera
2023-01-11, 11:00
Medlem
B-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utihagen
Ja jag har haft windows tidigare och då funkade det.
Ingen fara.
Det som gör mig extra förvirrad är att det funkade tidigare! Ska nog prova installera om så småningom måste bara se till så jag inte tappar mina saves

Ja, jag har själv aldrig använt Linux så kan inte ge några bättre felsökningssteg, tyvärr.
Hade du kört Windows hade du istället fått en uppsats av mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in