2023-01-09, 09:27
Medlem
Jag bodde som student i australien under 5 år. 10/11 -2021. blev det ett inbrott i min dåvarande bostad av 5st pundare. 4 av de hade någon form av pistol/hagelbössa. Jag blev oprovocerat slagen med en hammare i tinningen samt en fraktur (krossat skallben som ej gick att laga) samt en fraktur i armbågen. Av någon anledning lyckades jag överleva. fick även en anerysm (bristande blodkärl,stroke) två veckor senare. har nu mera en ganska mild men permanent hjärnskada på höger hjärnhalva.
Polisen i australien var på plats men tog aldrig kontakt med mig, som offer kan jag heller inte ta del av utredningen enligt myndigheterna.

Som tur är hade jag olycksfalls försäkring. Min fråga lyder då, Hur mycket pengar kan jag få ut på försäkringen inkl ärr och sånt, ( har en plastbit i huvudet med ett par skruvar och 2 skruvar i armbågen).
Det står väldigt oklart på försäkringens hemsida, så undrar om det är någon här som gått igenom något liknande och vet hur mycket man kan få ut på försäkringen. Har inte heller fått något skadestånd från myndigheter i Australien. endast aktivitets ersättning från FK i sverige.

Tack på förhand
Citera
2023-01-09, 11:48
Medlem
Airwave92s avatar
Vilken stad hände detta?
Citera
2023-01-12, 10:32
Medlem
Melbourne, Australien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera