2023-01-09, 10:50
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Massor med vänner och anhöriga borde känna till om han är avliden. Det är dessutom mediakåta och skvallerglada människor vi talar om. Dessutom är pressen hänsynslösa i sin jakt och borde definitivt publicerat nåt nu. Känns osannolikt att det stämmer att det är han som är avliden.
Sant men å andra sidan hatar media flashback och skulle snabbt ta chansen att hata satan om att falska rykten sprids.
Citera
2023-01-09, 10:55
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Tråden verkar falla sönder lite… men vad vet vi ?? Personbil med regnr FRP78X är tydligen bilen som den förolyckade färdades i… ?? Det är vi säkra på ? Den bilen leasas av PG företag… Vet vi att nämnde PG var på denna festen, och hade den bilen därborta då? Sov över på hotellet och tog denna FRP78X och åkte från hotellet på morgonen?? Kan någon annan än PG haft bilen eller lånat den? Om inte så låter det ju rimligt att den förolyckade skulle vara PG. Någon som har svaren på dessa frågor ??

Om det är bil med FRP78X som leasas av PG och inte han körde. Vilken annan 50-årig man kan ha kört bilen och omkom? Har han någon tvillingbrorsa som är lika gammal, en privatchaufför i samma ålder en vän och denne omkom? Om inte så är det med största sannolikhet PG som omkommit. Annars faller allting som ett korthus. Det är ungefär som att jag skulle vara på samma tillställning som PG, bilen leasad av mitt företag och åldern stämmer. Då är sannolikheten ganska hög att det var jag som omkom i olyckan om jag som sagt inte har en tvillingbrorsa, privatchauffrör eller en vän i samma ålder. Eller så kan en man i 50-års åldern lånat eller snott bilen och kört iväg.
Citera
2023-01-09, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Om det är bil med FRP78X som leasas av PG och inte han körde. Vilken annan 50-årig man kan ha kört bilen och omkom? Har han någon tvillingbrorsa som är lika gammal, en privatchaufför i samma ålder en vän och denne omkom? Om inte så är det med största sannolikhet PG som omkommit. Annars faller allting som ett korthus. Det är ungefär som att jag skulle vara på samma tillställning som PG, bilen leasad av mitt företag och åldern stämmer. Då är sannolikheten ganska hög att det var jag som omkom i olyckan om jag som sagt inte har en tvillingbrorsa, privatchauffrör eller en vän i samma ålder. Eller så kan en man i 50-års åldern lånat eller snott bilen och kört iväg.
Men vet vi att just den bilen var inblandad i olyckan?
Det är väl bara en trådsanning än så länge.
Citera
2023-01-09, 11:02
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83

Inlägg 37 talar om att det var bilen med det regnumret som var inblandad i olyckan.
Citera
2023-01-09, 11:05
Medlem
danne75710s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Mariefred?

Ja
Citera
2023-01-09, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83

Nej vi vet inte med säkerhet bilnummer (på olycksbilen).

Läser man tråden från början är allt enbart spekulationer än så länge ang vem som omkommit.
Senast redigerad av Tufsankatt 2023-01-09 kl. 11:23.
Citera
2023-01-09, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Grimgold Ventures AB står bilen på.
Grim efter hans efternamn Grimlund. Gold efter hans fru Sara Goldensohn. 🔯
Citera
2023-01-09, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt

Vi har ingen aning om regnumret på bilen så sluta spekulera. Aftonbladet har nu börjat följa både Magnus Hedberg och Magdalena Kowalczyk från Lyxfällan så dom får nog inte tag på Fru Grimlund.
Citera
2023-01-09, 11:43
Medlem
Mycket prat om att olika tidningar inte gått ut med nyheten men FÅR en tidning, likt aftonbladet eller expressen, gå ut med sån info om det inte är bekräftat/godkänt från anhöriga? Alltså lagligt. Isåfall är det ju inte minsta konstigt det inte står något. Anhöriga är i sorg och det sista de tänker på är förmodligen att andra nyfikna själar ska veta.
Och om det är okej att publicera utan medgivande så skulle jag tro det inte är Patrick, för då hade det förmodligen varit ute eftersom det är en offentlig person.
Citera
2023-01-09, 11:54
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nej vi vet inte med säkerhet bilnummer (på olycksbilen).

Läser man tråden från början är allt enbart spekulationer än så länge ang vem som omkommit.

Ingen vet något om olycksbilen än, annat än att det var en personbil.

Patrik Grimlund har en grön Porsche SUV.

Det är ju bara att åka förbi Taxinge och kolla, står det en intakt grön Porsche Taycan intill huset, så är Patrik Grimlund i livet.

Det som talar för Grimlunds inblandning i olyckan är att han är en hockeyintresserad kändis och att han borde ha passerat olycksplatsen på vägen mellan Mariefred och hemmet om han deltog i kändishockeyn i lördags.

Sen har han rätt ålder också, 50 år.
Citera
2023-01-09, 11:57
Medlem
Nu följer även Aftonbladetnöje Sara på instagram. Gjorde inte igår.
Citera
2023-01-09, 11:59
Medlem
Taycan är ingen suv, ska tilläggas
Visst finns en Cross version men är ändå ingen suv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in