2023-01-10, 23:22
Medlem
Jag tycker att det låter som ett klockrent fall utav någon som blivit drabbad av hälsoproblem likt en hjärtattack. Om man googlar finns det många såna videos allt ifrån folk som däckar och fastnar på gasen, till folk som kör slalom och kör in i alla.

Det låter som ett extremt dåligt sätt att ta livet av sig. Speciellt från en människa som ändå får anses vara smart.
Citera
2023-01-10, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbs2022
Och rejält bakis!!
Det har du inte den minsta aning om om du inte var med. Det har blivit en trådsanning helt utan ren fakta att han söp som en gris kvällen innan och var redigt bakfull.

Sluta sprid sådant där förtal när ni inte vet.

Kan vara så, kan också vara så att han inte drack något alkoholhaltigt alls men sov över på hotell av annan anledning än berusning, kan även vara så att han bara drack något litet till maten men stannade över på hotell för att inte riskera något. Vi som inte var med vet inte.
Senast redigerad av StillaRegn 2023-01-10 kl. 23:33. Anledning: fel tillrättat, l>k
Citera
2023-01-10, 23:36
Avstängd
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Jag tycker att det låter som ett klockrent fall utav någon som blivit drabbad av hälsoproblem likt en hjärtattack. Om man googlar finns det många såna videos allt ifrån folk som däckar och fastnar på gasen, till folk som kör slalom och kör in i alla.

Det låter som ett extremt dåligt sätt att ta livet av sig. Speciellt från en människa som ändå får anses vara smart.

Ja den tanken har slagit mig också att det kan vara så men tror nog mer på att telefon kanske ringde och att han letade efter den i bilen.
Eller så kanske han ville dö likt en James Dean på Strängnäsvägen? Lite *snyggare så än att hoppa från ngn bro?
Om det var så tycker jag det var ruttet gjort både för medtrafikanter och sin familj Vem vet vad som rör sig i huvet på folk?
Citera
2023-01-10, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Förloppet tyder mest på självmord. Just detta att han kom över på fel sida två gånger och inte verkar ha sänkt farten efter första gången. Det var ju en raksträcka mer eller mindre. Att fronta med en lastbil är en ganska säker död. Jag har däremot ingen aning om motiv.

Vittnena i mötande lastbil verkar heller inte uppfattat att föraren såg ut att ha segnat ihop i nåt sjukdomsförlopp, så mot bakgrund av att väglaget var fint är det svårt att förstå vad som hänt.

Kan det vara så illa att han tagit en sup före sista färden (för att våga ta sista steget) och därför vinglade över vägbanorna, innan han såg ett stort fordon att gasa mot?!

Att han varit glad kvällen innan säger nada. Många blir glada och lättade över att ha fattat ett självmordsbeslut.
Citera
2023-01-10, 23:47
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Förloppet tyder mest på självmord. Just detta att han kom över på fel sida två gånger och inte verkar ha sänkt farten efter första gången. Det var ju en raksträcka mer eller mindre. Att fronta med en lastbil är en ganska säker död. Jag har däremot ingen aning om motiv.

Tror inte alls på den teorin. Frugan vet såklart mest och hennes inlägg ger inga vibbar av att PG mådde psykiskt dåligt.
Tvärtom framstår det som han älskade henne, och inte minst barnen och var världens bästa pappa.
Citera
2023-01-10, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan

Nu ska inte jag spekulera här.

Men du kan vara smart och må dåligt ändå?

Eller vara extremt smart och dålig för dig själv.

Jag vet om en snubbe som ansåg att han var färdig med livet. Inte för att han var deprimerad. Men för han ansåg att det han åstadkommit var fulländat för honom. Allt annat kunde bara bli något värre, och ödeläggande. Han hade gjort sitt för människorna runt sig och de han var i kontakt med.
Grymt smart. Utbildad och doktorsgrad i vad han höll på med.

Utan att det hänger ihop med detta fall så behöver inte självmord hänga ihop med intellekt.
Citera
2023-01-10, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Självklart är han det, för barnen! Patrick var deras allt tillsammans med Mamman.
Har du barn själv? Förstår du inte smärtan i detta oerhörda sorgliga som hänt?

Det du skriver om har ju inte ens hänt! Det är ju helt befängt att skriva om sånt som inte ens existerar.

Självklart är det hemskt när folk kör som galningar i trafiken. Det var ju faktiskt ren tur (om det nu inte var en medveten handling,) att han inte körde rakt mot en personbil. Även tur att han inte körde runt med sin egen familj och styrde in i en lastbil.

Sedan kan man trots detta förstå att hans familj är förkrossad och ha medkänsla med dem.
Citera
2023-01-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Tror inte alls på den teorin. Frugan vet såklart mest och hennes inlägg ger inga vibbar av att PG mådde psykiskt dåligt.
Tvärtom framstår det som han älskade henne, och inte minst barnen och var världens bästa pappa.

Hela fruns Instagram har ju hittills gått ut på att visa de "lyckade" delarna i livet, men ingen tror väl på allvar att den avspeglar allt som pågick i deras liv.
Citera
2023-01-10, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4

Det gjorde han nog.

Men är man riktigt nere så tänker man kanske att de anhöriga har det bättre utan en. Att man är en belastning osv.

Nu tror jag hellre på teorin att han fifflat med mobilen el dyl. Men att vara älskad/älska kan vara lika så stort motiv att ta sitt liv om man är riktigt nere i mörkret. Kan jag tänka mig iallafall.
Citera
2023-01-11, 00:03
Medlem
Citat:

Det känns osannolikt. I alla fall till det yttre verkar hans liv ha varit perfekt med familj, resor, framgångsrik, osv. Men vem vet. Kan han ha chansat lite i en omkörning men fått möte i en skymd kurva?
Citera
2023-01-11, 00:10
Medlem
-DaRude-s avatar
Karln måste haft en jädrans fart. Bilen verkar totalkvaddad, och de blåa påsarna är väl vad som kan kallas städpåsar. Vittnen uppger också att de redan vid första anblick kunde konstatera att det inte fanns något att göra. En sådan typ av frontalkrock i den hastigheten mellan personbil och lastbil överlever man inte, hela fronten och förarhytten sprängs bort och pulveriseras eller trycks ihop som en tillplattad bil på skroten, med föraren i den. Mycket tragiskt och hemskt att föreställa sig.

Att det skulle röra sig om självmord är såklart bara tomma spekulationer, det finns inget som tyder på det. Det är betydligt mer sannolikt att olyckan beror på att han inte varit tillräckligt observant på mötande trafik eller sitt eget fordon, att han fifflat med mobilen eller annat som gjort att han tappat kontrollen. Samt väglaget. Alldeles oavsett förändrar det såklart inget för familjen som nu tvingas genomlida detta.
Senast redigerad av -DaRude- 2023-01-11 kl. 00:22.
Citera
2023-01-11, 00:31
Medlem
På norska:

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/3E59...grimlund-skrek
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in