2023-01-09, 23:57
Medlem
DennisOlofs avatar
Mysko att det inte blivit offentligt ännu ?

Undra varför, det är ju ingen stor grej egentligen. Det avlider ju ett visst antal personer varje år i bilolyckor. Att han sedan är mer känd har egentligen inte någon större betydelse annat än att fler vet vem det är och att det blir lite mer rubriker samt information i tidningarna.

Jag kommer uppfatta det som konstigt om det skulle passera två veckor och man inte gjort det offentligt. Det mesta brukar dyka upp i media inom 24h, sedan kan det dröja med följdinformation om folk är skadade och är på sjukhuset osv.
Citera
2023-01-09, 23:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Dom snöröjde inte
Den dagen fanns det ingen snö. Det var milt, plusgrader - och sol om jag inte minns fel.
inte halt väglag. Mycket möjligt vissa partier då men inte mycket.
Solen i ögonen kanske?

Sorry. Det var tydligen sandning. Inte snöröjning. Enligt detta inlägg.

(FB) Smaskigt skvaller om Patrick Grimlund? (Lyxfällan/TV3)

Citat:
Ursprungligen postat av Petermadsen
Jag kanske är tjatig men är hon 100% trovärdig om hon eventuellt har en relation med lastbilens förare. Jag vet att allt detta är långsökt men inget är klart. Polisen ska utreda om det hela och det kan bli överraskningar även om sannolikheten pekar på Porscheföraren

De var troligtvis kollegor.

Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Finns inga täcken på att möjligt döds offer är bekräftat.

Inga statliga system visar att han har dött.

Vi får vänta och se.

Nej, olyckan inträffade ju på en söndag och då har skatteverket inte öppet. Brukar ta några dagar innan man registreras som avliden och då inom kort brukar det st på ratsit.
Citera
2023-01-10, 00:01
Avstängd
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Sorry. Det var tydligen sandning. Inte snöröjning. Enligt detta inlägg.

(FB) Smaskigt skvaller om Patrick Grimlund? (Lyxfällan/TV3)

De var troligtvis kollegor.

Nej, olyckan inträffade ju på en söndag och då har skatteverket inte öppet. Brukar ta några dagar innan man registreras som avliden och då inom kort brukar det st på ratsit.

Tycker det är lite märkligt att dom sandade. All snö är borta. Det har heller inte varit kallt varken i Söndags eller idag. Det är plusgrader och regnar.
Citera
2023-01-10, 00:04
Medlem
DennisOlofs avatar
Sandade dom ?

Jag har bara sett att man saltat i år pga växlande väder för att undvika det blir för halt, dock har man prioriterat bussarna i mitt område som man brukar göra.

Annars är det antagligen motorvägarna som ligger fösts på listan. Nu vad det här antagligen kommunen eller ?
Citera
2023-01-10, 00:05
Medlem
Bajskolvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Sandade dom ?

Jag har bara sett att man saltat i år pga växlande väder för att undvika det blir för halt, dock har man prioriterat bussarna i mitt område som man brukar göra.

Annars är det antagligen motorvägarna som ligger fösts på listan. Nu vad det här antagligen kommunen eller ?

Well. Det var faktiskt sandbilen han krockade med.
Citera
2023-01-10, 00:07
Medlem
DennisOlofs avatar
@Bajskolven OK, då sandade dom då eller en lastbil (eller mindre fordon) med eller utan sand som var på väg till någon destination.
Citera
2023-01-10, 00:08
Medlem
Bajskolvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
@Bajskolven OK, då sandade dom då eller en lastbil (eller mindre fordon) med eller utan sand som var på väg till någon destination.

Vet inte. Källa: passageraren i lastbilen.
Citera
2023-01-10, 00:18
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hur skulle det kunna bli det när det var PG som körde in i lastbilen och inte tvärtom? När dessutom passageraren har vittnat om att han körde vingligt så tyder allt på att han fortfarande var alkoholpåverkad efter festen dagen innan.

Man ska va bra jävla dragen för att vingla fram över två körfält och smälla med en lastbil... En lägre promillehalt från kvällen innan orsakar ej sånt körmönster.

Anser det troligare att föraren pillat med mobilen eller somnat vid ratten.
Citera
2023-01-10, 00:19
Medlem
Nu är det bekräftat via Patrick Grimlunds sida när man gjorde sökning på hans namn på Facebook.Så många kan inte ha fel.😢🕯️

https://m.facebook.com/1000059761896...2FpMpLwwVyipl/

https://m.facebook.com/1000004927479...hfxWu5WipKy2l/

https://m.facebook.com/1665782857/po...BHJRUXubvbY4l/

https://m.facebook.com/1000003196706...tWuefH1eHyQ2l/

https://m.facebook.com/1000670321514...iga34xJt9GSfl/
Citera
2023-01-10, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Dom snöröjde inte
Den dagen fanns det ingen snö. Det var milt, plusgrader - och sol om jag inte minns fel.
inte halt väglag. Mycket möjligt vissa partier då men inte mycket.
Solen i ögonen kanske?
De sandade.
Citera
2023-01-10, 00:24
Medlem
Fy fasen så tragiskt.
Han var riktigt riktigt bra i tvrutan.
🌷
Citera
2023-01-10, 00:27
Avstängd
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
De sandade.

Ja på småvägarna vad jag fattat det som men dom sandade inte när dom krockade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in