2023-01-10, 00:30
Medlem
Länk om Patrick Grimlund:

https://stoppapressarna.se/svenskt/tv3-stjarnan-patrick-grimlund-dod-i-bilkrasch/

Citat:
Ursprungligen postat av Ploppodumle
'Sluta trolla.Länka istället? Patrick har inte ens sociala medier.
Citera
2023-01-10, 00:32
Medlem
Det ta tar ännu längre tid om det finns brottsmisstanke inblandat.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Sorry. Det var tydligen sandning. Inte snöröjning. Enligt detta inlägg.

(FB) Smaskigt skvaller om Patrick Grimlund? (Lyxfällan/TV3)

De var troligtvis kollegor.

Nej, olyckan inträffade ju på en söndag och då har skatteverket inte öppet. Brukar ta några dagar innan man registreras som avliden och då inom kort brukar det st på ratsit.
Citera
2023-01-10, 00:35
Medlem
Turbaas avatar
Om dom har frontat så har personbilen gått över på fel sida innan kurvan.

Se länk.

Sanda kan dom ha gjort med inte på den vägen men på små vägar innan.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/allvarlig-olycka-pa-gamla-e4-soder-om-mariefred
Citera
2023-01-10, 00:36
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Tycker det är lite märkligt att dom sandade. All snö är borta. Det har heller inte varit kallt varken i Söndags eller idag. Det är plusgrader och regnar.

Det är ganska tät skog på båda sidor om vägen och det var förmodligen fortfarande halt på många ställen.

Undrar vilken väg han tog mot sin gård (som ligger lite innan Taxinge). Kan han ha förberett för en vänstersväng i den inte alltför snäva kurvan för att köra in på den klart kortaste vägen hem. Vägen som går från 990 och in t.v. förbi Bergåsa och Hedlandet, alltså den kortaste södra vägen som går ganska tight längsmed Mälaren. Ganska kort efter olycksplatsen svänger 990 till höger och fortsätter på andra sidan E20 och den kan man inte ta mot Taxinge.

Apropå Taxinge läste jag i en annan tråd att de första uppgifterna gällande taxi kan ha berott på att man hört lite fel och fått Taxinge till taxi. Låter troligt faktiskt , särskilt om någon kände igen Patrick och visste att han bodde en bit innan Taxinge.
Citera
2023-01-10, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Det är ganska tät skog på båda sidor om vägen och det var förmodligen fortfarande halt på många ställen.

Undrar vilken väg han tog mot sin gård (som ligger lite innan Taxinge). Kan han ha förberett för en vänstersväng i den inte alltför snäva kurvan för att köra in på den klart kortaste vägen hem. Vägen som går från 990 och in t.v. förbi Bergåsa och Hedlandet, alltså den kortaste södra vägen som går ganska tight längsmed Mälaren. Ganska kort efter olycksplatsen svänger 990 till höger och fortsätter på andra sidan E20 och den kan man inte ta mot Taxinge.

Apropå Taxinge läste jag i en annan tråd att de första uppgifterna gällande taxi kan ha berott på att man hört lite fel och fått Taxinge till taxi. Låter troligt faktiskt , särskilt om någon kände igen Patrick och visste att han bodde en bit innan Taxinge.

Menar du den vägen man tar till Hedlandets Varuhus?
Citera
2023-01-10, 00:50
Medlem
Lillreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Nej, inte om utredningen visar att inget brottsligt skedde (olycka) eller att ett brott begicks men den åtalade är död. Då stängs utredningen. Det måste gå till åtal mot någon (levande) för att FUP ska bli offentlig.

I detta fall handlar det bara om att få pollisresurser och ett nummer att jobba mot. Någon FUP kommer aldrig komma ut.

Så ere ju förstås, my goof
Citera
2023-01-10, 00:53
Medlem
GAME0VERdoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra

Det finns fler vägar till Taxinge. Strax efter Möbelkvalitén vid Nygårds Hagar är nog den vanligaste vägen. Finns en till efter det som är vanlig om man kommer från andra hållet. Jag skulle inte ta vägen förbi Hedlandet i en Porsche Taycan, jag skulle svänga av väg 990 efter Nygårds Hagar.
Citera
2023-01-10, 01:12
Medlem
zlyniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurtstrosocker
Nu är det bekräftat via Patrick Grimlunds sida när man gjorde sökning på hans namn på Facebook.Så många kan inte ha fel.😢🕯️

https://m.facebook.com/100005976189658/posts/pfbid02BY7Ng77YeHPRmHULrLpWC9YzpjHyK1MhVU7L4bTP4MC UqmNqY6GF2FpMpLwwVyipl/

https://m.facebook.com/100000492747926/posts/pfbid0L4qGpBKfkWSLuUzuaduQem8dmXQKJp7wJVrtvruMka4m okfknJEwhfxWu5WipKy2l/

https://m.facebook.com/1665782857/posts/pfbid02AgCejVCYNus42jE7TgC6rFVNcJxaJSkr4kx2kdpLuza uMBZFgx94BHJRUXubvbY4l/

https://m.facebook.com/100000319670698/posts/pfbid02xBGEmijJb9pdQHxKHSrcqB56MBMp87vvD4DhmgrzChG Bv4B7T8cjtWuefH1eHyQ2l/

https://m.facebook.com/100067032151484/posts/pfbid0gw6j49J5wc7qGykhK9UQWiGQuxbi3KsfXG6tYCsKvZCQ 8zgshijCiga34xJt9GSfl/

Mest intressanta tycker jag är inlägget av en Johan C*rl*n på facebook, går man in så ser man att han är vän med Sara, Patricks fru, där han bekräftar hans död.
Citera
2023-01-10, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokodilmedstil
Enligt en journalist på en kvällstidning så finns inga etablerade medier som bekräftar PG som avliden. Märkligt dock att många på Facebook ändå skickar sina kondoleanser. Jag vet inte vad jag ska tro. Anhöriga är underrättade enligt polisen men ingen kan (vill?) bekräfta vem som avlidit. Känns konstigt att det är tyst om en känd tv-personlighet. Finns det något kring olyckan som är lite känsligt att avslöja eller inte bör komma till allmän kännedom?
Det är för att han antagligen har kört ihjäl sig i fyllan och de skäms för det. Hon är en gammal TV-chef och vet vad det leder till om uppmärksamheten blir stor. Hon har antagligen inte gett sitt medgivande till en publicering.

Och ni som fortfarande tjatar om att identiteten är osäker kan bara lägga ned. Det är den dömde rattfylleristen och allmänna fylltratten med dåligt ölsinne, Patrik Grimlund.
Senast redigerad av Barack.Obola 2023-01-10 kl. 01:29.
Citera
2023-01-10, 01:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Dom snöröjde inte
Den dagen fanns det ingen snö. Det var milt, plusgrader - och sol om jag inte minns fel.
inte halt väglag. Mycket möjligt vissa partier då men inte mycket.
Solen i ögonen kanske?

Skogs grus vägarna som går i skogen plogas sent om inte alls.
Sköts utav vägföreningar eller markägare om det inte är en grusväg som är vältrafikerad till flertalet boskap/skattebetalare med ett krav på ett visst antal trafikanter som passerar per dygn.

När plogningen är dålig men någon eller några bilar ändå åker där så packas snön på grusvägarna i skogen.
tjockt hård packad snö, smälter och blir till is.
grusvägar kan vara en riktigt grisig isbana när minus grader blir till plus, omöjligt att gå om man inte har dubbar på skorna.

kan vara ett sånt fall att en grus-bil grusat på mindre vägar i skogen.

Edit: nu citerade jag fel citat. Var tänkt att svara på inlägget där någon tyckte att det var konstigt att grusbilen var ute och grusade.
Senast redigerad av El0l 2023-01-10 kl. 01:33.
Citera
2023-01-10, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
Skogs grus vägarna som går i skogen plogas sent om inte alls.
Sköts utav vägföreningar om det inte är en grusväg som är vältrafikerad.

När plogningen är dålig men någon eller några bilar ändå åker där så packas snön på grusvägarna i skogen.
tjockt hård packad snö, smälter och blir till is.
grusvägar kan vara en riktigt grisig isbana när minus grader blir till plus, omöjligt att gå om man inte har dubbar på skorna.

kan vara ett sånt fall att en grus-bil grusat på mindre vägar i skogen.

Nu bor jag i skogen så jag känner väl till dessa små grusvägar. Jag vet att det var ingen isbana i Söndags. Men visst. Någon form av arbete med vägarna gjordes väl. Jag skulle gissa på att han flippade med telefonen. Självmord e uteslutet. Eller ljuger någon om att han körde över i fel vägbana?

Jag tyckte det var konstigt att dom var ute och sandade då alla snö och is var borta i Söndags.
Citera
2023-01-10, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Det är för att han antagligen har kört ihjäl sig i fyllan och de skäms för det. Hon är en gammal TV-chef och vet vad det leder till om uppmärksamheten blir stor. Hon har antagligen inte gett sitt medgivande till en publicering.

Och ni som fortfarande tjatar om att identiteten är osäker kan bara lägga ned. Det är den dömde rattfylleristen och allmänna fylltratten med dåligt ölsinne, Patrik Grimlund.
Det var exakt min tanke då medpassageraren i lastbilen skrev ett inlägg att bilen vinglade fram och tillbaka i vägbanorna….. Antagligen alldeles för hög promille i blodet efter en lång natts festande……Tragiskt…..Men, tyvärr inte helt ovanligt, hänt förr….😞
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in