• 1
  • 2
2023-01-09, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag mixar inte, jag silar av alla kärnor och skal i en trådsil.

Kom på en som kan göra det gott också, och att man rostar tomaterna, men det blir dock inte riktigt samma då heller, men helt klart en mer komplex smak än dåligt mogna tomater.

Har du testat receptet som jag tog upp och som anses originalet, det var son eller sonson till den som uppfann butter chicken tydligen som gav dom receptet.

Nej, inte hunnit prova! Men det blir till helgen tänkte jag.

Det var dom där tomaterna då. Funderar på att gå inom en asiatisk affär och leta efter några riktigt röda jävlar.
Citera
2023-01-09, 19:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Nej, inte hunnit prova! Men det blir till helgen tänkte jag.

Det var dom där tomaterna då. Funderar på att gå inom en asiatisk affär och leta efter några riktigt röda jävlar.
Kanske körsbärstomater kan ge lite bättre smak på det hela, men det kommer kosta en del mer än vanliga.
Och det sjukt tråkiga är att det inte hjälper att mogna tomaterna hemma, de ger inte mycket mer smak.

Jag vart förvånad att dessa fusk naan var såpass goda som de var, var lite orolig då man gjort bakpulverbröd i stekpannan innan och inte lyft speciellt alls.
Citera
2023-02-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Detta https://cafedelites.com/butter-chicken/ recept brukar jag laga enligt. Alltid lyckat!
Puss på ljumsken! (No gay.)

Asså, tack för tipset! Jag har lagat och det blev kalasbra :-)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in