• 1
  • 2
2023-01-08, 15:02
Medlem
Vissa säger att det höjer det, någon studie för inte så länge sedan, och vissa säger att det sänker det kraftigt. Vad ska man tro igentligen?
Citera
2023-01-08, 15:08
Medlem
Det är många mekanismer, och komplext så är svårt att veta.

Men då snus ser ut att ha en negativ effekt på kolesterol- och D-vitaminnivåer så kan det säkert sänka testot. Även nikotin ser ut att ha en negativ påverkan om man set till djurmodeller.
Citera
2023-01-08, 15:28
Medlem
SomaliSwimmers avatar
I förhållande till vanligt snus menar du då eller?

Vitt snus innehåller väl i regel mindre av det som får anses som skadligt i snus så svårt att se hur vitt skulle påverka mer än vanligt snus?
Citera
2023-01-08, 15:37
Medlem
Homoaktivists avatar
Ett snus för kvinnor och barn så något suspekt är det nog i det.
Citera
2023-01-08, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YodieLand
Vissa säger att det höjer det, någon studie för inte så länge sedan, och vissa säger att det sänker det kraftigt. Vad ska man tro igentligen?
Jag tror att allt gift (nikotin, alkohol, knark, godis) som kroppen måste kämpa emot är kasst för vårt välbefinnande inkl testosteron mm signalsubstanser. När jag i perioder levt mer hälsosamt, ätit rätt och tränat, då har jag mått mycket bättre. Så ät din spenat och gå till gymmet
Citera
2023-01-08, 16:24
Medlem
För det första är nikotinpåsar inte vitt snus. Det fanns åtminstone vitt snus men nikotinpåsar innehåller i stort sett bara nikotin och smakämnen. Enligt en studie så ökar dock nikotin testosteron. Detta är dock inte enbart positivt...

Detta med D-vitamin ska man dock nog ta med en nypa salt. Det kom från den ifrågasatta studien förra året. Vet man något alls om studier på människor så är det att det är nästan omöjligt utröna en faktor från en annan. Det finns studier som visar att i stort sett allt är farligt...
Citera
2023-01-08, 16:41
Medlem
När ni säger vitt snus, menar ni då Niccopods, eller påsarna med en torrare tobak?

Att kolesterolen och D-vitaminet skulle påverkas är då fanimej rent BS, då skulle jag haft problem för länge sen, snusat i över 40 år.
Senast redigerad av peckapecan 2023-01-08 kl. 16:44.
Citera
2023-01-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
I förhållande till vanligt snus menar du då eller?

Vitt snus innehåller väl i regel mindre av det som får anses som skadligt i snus så svårt att se hur vitt skulle påverka mer än vanligt snus?

Nja, tobaksplantan växer i jord, innehållet i vitpåsarna är i regel växt och fruktfibrer som också härstammar från jord, beroende på plats och förhållanden så upptar trädet eller plantan olika mycket av
jordens egna kemikalier.

Gällande tobak, så värmebehandlas det för att få bort Nitrosaminer och mikroorganismer, men sedan är det bara vatten, propylenglykol, glycerin och Natrium eller Kaliumkarbonat för PH reglerandet, som även det används i vitt snus, sötningsmedel tillsätts oftast också i vitt snus.
Citera
2023-01-08, 17:06
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Jag har alltid läst att nikotin höjer testosteronet.
Citera
2023-01-08, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YodieLand

Svårt att utröna för en amatör. Nikotin har väl en negativ effekt på cirkulationen så det borde rimligtvis åtminstone hypotetiskt ha en negativ inverkan på erektionsförmågan.

Nikotinet verkar också öka ämnesomsättningen. Jag kan tänka mig att det finns en koppling mellan ämnesomsättningen och testosteronet, men hur hur den kopplingen ser ut och fungerar har jag ingen aning om. Kanske nån som kan mer kan reda ut?
Citera
2023-01-08, 18:02
Medlem
snooper123s avatar
Kan säga att jag blir väldigt kåt ifall jag inte snusat på länge.
Citera
2023-01-08, 19:14
Medlem
LarsOhlyKnivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Kan säga att jag blir väldigt kåt ifall jag inte snusat på länge.

Vem fan har testat att inte snusa på länge?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in