Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-08, 12:02
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs5tad
30k netto är ju mer än vad jag förväntade mig. Kanske börjar att löna sig att jobba i Swedistan. Men ändå är Swedistans löner låga jämfört med många i-länder.

Shit ba tuff du är som säger ”Swedistan” jävla bögfasoner.

Kan direkt se vad du är för person som använder sånna ord och frågar om lön på ett forum.

Jag skulle säga att normalfallet är 28-30k
Men i ditt fall ska du va glad ifall du ens får 23k då du är en jävla beta.
Citera
2023-01-08, 12:06
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs5tad
Inte ännu men kommer att ta Comptia A+ och CCNA sedan up till CCNP.


Med Comptia A+ och CCNA/CCNP certifieringar, kommer det bli möjligt att hitta jobb utomlands också eller bli konsult istället här i Sverige?

Alla cert som inte är Cisco är bortkastade. CCNA/CCNP kommer öppna dörrarna. Gör några år i Sverige först, sen kan du testa på utlandet, bättre att komma in i det här och lära dig av bra folk. Jag skulle börja inom drift hos nån leverantör för att få testa på nya saker och ha kollegor runt dig, därifrån börja som konsult för att få känna på det Sen kan du ta steget utomlands om du vill.
Citera
2023-01-08, 12:18
  #15
Medlem
VincentLels avatar
20-30K brutto.

beroende på stad, jobb, ansvar och arbetsuppgifter.

Försök att landa ett jobb så snart som möjligt, även om det är halvkass lön. Det är lätt att byta jobb när man väl har ett.

Men att väl få första jobbet tyckte jag iaf var svårt.

Tog första bästa, 22k brutto hade jag första halvåret. Sen 29k

Pluggade nätverk på högskola + 1 YH utbildning inom automation.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback