Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-07-26, 13:38
  #13
Medlem
Couplands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliT
Det finns flera märken som slåss med sennheiser, och det är absolut inte det enda märket som gäller. Jag kör själv med AKG K701 och en clip-on mikrofon från Zalman, fungerar väldigt bra. Jag kan dock hålla med om att det, iaf i dagsläget, är bättre att köra på en separat mikrofon istället för att köpa ett headset, om man nu inte pratar om headsets för ett par tusenlappar.

För tusan, glömde AKG ju! Dom gör ett par lurar som är jävligt bra dom också.

Ett annat tips är att titta på lurar med stor kåpa, så att själva "muffen" sitter på huvudet och inte på öronen. När man suttit 4-5 timmar så uppskattar man att slippa svettiga öron...
Citera
2006-07-26, 22:34
  #14
Medlem
OliTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Vilka lösa microfoner rekomenderas?

Jag har prövar 3-4 stycken, och de har verkligen inte varit mycket att ha. En stor besvikelse.

Har du en sån här: http://www.webhallen.com/prod.php?id=25539 ?

Ja, jag har en sån, den är väl inte direkt det bästa i ljudkvalitet, men klart duglig om man bara ska använda röstkommunikationsprogram och liknande.
Citera
2006-07-26, 23:25
  #15
Avstängd
JMKSWEs avatar
Jag tjackade ett par på infall.
Ett par lurar med mick på för en 400:-.
Det balla var att det var en förstärkardel på dom plus att det var vibbrationseffekt på bastonerna.
går att köra utatn förstärkarn, men till datorn kan man så förstärkarstömmen via usb och utan via såna här små fjärrkontrolls batterier.
Körde den med mp3 spelarn och det skakade i hela pallet då me.
Har inte testat micken än.
Heter Media Tech MT-357.
Citera
2006-07-27, 18:49
  #17
Medlem
Gottfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ughe
Jag letar efter ett par bra hörlurar och har några speciella kritierum. De ska
  • vara trådlösa (helst inte blåtand, men om inget annat finns går det bra ändå)
  • ha vibration
  • inte väga mycket
  • vara sköna att ha på en längre stund (några långfilmer eller fem avsnitt av en tv-serie)
  • inte sitta åt för mycket
Priset spelar ingen större roll, bara det inte kostar typ fem lax. Någon som vet?

Denna tråden handlar om headsets men du får ju gärna posta här också, här är den senaste tråden om just hörlurar.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=347870
Citera
2006-09-01, 15:27
  #18
Medlem
Gottfreds avatar
Jag har nu köpt ett headset, som jag har använt ett tag och är än så länge mycket nöjd med, Speedlink Medusa 5.1 Home Edition. Bra 5.1 ljud som är perfekt för musik, film och särskilt spel när du inte vill störa grannarna för mycket.
Citera
2006-11-05, 21:43
  #19
Medlem
Klockrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottfred
Jag har nu köpt ett headset, som jag har använt ett tag och är än så länge mycket nöjd med, Speedlink Medusa 5.1 Home Edition. Bra 5.1 ljud som är perfekt för musik, film och särskilt spel när du inte vill störa grannarna för mycket.

Jag köpte ett par sådana här jag med, Medusa 5.1. Vet inte riktigt vilken version jag tog då jag har för mig att det fanns två stycken.

Nu är det så att min mick slutat att fungera tyvärr. Man kan ta loss mikrofonen från hörlurarna och just det gjorde jag. När jag skulle sätta i dom igen så slutade dom fungera. Otroligt snopet, när det känns som denna funktionen skall kunna användas utan att de går sönder. Hade ju varit en annan grej om slitit loss den
Någon som har erfarenhet av detta eller bara har ett tips? Mycket tacksam isåfall.
Citera
2006-11-06, 00:52
  #20
Medlem
icemat siberia!

MEN är du ljudfreak så köper du sennheisers modeller..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback