2023-01-07, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreshMint
Varför skriver du "Fel" utan att egentligen inväga mot något som jag skrivit i tråden?
Att det gäller flera inlägg har jag redan gjort gällande genom att citerat GP i mitt första inlägg i tråden. Det förändrar dock inte det faktum att det första Instagram-inlägget Mohamad delade var ett stöd för oskyldighetspresumtion, vilket fick GAYS-supportrarna, som vill att människor ska kunna dömas till straff utan bevis och rättegång, att se rött. Här nedan följer citatet från GP igen:

https://www.gp.se/sport/fotboll/gais...ate-1.89261469

och här är delen som nämner att det gäller flera inlägg:

Jag känner inte Mohamad men jag tycker personligen att oskyldighetspresumtion är en av de viktigaste grundbultarna i ett demokratiskt samhälle. Utan denna har vi inte längre någon demokrati att tala om, eftersom vem som helst kan plockas av fascisterna och utsättas för vad som helst.
Delar du de fascistiska GAYS-supportrarnas människosyn och anser att den typen av diktatur är det samhälle som vi borde sträva efter?

Som tidigare nämnts så är oskyldighetspresumtion även en del av de FNs mänskliga rättigheter, och jag undrar varför inte GAYS-klubben ställs mot väggen av media eftersom de väljer att kränka de som står upp för dessa, bara för att blidka deras fascistiska fans.
Det spelar alltså väldigt lite roll att det är Tate som var på bilden med budskapet om oskyldighetspresumtion, det hade kunnat varit vem som helst, och antagligen så vill inte klubben erkänna att de har ett fascistisk fanklubb, eftersom de då skulle få problem med sponsorer.
Då är det lättare att skylla på Tate, och peka på att han inte borde ha mänskliga rättigheter som oss andra. MEN såhär är det - om inte Tate har samma mänskliga rättigheter som oss alla andra, har vi då några mänskliga rättigheter att tala om?

Ifall några snöflingefascister hade bett mig att sluta skriva inlägg där jag står upp för demokrati och allas lika värde, då hade jag också fortsatt posta inlägg, och jag är glad att Mohamad följde sitt hjärta.
Det är inte han som gjort fel här utan de snöflingefascistiska GAYS-fansen och klubbledningen som låter dem hållas och stå upp för inskränkningen av mänskliga rättigheter.

Det skrämmer mig att fascismen är så utbredd inom svensk fotboll att man får lämna de största klubbarna bara man skriver ett inlägg på Instagram där man står upp för de mänskliga rättigheterna, men tack för att du bekräftar detta.
Är glad att jag sedan länge övergett sporten till förmån för den mer demokratiska och inkluderande hockeyn.

Helt ärligt så orkar jag inte läsa igenom allt ditt dravel. Återigen - om du har signerat ett kontrakt som också innefattar en värdegrund så gör du bäst i att följa den. Annars riskerar du att få sparken. Tate är en jävla idiot som står för en oerhört nedvärderande syn på både kvinnor och homosexuella. Abbas valde att spela tuff genom att fortsätta dela Tates smörja trots uppmaningar om att sluta. Av den anledningen fick han också lämna klubben. Du kan yra hur mycket du vill om strida för rättvisan eller vad din poäng än må vara men det förändrar inte det faktum att Abbas signerade ett kontrakt där sådant beteende ej är önskvärt. Bekräfta gärna att du är införstådd med vad det innebär att signera ett avtal och de förpliktelser som följer gällande att hedra avtalet. I din kränkthet över att Tates åsikter ej är önskvärda inom svensk elitfotboll så får jag uppfattningen av dig att känslor trumfar kontraktsbrott.
Citera
2023-01-07, 22:01
Medlem
FreshMints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Helt ärligt så orkar jag inte läsa igenom allt ditt dravel.

Hur tror du då att vi ska ha en debatt som faktiskt ger någonting?

Citat:
Återigen - om du har signerat ett kontrakt som också innefattar en värdegrund så gör du bäst i att följa den. Annars riskerar du att få sparken.

Hur i helvete det kan vara okej att klubben har en egen odemokratisk värdegrund som går emot de mänskliga rättigheterna och Europakonventionen? Vad är det egentligen som står i dessa kontrakt?

Citat:
Tate är en jävla idiot som står för en oerhört nedvärderande syn på både kvinnor och homosexuella.

Han är fortfarande människa, vilket innebär att han har samma mänskliga rättigheter som dig och mig.
Mohamad valde med sitt inlägg att tydliggöra att Tate har samma mänskliga rättigheter som oss alla, och att stå upp för hur viktig oskyldighetspresumtion är i ett demokratiskt samhälle.
Ingen människa ska kunna dömas utan bevis i ett demokratiskt samhälle, och den som påstår annorlunda är den som är den riktiga jävla idioten!

Citat:
Abbas valde att spela tuff genom att fortsätta dela Tates smörja trots uppmaningar om att sluta. Av den anledningen fick han också lämna klubben.

Jag håller med om att det är tufft att försvara de mänskliga rättigheterna, men det har inte med Tate att göra egentligen utan handlar om att göra det som är rätt - för alla människor.
Säg mig, vad tycker du själv om oskyldighetspresumtion? Är det inte en grundbult i ett demokratiskt samhälle? Eller kan man ha ett samhälle där människor plötsligt försvinner, och ingen vet vad som har hänt, eftersom det inte behövs bevis för att döma människor till straff?

Vad tycker du, bör även spelare som förespråkar andra mänskliga rättigheter, t ex lika rättigheter för män och kvinnor också sparkas från klubben, eller är det bara oskyldighetspresumtion som anses vara fel bland GAYS-fascisterna?

Citat:
Du kan yra hur mycket du vill om strida för rättvisan eller vad din poäng än må vara men det förändrar inte det faktum att Abbas signerade ett kontrakt där sådant beteende ej är önskvärt. Bekräfta gärna att du är införstådd med att vad det innebär att signera ett avtal och de förpliktelser som följer gällande att hedra avtalet. I din kränkthet över att Tates åsikter ej är önskvärda inom svensk elitfotboll så får jag uppfattningen av dig att känslor trumfar kontraktsbrott.

Jag skulle gärna vilja se vilken del av GAYS-kontraktet där det står att man inte får stå upp för FNs mänskliga rättigheter eller Europakonventionen. Vad är det för ett jävla fascistkontrakt klubben har egentligen?
Citera
2023-01-07, 22:03
Medlem
Alla samfund och samhällen på jorden, i alla tider, vare sig vi talar om djur, amöbor, eller människor, etablerar värdegrunder. Har alltid skett, kommer alltid att ske. Den som inte bryr sig om det ramverket, eller inte klarar av att förlika sig med det, välkomnas inte att delta i gemenskapen. Som en ren konsekvens, visar det sig nästan alltid att dom etablerade värdegrunderna sammanfaller med god sund hälsa, produktivitet och harmoniskt liv.
Detta kommer aldrig förändras. Acceptera det, eller lid. Valet är ens egna.

Tate däremot, verkar snarare anse att i princip alla normer är som att leva förblindad i "The Matrix", och han är en av extremt få uppvaknade Neo's. Han har rätt, alla andra är bara förvirrade, fast i mentala fängelsen. Han ska frälsa alla andra, så dom vaknar upp och ser (hans) sanning - genom att trycka ner gänge normer i halsen på de han pratar med.

Är någon intresserad av Tates egna värdegrunder, kan man lära sig mer här, där han öppet förespråkar systematisk hjärntvättning och ekonomiskt/sexuellt utnyttjande av unga kvinnor samt ekonomisk brottslighet och amoralitet: https://www.youtube.com/watch?v=Gs5b04hnfMQ

Man kan utan större problem se att Tates emotionella fungerande visar många av dom klassiska tecknen på ett fåtal personlighetsstörningar. Råder inga tvivel där. Skillnaden är att de flesta med samma personlighetsstörningar brukar dölja sina avvikande resonemang och ideal, medan Tate är dum nog att yppa dessa öppet och högljutt, vilket bokstavligen serverar alla åtalsadvokater alla belägg dom behöver ha för att fälla honom. Nån sa att den här Tate hade en intelligens som var långt över medel ... (?)

Uppmärksammar man detta, på upphöjande sätt, så säger det väldigt mycket om personen som gör det. Jag har inga problem med att GAIS avvisar folk som tveklöst kommer bli mer problem än tillgång i långa loppet.
Senast redigerad av Robbinist 2023-01-07 kl. 22:06.
Citera
2023-01-07, 22:06
Citat:
Ursprungligen postat av DumSKALLEN123
Så att dela videos eller ha andra åsikter om Andrew Tate är nu på samma nivå som Hitler.

Det är nu år 2023.
Du har rätt till en åsikt så länge du tycker likadant som mig.

Skrämmande utveckling vi ser.
Citera
2023-01-07, 22:07
Medlem
Om man öppet stödjer en idiot, så får man stå för att man själv är en idiot.
Citera
2023-01-07, 22:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jätteroligt att se hur alla flashbackrasister helt plötsligt blev ideologisk broder med "Mohammad Abbas". Hatet mot kvinnor är tydligen mycket starkare än hatet mot Muhammeds. Incels är ni, hela bunten Hahahaha

Det har inget med Mohammed Abbas eller Andrew Tate att göra som personer. Man kan tycka vad man vill om dem, men klubben har inget att göra med vad man gör på sin fritid. Dessutom har Abbas rätt i att man är oskyldig tills motsatsen är bevisad, eller ska det inte gälla folk som har förklarats persona non grata av PK-etablissemanget?
Citera
2023-01-07, 22:08
Medlem
FreshMints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Alla samfund och samhällen på jorden, i alla tider, vare sig vi talar om djur, amöbor, eller människor, etablerar värdegrunder. Har alltid skett, kommer alltid att ske. Den som inte bryr sig om det ramverket, eller inte klarar av att förlika sig med det, välkomnas inte att delta i gemenskapen. Som en ren konsekvens, visar det sig nästan alltid att dom etablerade värdegrunderna sammanfaller med god sund hälsa, produktivitet och harmoniskt liv.
Detta kommer aldrig förändras. Acceptera det, eller lid. Valet är ens egna.

Tate däremot, verkar snarare anse att i princip alla normer är som att leva förblindad i "The Matrix", och han är en av extremt få uppvaknade Neo's. Han har rätt, alla andra är bara förvirrade, fast i mentala fängelsen. Han ska frälsa alla andra, så dom vaknar upp och ser (hans) sanning - genom att trycka ner gänge normer i halsen på de han pratar med.

Är någon intresserad av Tates egna värdegrunder, kan man lära sig mer här, där han öppet förespråkar systematisk hjärntvättning och ekonomiskt/sexuellt utnyttjande av unga kvinnor samt ekonomisk brottslighet och amoralitet: https://www.youtube.com/watch?v=Gs5b04hnfMQ

Man kan utan större problem se att Tates emotionella fungerande visar många av dom klassiska tecknen på ett fåtal personlighetsstörningar. Råder inga tvivel där. Skillnaden är att de flesta med samma personlighetsstörningar brukar dölja sina avvikande resonemang och ideal, medan Tate är dum nog att yppa dessa öppet och högljutt, vilket bokstavligen serverar alla åtalsadvokater alla belägg dom behöver ha för att fälla honom. Nån sa att den här Tate hade en intelligens som var långt över medel ... (?)

Uppmärksammar man detta, på upphöjande sätt, så säger det väldigt mycket om personen som gör det. Jag har inga problem med att GAIS avvisar folk som tveklöst kommer bli mer problem än tillgång i långa loppet.

Fast nu handlar inte detta om Tate utan om Mohamad som valde att skapa ett instagraminlägg där han stod upp för de mänskliga rättigheterna och närmare bestämt oskyldighetspresumtion.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Oskuldspresumtion
Att han använde Tate som exempel är desto mindre viktigt, för ingen är mer människa än någon annan. Det är just detta som de mänskliga rättigheterna handlar om. Oavsett vad vi har gjort eller vilka vi är har vi alla samma mänskliga rättigheter.
Om jag tolkar ditt inlägg rätt så har du alltså inga problem med att GAYS avvisar människor som står upp för de mänskliga rättigheterna? Varför?
Citera
2023-01-07, 22:11
Medlem
Citat:
Fast nu handlar inte detta om Tate utan om Mohamad som valde att skapa ett instagraminlägg där han stod upp för de mänskliga rättigheterna och närmare bestämt oskyldighetspresumtion.
Att han använde Tate som exempel är desto mindre viktigt, för ingen är mer människa än någon annan. Det är just detta som de mänskliga rättigheterna handlar om. Oavsett vad vi har gjort eller vilka vi är har vi alla samma mänskliga rättigheter.
Om jag tolkar ditt inlägg rätt så har du alltså inga problem med att GAYS avvisar människor som står upp för de mänskliga rättigheterna? Varför?
I sammanhanget begriper man ju att backen stöttar mer än vad han skrev. Klart som fasen att han tar Tates parti. Han vill bara inte skriva det rent ut. Sedan kan man diskutera vilka följder det kan eller ska få. Men att låtsas som att han bara stöder oskuldspresumtionen är trams.
Citera
2023-01-07, 22:13
Medlem
Citat:
Vilket förvridet svammel.
Det hade enbart med Tate att göra, och inget annat.
Klubben hade gjort klart för Mohammed att sånt här stred mot klubbens värdegrunder. Man behöver väl för fan ingen fällande dom för att se vad Tate är för nånting?
Men Mohammed visade klubben långfingret och förhöjer Tates situation ändå, och då fick han gå.

End of story. Inga konstigheter här.
Citera
2023-01-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det har inget med Mohammed Abbas eller Andrew Tate att göra som personer. Man kan tycka vad man vill om dem, men klubben har inget att göra med vad man gör på sin fritid. Dessutom har Abbas rätt i att man är oskyldig tills motsatsen är bevisad, eller ska det inte gälla folk som har förklarats persona non grata av PK-etablissemanget?
Du har inget att göra med GAIS interna policies
Citera
2023-01-07, 22:17
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Du har inget att göra med GAIS interna policies

Tråden handlar inte om mig heller. Föddes du efterbliven eller har du bara jobbat hårt på det? Kan du hålla dig till topic nu?
Citera
2023-01-07, 22:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Vilket förvridet svammel.
Det hade enbart med Tate att göra, och inget annat.
Klubben hade gjort klart för Mohammed att sånt här stred mot klubbens värdegrunder. Man behöver väl för fan ingen fällande dom för att se vad Tate är för nånting?
Men Mohammed visade klubben långfingret och förhöjer Tates situation ändå, och då fick han gå.

End of story. Inga konstigheter här.

För att vad Abbas gör på fritiden ska inte klubben gälla sig i. End of story. Den äger inte honom. Tvivlar dessutom på att videorna han delade handlade om att hata kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in