2023-01-07, 20:57
Medlem
FreshMints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jätteroligt att se hur alla flashbackrasister helt plötsligt blev ideologisk broder med "Mohammad Abbas". Hatet mot kvinnor är tydligen mycket starkare än hatet mot Muhammeds. Incels är ni, hela bunten Hahahaha

Vad har kvinnohat med tråden att göra? Har du ens läst tråden? Det här ärendet handlar i grund och botten om juridik. Mohamad gjorde på instagram ett uttalande där han tog ställning för oskyldighetspresumtion, vilket i de flesta demokratiska länder är en fundamental princip.
Att du, GAYS-supportrar och andra snöflingefascister motsätter er denna princip talar om för mig klart och tydligt vilka det är som bär på det riktiga hatet och är de riktiga fascisterna.

För er som inte känner till principen så är den t ex även del av FNs mänskliga rättigheter:

Citat:
Var och en som är anklagad för brott har rätt att betraktas som oskyldig till dess att hans eller hennes skuld lagligen har fastställts vid en offentlig rättegång, där personen åtnjuter alla rättssäkerhetsgarantier som behövs för hans eller hennes försvar.
Läs mer om den här:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Oskuldspresumtion

Samhället måste börja markera mot snöflingefascisterna att det inte är okej att döma människor utan bevis. Jag vet i princip inget om Mohamad men vi behöver ett rättssäkert samhälle, och står han upp för det så ställer jag mig på hans sida.
Citera
2023-01-07, 21:08
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Hitler var jävligt känd. På sin tid var Saddam en av världens mest kända. Förstår du vad jag antyder?

Nja. Du menar alltså att Herr Tate är en massmördande diktator? Då tror jag du har missat ganska mycket om ämnet och vad det är Tate står för i sitt budskap han vill föra ut.
Citera
2023-01-07, 21:10
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshMint
Det spelar ingen roll vem personen är, alla människor är på samma nivå. Det som provocerade snöflingefascistiska GAYS-supportrarna är att Mohamad ansåg att ingen människa ska kunna dömas utan bevis. Hade Mohamad delat en bild på Tate med texten "Döm den här mannen till dödsstraff utan rättegång" så hade det gillats och han hade blivit poppis i den nya klubben.
Nu delade han en bild med ett budskap som klubbens fans inte gillade, och då klagade de hos ledningen.

Riktigt sinnessjukt faktiskt. Skrämmande hur efterblivna människor har blivit
Citera
2023-01-07, 21:11
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Jag förstår av din kommentar att du är fascist, men snälla förklara varför du tycker det är bra att människor döms till straff utan bevis? Förstår du inte vilka risker det innebär om alla medborgare i ett land om vem om helst kan dömas till straff utan att ha begått något brott?

Vad är svårt i juridiken om klubben och spelaren valt att gå skilda vägar?

Inser att jag missade att citera personen som skrev att det var olagligt. My bad.
Citera
2023-01-07, 21:13
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Nja. Du menar alltså att Herr Tate är en massmördande diktator? Då tror jag du har missat ganska mycket om ämnet och vad det är Tate står för i sitt budskap han vill föra ut.
Jag kanske missförstod dig. Men visst skrev du att Tate var en av världens mest kända människor. Och tydligen är det, i din värld, detsamma som att man är en bra människa värd att lyssna på? Om jag missförstod dig då måste du förklara varför man skulle lyssna på Tate bara för att han var "världens mest kända", men inte lyssna till Saddam på hans tid, eller kanske Putin idag.
Citera
2023-01-07, 21:16
Medlem
Citat:
Vad har kvinnohat med tråden att göra? Har du ens läst tråden? Det här ärendet handlar i grund och botten om juridik. Mohamad gjorde på instagram ett uttalande där han tog ställning för oskyldighetspresumtion, vilket i de flesta demokratiska länder är en fundamental princip.
Att du, GAYS-supportrar och andra snöflingefascister motsätter er denna princip talar om för mig klart och tydligt vilka det är som bär på det riktiga hatet och är de riktiga fascisterna.

För er som inte känner till principen så är den t ex även del av FNs mänskliga rättigheter:

Läs mer om den här:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Oskuldspresumtion

Samhället måste börja markera mot snöflingefascisterna att det inte är okej att döma människor utan bevis. Jag vet i princip inget om Mohamad men vi behöver ett rättssäkert samhälle, och står han upp för det så ställer jag mig på hans sida.

Fel. Abbas delade flera inlägg om Tate, inte bara det enstaka som nämns i GP. Trots uppmaningar om att sluta så valde Abbas att fortsätta. Detta strider således mot den värdegrund som Abbas skrivit under när kontraktet signerades. Att stötta Tate och dela den smörja som han står för rimmar inte särskilt väl med att samtidigt krita på för allas lika värde. Därmed har han gjort sig illojal mot sin arbetsgivare förtjänar följaktligen att få sparken. Hade detta gällt AIK, DIF, Blåvitt eller MFF så hade han fått en enkelbiljett efter första inlägget. Nu fick han istället gå efter fjärde inlägget.
Citera
2023-01-07, 21:18
Medlem
Låter jävligt sjukt. Är det möjligt ens?

Abbas Mohamad måste väl få ha ett privatliv och få dela de videos han vill på sin fritid?

Värdegrundstjaffs brukar gälla på arbetsplatsen, att det ska diktera hela ens liv är anmärkningsvärt.

Man tror inte det är sant.
Citera
2023-01-07, 21:23
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Jätteroligt att se hur alla flashbackrasister helt plötsligt blev ideologisk broder med "Mohammad Abbas". Hatet mot kvinnor är tydligen mycket starkare än hatet mot Muhammeds. Incels är ni, hela bunten Hahahaha

Vart får du rasister ifrån? Tanken slog dig aldrig att många på flashback förespråkar yttrandefrihet?
Citera
2023-01-07, 21:32
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Jag kanske missförstod dig. Men visst skrev du att Tate var en av världens mest kända människor. Och tydligen är det, i din värld, detsamma som att man är en bra människa värd att lyssna på?

Det var nog inte så att du missförstod mig. Ditt problem var nog att du hittade på vad jag menade. Här är citat ur det jag skrev:

... Visst, Tate är ju en idiot av rang, ...

Du får det till att jag skulle anse att idioten skulle vara en bra människa..? Du vinner helt klart priset som dagens idiot. Du kan nog vara snäppet större idiot än Tate.

Citat:
Om jag missförstod dig då måste du förklara varför man skulle lyssna på Tate bara för att han var "världens mest kända", men inte lyssna till Saddam på hans tid, eller kanske Putin idag.

Jag har aldrig påstått att man ska "lyssna på Tate". Fan va du hittar på trams. Läs det jag skriver och hitta inte på att jag menar något som jag inte har skrivit.

Men Tate är i dagens debatt. Man kan dela hans saker på många olika sätt och man kan dela olika saker. Exempelvis så sa många att Johnny Depp var oskyldig för att ha pryglat Herd tills han var dömd. Många fick skit för att det. Ska alla som delade saker med Johnny Deep också bli av med sina jobb då kanske?

Michael Jackson anklagas ju för barnsex. Ska alla människor som delar saker om Michael Jackson också bli av med sina jobb då? Jag tillhör de som skulle kunna dela att jag tror han var oskyldigt anklagad för barnsexet. Ska jag då bli av med mitt jobb?
Citera
2023-01-07, 21:33
Medlem
FreshMints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Fel. Abbas delade flera inlägg om Tate, inte bara det enstaka som nämns i GP.

Varför skriver du "Fel" utan att egentligen inväga mot något som jag skrivit i tråden?
Att det gäller flera inlägg har jag redan gjort gällande genom att citerat GP i mitt första inlägg i tråden. Det förändrar dock inte det faktum att det första Instagram-inlägget Mohamad delade var ett stöd för oskyldighetspresumtion, vilket fick GAYS-supportrarna, som vill att människor ska kunna dömas till straff utan bevis och rättegång, att se rött. Här nedan följer citatet från GP igen:

Citat:
Tate mitt i allt greps i Rumänien tillsammans med sin bror misstänkt för våldtäkt och människohandel.

Det var i svallvågorna av detta som Mohamad på sin Instagram delade en bild på Tate tillsammans med texten ”oskyldig tills motsatsen är bevisad”.
https://www.gp.se/sport/fotboll/gais...ate-1.89261469

och här är delen som nämner att det gäller flera inlägg:
Citat:
Trots uttalandet och samtalet har Mohamad nu åter använt Instagram för att dela videos på Tate. Under onsdagen lade Mohamad ut fyra händelser på Instagram där han fortsätter sprida amerikanens åsikter.

Citat:
Trots uppmaningar om att sluta så valde Abbas att fortsätta. Detta strider således mot den värdegrund som Abbas skrivit under när kontraktet signerades. Att stötta Tate och dela den smörja som han står för rimmar inte särskilt väl med att samtidigt krita på för allas lika värde. Därmed har han gjort sig illojal mot sin arbetsgivare förtjänar följaktligen att få sparken.

Jag känner inte Mohamad men jag tycker personligen att oskyldighetspresumtion är en av de viktigaste grundbultarna i ett demokratiskt samhälle. Utan denna har vi inte längre någon demokrati att tala om, eftersom vem som helst kan plockas av fascisterna och utsättas för vad som helst.
Delar du de fascistiska GAYS-supportrarnas människosyn och anser att den typen av diktatur är det samhälle som vi borde sträva efter?

Som tidigare nämnts så är oskyldighetspresumtion även en del av de FNs mänskliga rättigheter, och jag undrar varför inte GAYS-klubben ställs mot väggen av media eftersom de väljer att kränka de som står upp för dessa, bara för att blidka deras fascistiska fans.
Det spelar alltså väldigt lite roll att det är Tate som var på bilden med budskapet om oskyldighetspresumtion, det hade kunnat varit vem som helst, och antagligen så vill inte klubben erkänna att de har ett fascistisk fanklubb, eftersom de då skulle få problem med sponsorer.
Då är det lättare att skylla på Tate, och peka på att han inte borde ha mänskliga rättigheter som oss andra. MEN såhär är det - om inte Tate har samma mänskliga rättigheter som oss alla andra, har vi då några mänskliga rättigheter att tala om?

Ifall några snöflingefascister hade bett mig att sluta skriva inlägg där jag står upp för demokrati och allas lika värde, då hade jag också fortsatt posta inlägg, och jag är glad att Mohamad följde sitt hjärta.
Det är inte han som gjort fel här utan de snöflingefascistiska GAYS-fansen och klubbledningen som låter dem hållas och stå upp för inskränkningen av mänskliga rättigheter.

Citat:
Hade detta gällt AIK, DIF, Blåvitt eller MFF så hade han fått en enkelbiljett efter första inlägget. Nu fick han istället gå efter fjärde inlägget.

Det skrämmer mig att fascismen är så utbredd inom svensk fotboll att man får lämna de största klubbarna bara man skriver ett inlägg på Instagram där man står upp för de mänskliga rättigheterna, men tack för att du bekräftar detta.
Är glad att jag sedan länge övergett sporten till förmån för den mer demokratiska och inkluderande hockeyn.
Senast redigerad av FreshMint 2023-01-07 kl. 21:38.
Citera
2023-01-07, 21:35
Medlem
nedboys avatar
Citat:

Vem är det i tråden som är "alla flashbackrasister"? Vem är det som hatar kvinnor i tråden?
Citera
2023-01-07, 21:37
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det var nog inte så att du missförstod mig. Ditt problem var nog att du hittade på vad jag menade. Här är citat ur det jag skrev:

... Visst, Tate är ju en idiot av rang, ...

Du får det till att jag skulle anse att idioten skulle vara en bra människa..? Du vinner helt klart priset som dagens idiot. Du kan nog vara snäppet större idiot än Tate.

Jag har aldrig påstått att man ska "lyssna på Tate". Fan va du hittar på trams. Läs det jag skriver och hitta inte på att jag menar något som jag inte har skrivit.

Men Tate är i dagens debatt. Man kan dela hans saker på många olika sätt och man kan dela olika saker. Exempelvis så sa många att Johnny Depp var oskyldig för att ha pryglat Herd tills han var dömd. Många fick skit för att det. Ska alla som delade saker med Johnny Deep också bli av med sina jobb då kanske?

Michael Jackson anklagas ju för barnsex. Ska alla människor som delar saker om Michael Jackson också bli av med sina jobb då? Jag tillhör de som skulle kunna dela att jag tror han var oskyldigt anklagad för barnsexet. Ska jag då bli av med mitt jobb?
Så du skrev alltså något korkat. Bra att du medger det. Ett tips: skriv det du vill skriva och sedan väntar du tio minuter och sedan läser du genom det och skickar det eller raderar det, beroende på hur korkat det är.
Som ett litet tips inför ditt nästa försök att förmedla något som du tror är viktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in