• 1
  • 2
2023-01-07, 02:56
Medlem
Hur många här har gått över till linux mint? Skapade en tråd för några år sedan om den,

(FB) Linux Mint 20 - världens bästa operativsystem?

Men vilka gick över tillslut? Och är det på grund av microsoft dåliga features och annat som inte passade in som du gick över till Linux mint?

Och ja, VenomElite är jag i den tråden.
Citera
2023-01-07, 03:48
Bannlyst
Något är det jag har till min HTPC. Kan vara Mint. Men på Laptop kör jag Xubuntu gick över från Windows.
Citera
2023-01-07, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
Något är det jag har till min HTPC. Kan vara Mint. Men på Laptop kör jag Xubuntu gick över från Windows.

Vad var anledningarna? :P
Citera
2023-01-07, 03:51
Har kört Debian i många år, men funderar på om jag skulle byta och testa något nytt.
Citera
2023-01-07, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Har kört Debian i många år, men funderar på om jag skulle byta och testa något nytt.

Till mint? Med mint fungerar många windows program väldigt bra för mig, via wine. Sedan om det är värt det att gå över från windows är jag inte helt säker. I windows finns det defender nu för tiden, den är också bra.
Citera
2023-01-07, 03:54
Citat:
Ursprungligen postat av SilverFoox
Till mint? Med mint fungerar många windows program väldigt bra för mig, via wine. Sedan om det är värt det att gå över från windows är jag inte helt säker. I windows finns det defender nu för tiden, den är också bra.
Nä, Mint blir det nog inte. Funderar lite på Arch.
Citera
2023-01-07, 04:18
Bannlyst
Citat:
Vad var anledningarna? :P
HTPC ganska självklart att köra Linux och KODI. Men på Laptop var det i samband när jag fixade med det som jag tyckte det var kul igen. Och jag trivs med Linux
Citera
2023-01-07, 08:02
Medlem
Stugsittares avatar
Kör och har kört dual boot länge, spel på Win, och resten på Mint.

Dock ett litet problem på Mint, körde krypterad hemmapp på Mint samt uppdaterade Mint hela tiden.

Tills den dagen en av Mints uppdateringar gick helt snett, och det var omöjligt att boota in i Mint igen, någonsin.

Ja, det går att få ut all viktig information från den krypterade disken om man kan sitt lösenord, men det kan ta typ en månads kamp innan det mesta är ute ur den krypterade delen.

Så ja, Linux och Mint är bra, men kör inte krypterad disk och för Guds skull uppdatera inte programmet, för då kan det gå fullständigt åt h-vete.
Citera
2023-01-07, 08:59
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Nä, Mint blir det nog inte. Funderar lite på Arch.
Varför?
Citera
2023-01-07, 09:25
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Hur många här har gått över till linux mint? Skapade en tråd för några år sedan om den,

(FB) Linux Mint 20 - världens bästa operativsystem?

Men vilka gick över tillslut? Och är det på grund av microsoft dåliga features och annat som inte passade in som du gick över till Linux mint?

Och ja, VenomElite är jag i den tråden.

Kanske fler går över till Linux eftersom Microsoft inte låter dem installera Windows 11 på datorer äldre än ett par år gamla.
Citera
2023-01-07, 10:40
Medlem
xcb567s avatar
Citat:

Vilka för/nackdelar har Mint om man jämför med Debian testing?
Citera
2023-01-07, 11:56
Bannlyst
Mint har jag aldrig varit förtjust i.. Men däremot ubuntu är en trevlig distrubtion.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in