Citat:
Ursprungligen postat av
sannaja
Vad vet vi om Rose?
Sade sig vara dotter till dottern till Nigerias "kung". (Om jag fattade rätt).
Nu är ju inte Nigeria ngn monarki, men finns/fanns tydligen en mängd s.k. "kungar" och andra ädla titlar.
Men varför lämnade hon? Lär ju inte kunnat haft flyktingststus (eller är det strider mellan släkterna i Nigeria?)
Eller har hon gift sig med svensk och kunnat komma hit? Eller myglat?
Är det hennes farbror som skickar alla Nigeriabrev? 😂
Jobbat typ 20 år på Migrationsverket (verkade framgå under en av daterna)
Verkar ha en enskild firma med tolk tjänster etc. (men borde prata lite bättre svenska om hon ska vara tolk).
Verkar inte gå ngn nöd på henne. Sitter på 4 miljoners bostadsrätt i Hägersten och en hyffsat ny Lexus (och ett släp).
Så vad vet vi?
Hur och när och varför kom hon till Sverige?
Vilka släktingar?
Ngn kontakt med Nigeria idag?
Några skelett i garderoben?
Frugan har tittat på ett avsnitt av detta och jag slötittade lite under tiden och bland annat detta du nämner utspelade sig i detta avsnitt. Får bara känslan att hon inte gillar svenskar och fullständigt letar efter rasism överallt hon kan, vad fan hon gör här har jag ingen aning om. Sen borde ju inte mig.verket bemannas av annat än svenskar för risk av favorisering av egen grupp, men det är en annan diskussion.
Angående Afrika och negerländer, var och varannan neger är negerkung så av tolv negrer så finns det ett dussin negerkungar eller negerdrottningar.
Frugan tyckte dessutom att många av deltagarna påminde om 68 vänstern.