Citat:
Ursprungligen postat av
Ericcca
Ja, det hqr vi och det är ju intressant. Jag förstår att du håller med Kerstin eftersom du sjäkv störde dig på Vlasna. Jag skulle nog också ha stört mig på Vlasna. Skillnaden mellan våra synsätt är att jag försöker ge möjlig tolkning till beteendet. Jag moraliserar inte över ev känslor hos Kerstin eller någon annan. Vlasna ÄR olidligt självupptagen. Däremot står jag fast vid att Kerstin npg inte tog ett snack med Vlasna utifrån pur människokärkek, utan för något mer basis, och kanske lite mänskligt, för att hon blev avundsjuk och själv ville ha en plats i solen. Genom att Vlasna då frivilligt skulle ge den platsen till henne. Jag tycker inte Kerstin är osympatisk pga känslor imför Vlasna, utan gför tydlig brist på självinsikt och självkritik. Fattar hon inte att hon är avundsjuk och drivs av lika simpla motiv som Vlasna: Att synas?
Mycket skulle vara löst om kvinnor vågade erkänna sådana låga motiv.. Vi har alla sådana. Man vill bli sedd, man vill bli åtrådd, man blir avundsjuk när någon stjäl den plats man tycker man hat rätt till. Det är hur vi hanterar det som är grejen..Vore mkt ballare om K sade att jag kanske är lite sotis, och sen körde på sitt. Alla män lockas inte av skräniga kvinnor som visar alla fjädrar på en gång.
Jag är pro ärlighet.
Sant alla har sådana behov.
Och det skulle kunna uppfyllas i en grupp där det inte finns någon som med sitt beteende skriker- se mig, i allt den gör. Utan alla är på samma nivå istället.
Tror inte hon var sotis, hon var besviken på sättet vlasta hade.
Och att det försvårade för henne att vara glad och ta plats.
Är det ens ett lågt motiv? Det är väl livsnödvändigt i den situationen snarare. Och tror inte hon ville åt platsen på bordet och få dansa där själv framför alla.
Hon tyckte nog att det bara hade varit så annorlunda om hon inte hade behövt hantera det där öht.
Om alla hade varit som hon istället.
För henne blev det som att stå vid ett bord på buffén och se att någon öser ur fatet med skaldjur med en skyffel...och inte kommer lämna något kvar till de andra. Och att vilja ha det lugnt och att alla tar lite av varje istället under lugna former är ju rätt mänskligt ändå.