2026-08-06, 17:44
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krass2014
Kul lyssning

https://poddtoppen.se/podcast/1896878722/bo-podden/karlek-med-hotell-romantik-inger-katarina
Det är Kerstin, inte Katarina som det står i titeln...så Bo, som säkert läser här, ändra så det blir rätt...
Citera
2026-08-06, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
E-B visade ju upp sina stringtrosor i första avsnittet, jag har för mig att det var därför även Ammis plockade fram sina.

Märkligt drag för övrigt!

Men jösses.
Det kallas självdistans och humor.
Citera
2026-08-06, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajamaja
Nu har vi ju olika smak som tur är. På det sättet är där någon till alla ute i världen. Inger, katarina och
kerstin är stiiiga kloka kvinnor. Hoppas jag inte glömt någon. De andra har ju diskuterats. Fantastiskt bra att vi fick se Kerstins samtal med Vlasta där hon bad henne att lugna ner sig. Vlasta falsk som hon är / var höll med. När sedan Vlasta blev ensam med kameran, fick vi veta att det skull hon inte alls. Hon var ju där för sin skull. Det är första gången som något sådant samtal har visats i Hotell Romantik. Produktionen har tydligen lärt sig ett och annat.
Ja, det hqr vi och det är ju intressant. Jag förstår att du håller med Kerstin eftersom du sjäkv störde dig på Vlasna. Jag skulle nog också ha stört mig på Vlasna. Skillnaden mellan våra synsätt är att jag försöker ge möjlig tolkning till beteendet. Jag moraliserar inte över ev känslor hos Kerstin eller någon annan. Vlasna ÄR olidligt självupptagen. Däremot står jag fast vid att Kerstin npg inte tog ett snack med Vlasna utifrån pur människokärkek, utan för något mer basis, och kanske lite mänskligt, för att hon blev avundsjuk och själv ville ha en plats i solen. Genom att Vlasna då frivilligt skulle ge den platsen till henne. Jag tycker inte Kerstin är osympatisk pga känslor imför Vlasna, utan gför tydlig brist på självinsikt och självkritik. Fattar hon inte att hon är avundsjuk och drivs av lika simpla motiv som Vlasna: Att synas?

Mycket skulle vara löst om kvinnor vågade erkänna sådana låga motiv.. Vi har alla sådana. Man vill bli sedd, man vill bli åtrådd, man blir avundsjuk när någon stjäl den plats man tycker man hat rätt till. Det är hur vi hanterar det som är grejen..Vore mkt ballare om K sade att jag kanske är lite sotis, och sen körde på sitt. Alla män lockas inte av skräniga kvinnor som visar alla fjädrar på en gång.
Jag är pro ärlighet.
Citera
2026-08-06, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Men jösses.
Och tänk vilken humor och självdistans Terjes kalsonger hade visat, som någon föreslog som pendang!
Inte?
Jävla torrfittor.
Citera
2026-08-07, 07:59
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Ja, det hqr vi och det är ju intressant. Jag förstår att du håller med Kerstin eftersom du sjäkv störde dig på Vlasna. Jag skulle nog också ha stört mig på Vlasna. Skillnaden mellan våra synsätt är att jag försöker ge möjlig tolkning till beteendet. Jag moraliserar inte över ev känslor hos Kerstin eller någon annan. Vlasna ÄR olidligt självupptagen. Däremot står jag fast vid att Kerstin npg inte tog ett snack med Vlasna utifrån pur människokärkek, utan för något mer basis, och kanske lite mänskligt, för att hon blev avundsjuk och själv ville ha en plats i solen. Genom att Vlasna då frivilligt skulle ge den platsen till henne. Jag tycker inte Kerstin är osympatisk pga känslor imför Vlasna, utan gför tydlig brist på självinsikt och självkritik. Fattar hon inte att hon är avundsjuk och drivs av lika simpla motiv som Vlasna: Att synas?

Mycket skulle vara löst om kvinnor vågade erkänna sådana låga motiv.. Vi har alla sådana. Man vill bli sedd, man vill bli åtrådd, man blir avundsjuk när någon stjäl den plats man tycker man hat rätt till. Det är hur vi hanterar det som är grejen..Vore mkt ballare om K sade att jag kanske är lite sotis, och sen körde på sitt. Alla män lockas inte av skräniga kvinnor som visar alla fjädrar på en gång.
Jag är pro ärlighet.

Sant alla har sådana behov.
Och det skulle kunna uppfyllas i en grupp där det inte finns någon som med sitt beteende skriker- se mig, i allt den gör. Utan alla är på samma nivå istället.

Tror inte hon var sotis, hon var besviken på sättet vlasta hade.
Och att det försvårade för henne att vara glad och ta plats.
Är det ens ett lågt motiv? Det är väl livsnödvändigt i den situationen snarare. Och tror inte hon ville åt platsen på bordet och få dansa där själv framför alla.
Hon tyckte nog att det bara hade varit så annorlunda om hon inte hade behövt hantera det där öht.
Om alla hade varit som hon istället.
För henne blev det som att stå vid ett bord på buffén och se att någon öser ur fatet med skaldjur med en skyffel...och inte kommer lämna något kvar till de andra. Och att vilja ha det lugnt och att alla tar lite av varje istället under lugna former är ju rätt mänskligt ändå.
Citera
2026-08-07, 08:52
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Men jösses.

Jag älskar Ammis! Hon är en av mina favoriter i HR och hon har absolut självdistans och humor.
Att packa ner alla sina trosor i väskan för att kunna visa upp dem för ett gäng män tyder däremot på motsatsen, och jag står fast vid att jag tycker det var ett märkligt drag!
Citera
2026-08-07, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Och tänk vilken humor och självdistans Terjes kalsonger hade visat, som någon föreslog som pendang!
Inte?
Jävla torrfittor.

Ja det hade ju varit förfäääärligt
Citera
2026-08-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Inte?
Jävla torrfittor.

Nej, tack. Han kanske inte har några?
Citera
2026-08-09, 09:24
Medlem
MrGrants avatar
https://www.expressen.se/noje/tv-och-streaming/ryter-ifran-efter-sexfragan-i-hotell-romantik-obekvamt/

Märkligt att expressen spoilar kvällens avsnitt.
Citera
2026-08-09, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
https://www.expressen.se/noje/tv-och-streaming/ryter-ifran-efter-sexfragan-i-hotell-romantik-obekvamt/

Märkligt att expressen spoilar kvällens avsnitt.

Fina slut med olika tolkningar, Resten kommer senare när det officiella avsnittet sänts.
Citera
2026-08-09, 10:36
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajamaja
Fina slut med olika tolkningar, Resten kommer senare när det officiella avsnittet sänts.
Mmm , dom valde att inte stanna iaf. Det roligaste att se är ju reunion. Då får man se hur det gått.
Citera
2026-08-09, 13:40
Medlem
FedupFlorences avatar
Kalimera!

Ah...! Nästan lika underbart som Mallis och polizei Kurt.

Chiquitita, adiós och adjö!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in