Citat:
Ursprungligen postat av
Detdundrar
Staffan verkar inte "in tune with" sig själv. Något skaver. Anar att han tröttnar lätt och går vidare i ett evigt sökande. Verkar fladdrig och kanske inte mycket "att hålla i handen när åskan går,"
Hoppas det går bra mellan Ammis och Pedro. Han är trevlig, stabil och verkar intelligent, ser bäst ut och tycks ha ett djup. Hon är gladlynt, positiv och livsbejakande.
Med har han humor? Är han för träig för den pigga Ammis? Hon verkar ha en stor aptit på vad livet kan erbjuda och vill uppleva nya saker. Om de fortsätter tillsammans, kommer han att känna sig utanför hennes stora skara av barn och barnbarn som hon verkar oerhört tight med?
Tja, Pedro får väl se vad han kan överraska henne med för nya upplevelser. En ballongfärd, om inte annat.
Staffans historia var att han stängde av känslorna som ung och sedan agerat lite som en player, uppfattade jag det. Jag tror att han har det svårt med åldrandet och sin plats i det. Ammis var den som med sitt yttre och pigga stil påminde mest om en ung kvinna som han trodde sig kunna hantera. De övriga var nog för mogna och krävande för honom, därav ursäkter om avstånd.
Motsatser dras till varandra, men jag tror att Pedro och Ammis förblir goda vänner, även om jag hoppas att jag har fel.