2026-08-02, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Jag tycker hon är lik Susanne Axell. Sympatisk, klok och mentalt sund, men kanske ingen Marilyn Monroe.
Sant, en något mer världsvan version.
Citera
2026-08-02, 19:42
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
Ganska oväntat att Maryam visade intresse för Janne eller vad han heter, den såg jag inte komma. Och varför fick Terje sista dejten? Är som många andra trött på honom och hans hang up på Maria. Och vad är det för "vänninor" som försöker få henne att "ta honom tillbaka" . Låt henne bestämma själv för bövelen. Tycker att de har varit ett ganska konstigt par från dag 1 för övrigt.

Maryam visar inte intresse först tydligen, och han var för blyg. Ja tur han tuffade till sig i elfte timmen då. Bättre sent än aldrig.

Ja det började ju inte så bra för Terje och Maria, men de har väl båda haft en hang up isf... och inte kunnat släppa varandra. Så det är kanske bra att de får en chans till. Produktionen borde ha fixat till fler dater på slutet.
Citera
2026-08-02, 19:44
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Kanske, det är min teori iallafall. Tror inte att Staffan ville ha någon annan om han inte fick Ammis.

Knepigt att lägga in allt krut på en förmodat upptagen kvinna, men försöka kan man ju.
Citera
2026-08-02, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tycker Vlasta verkar ha mycket humor och energi. Stör mig inte på henne alls. Hon har haft det jobbigt så säker på att djup också finns.
Jag reagerar på hennes beteende. Hur hon tar för sig och tänker bara på sig själv. Det sa hon ju själv i första avsnittet. Jag är ju här för min egen skull. Det kan hon ju ha rätt i. Konstigt att hon inte är mer ödmjuk efter att ha blivit lämnad eller som hon uttryckte det kastad på soptippen.
Citera
2026-08-02, 22:24
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Det var skrivet med glimten i ögat, men just exakt där var han cool.
Känner ingen attraktion till någon av männen i programmet.
När jag såg det här, så tänkte jag på vilken attraktion jag känner till kvinnorna i programmet. Självfallet enbart utifrån det jag sett i sju avsnitt:

Maria, Ella-Britt: Enkelspåriga kvinnor med kaninkokar-potential, dålig förmåga att analysera motparten.
Rose, Vlasta: Inte min typ alls, kan du inte lyssna, så kan vi inte prata, inte speciellt roliga heller.
Ammis, Christin, Kerstin, Lilly: Trevliga, rätt average, friendship material, ingen attraktion.
Inger, Katarina: IRL skulle vi ev. kunna attraheras av varandra, mer djup än de tidigare damerna.
Marianne, Maryam: De två jag fokuserat på först, båda har mer än männen i HR pallar, jag gillar båda.

Känns rätt OK, 2 av 12 i första ledet och två till som jag fortsatt med. Fast det verkar som om man fått hålla sig undan rätt rejält om man blivit paxad av någon annan...
Citera
2026-08-02, 22:34
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
... Jag trodde Staffan lyckats sno Ammis...

Ja! Det var första ggn hon såg ut att trivas och tog ut svängarna och visade finesserna med lilla trollet. Till skillnad från dig hade jag hoppats på det. Jag ser inte att hon trivs med Pedro. Han är manipulativ, har obra blick.

Citat:
... Det var väl ungefär det.
Citera
2026-08-02, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Jag tycker hon är lik Susanne Axell. Sympatisk, klok och mentalt sund, men kanske ingen Marilyn Monroe.

Där har du det! Visst är hon lik Susanne på något vis.

Katarina påminner mig litet om Britt Ekland (som hon ser ut idag) med sin lugg och de raka svaren.
Citera
2026-08-02, 22:47
Medlem
Straminskys avatar
Charmigt gäng, nästan alla verkar ha valt sig själva som den som "förtjänar" en dejt... inkl dom som redan varit på dejt tidigare.

Och produktionen glömmer som vanligt bort minst hälften av deltagarna utan väljer att filma samma människor gång på gång.

Nä ska vi ge programmet en svag 2a av 5. Känns generöst, men okej då.
Citera
2026-08-02, 22:59
Medlem
Citat:
Jag tycker Vlasta verkar ha mycket humor och energi. Stör mig inte på henne alls. Hon har haft det jobbigt så säker på att djup också finns.

Jag stör mig inte heller på Vlasta. Hon är spontan och modig, fast kanske liiitet överdriven ibland. Att flera andra av kvinnorna kände sig brädade av hennes energi är förståeligt. Däremot dansade hon visst på bordet (?) första kvällen? Jag missade början. Klart hon syntes och visste hur hon skulle dra till sig blickarna. Hon liknade nästan en gogo-girl med sin stil medan flera andra såg ganska bortkomna ut.
Citera
2026-08-02, 23:19
Medlem
Citat:
Hon ville väl vara säker. Man lär inte vara klar med att man valt rätt efter en vecka.

Staffan verkar inte "in tune with" sig själv. Något skaver. Anar att han tröttnar lätt och går vidare i ett evigt sökande. Verkar fladdrig och kanske inte mycket "att hålla i handen när åskan går,"

Hoppas det går bra mellan Ammis och Pedro. Han är trevlig, stabil och verkar intelligent, ser bäst ut och tycks ha ett djup. Hon är gladlynt, positiv och livsbejakande.

Med har han humor? Är han för träig för den pigga Ammis? Hon verkar ha en stor aptit på vad livet kan erbjuda och vill uppleva nya saker. Om de fortsätter tillsammans, kommer han att känna sig utanför hennes stora skara av barn och barnbarn som hon verkar oerhört tight med?

Tja, Pedro får väl se vad han kan överraska henne med för nya upplevelser. En ballongfärd, om inte annat.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-08-02 kl. 23:23.
Citera
2026-08-02, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
Ganska oväntat att Maryam visade intresse för Janne eller vad han heter, den såg jag inte komma. Och varför fick Terje sista dejten? Är som många andra trött på honom och hans hang up på Maria. Och vad är det för "vänninor" som försöker få henne att "ta honom tillbaka" . Låt henne bestämma själv för bövelen. Tycker att de har varit ett ganska konstigt par från dag 1 för övrigt.

Mycket ovanligt par. Hon verkar veta vad hon vill, är vettig och principfast medan han framstår som en
mer eller mindre avdankad spelevink som kanske nådde full potential för 20 år sedan.

Fast jag gillar balladen han sjöng och spelade nu. Det är väl med de djupsinniga texterna han når fram till kvinnornas hjärtan.
Citera
2026-08-03, 00:06
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Charmigt gäng, nästan alla verkar ha valt sig själva som den som "förtjänar" en dejt... inkl dom som redan varit på dejt tidigare. Verkligen, noll empati för de som inte synts än alternativt inte varit "förälskade". "Jag vill ha en chans till med mitt andra- eller tredjeval" - fina förebilder för stackars barnbarn...

Och produktionen glömmer som vanligt bort minst hälften av deltagarna utan väljer att filma samma människor gång på gång.

Nä ska vi ge programmet en svag 2a av 5. Känns generöst, men okej då.
Ja, jag är beredd att ge de första sju avsnitten 1,8/5 p, blir en svag tvåa när man rundar upp. Kanske blir det ett fyrverkeri i sista avsnittet, kanske går det till en stark tvåa 2,2/5 p? Eller bara en slät tvåa 2,0/5 p? Därutöver blir det svårt att hitta något poängvärt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in